anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 24 september 2012

Av anaby - 24 september 2012 23:53

Under veckan kommer jag att plocka fram en hel del ROSA utrustning till mig och T. Det är nämligen så att oktober månad är "bröstcancermånad" och då säljs bla Rosa bandet och annat till förmån för Bröstcancerfonden  

Vi har flera i släkten (3 st) och nu senast en vän som drabbats av bröstcancer  Man blir lika förtvivlad och ledsen varje gång man hör att en "nära och kär" har drabbats  ...och blir samtidigt VÄLDIGT glad och tacksam när det visar sig att behandlingen fungerar för dem Det är mycket pga det som jag känner att det är VIKTIGT för mig att både köpa Rosa bandet och andra produkter till förmån för Bröstcancerfonden under oktober månad Och att "bära" rosa utrustning av olika slag. Det brukar vara populärt med allt rosa när jag är ute och rider här hemma De äldre kvinnorna tycker att T ÄR SÅ FIN i rosa  När jag säger att det är "bröstcancermånad" lyser de upp och gör "tummen upp" och säger...det har du rätt i  

De 2 senaste åren har jag börjat "samla" en massa rosa utrustning till både mig och T  Schabrak, huva, benskydd (årets inköp), benlindor, ridbyxor, hjälm och flera jackor. Ska bli riktigt roligt att macha allt rosa vi har på ett förhoppningsvis bra sätt...har ju några bruna ridbyxor och bruna jackor också att matcha med det rosa kläderna till mig själv...så förhoppningsvis ska vi se representabla ut på våra ridturer Jag kommer att ta kort när vi har ett nytt "rosa set" och filma så att ni får se hur vi ser ut för den dagen....jag kommer att byta ca var 5:e dag  Håll utkik och bli inspirerad av oss...hoppas jag  

Köp gärna årets "Rosa band" till förmån för Bröstcancerfonden!! Kostar inte många kronor och finns att köpa på både ICA, Apoteket och flera andra ställen 


Här kommer lite rosa från 2011.


             


Årets rosa favorit set  Får se om jag kan toppa det i år  


Här är lite av det jag köpte in till förmån för Bröstcancerfonden under 2011.



En rosa regncape och ett rosa band som man kan sätta på kylskåpet med magnet.


 


En rosa liten skruvdragare på Clas Ohlson.


   


Disktrasor från ICA.



En almenacka också så klart!!! Bäddseten är inte till förmån men jag köpte dem ändå för att ha lite rosa i sovrummet. Är bland det BÄSTA bäddseten jag har använt  


   


2 olika rosa band som designats av Lena PH och Per Holknekt.


Lite annat rosa som jag använder året runt.


 


Sadelskydd.


 


Hemgjort skrittäcke till T.


 


Hemgjort halstäcke i fleece. Superbra att ta på när T är svettig efter ridtur  Torkar snabbt med det!!!


 


Rosa ridbyxor till mig  Blir invigning av dem i år!!!!


 


Rosa dressyrschabrak till G4:an  


 


Självklart rosa fleecelindor och manrosetter  


 


Och slutligen rosa reflexer på stigbyglar och en rosa hästreflex  

   

Mvh anaby som taggar med rosa snart 

Av anaby - 24 september 2012 21:45


Här kommer lite mer Bloppis!!!


Ett rött / vinrött schabrak med mockakänsla. Ska vara full men är något mindre. Kan mäta längden vid intresse.





 


Syns ganska väl när jag använder det under barbackapadden att det är lite mindre än full.

Pris: 50 kr + frakt

 


 

Jättefint orange schabrak i storlek 16 tum. Kan mäta längden vid intresse.

Pris 75 kr +frakt

 

 

Mycket annorlunda sporrar i träfärg!!! Helt oanvända!!! VÄLDIGT SNYGGA  

 

 

Pris: 150 kr + frakt

 

 

Mässingsporrar inkl. sporrskydd. Helt oanvända.

Pris: 100 kr + frakt

 

Kommer att fylla på med mer grejer under veckans gång

 

Mvh anaby 

Av anaby - 24 september 2012 16:54

Jag ska börja med att tacka för de trevliga kommentarerna  Svarar på dem ikväll när jag är lite piggare  

Vaknade på morgonkvisten och var grymt stel i höger arm/axel...fick knappt upp armen...men suck!! Jag är ju VÄLDIGT känslig i min nacke och efter att ha funderat en stund insåg jag att jag hade glömt att sänka huvudändan i sängen några cm....det räcker för att jag ska bli stel som en pinne  Djä.la kroppelände  

Åt frukost och la mig i soffan för ett titta på en film....vaknade 2 timmar senare  Opppsss!!!

Var bara att byta kläder och bege sig ut för att rida!! Tog lite värktabletter innan för att inte ha så himla ont...

Idag var det sol och rejäl blåst igen. Brukar inte vara några större problem att rida om det inte är storm...då står jag över för säkerhetsskull!!!

Idag blev det INTE ett enda snubbel för "Herr´n" Kändes riktigt bra!!

Skrittade till växthusbacken...sedan trav mot kyrkan....skritt nedanför och trav uppför backen. Idag passade jag på att träna att gå över bron lite. Jag vill gärna att T ska gå mot bron och fram tills det blir "trä" så att säga. Han tycker att det är väldigt läskigt med bron då den är ganska smal. Från början gick det bra men sedan ville jag att han skulle gå 1 steg till...då blev det stopp och back....

Det som är lite obehagligt är att OM han backar för mycket till vänster är det ett stup rätt ner till älven där...då är vi rätt så "rökta" kan jag säga  Ville pga det INTE att han skulle backa alls eller inte svänga till vänster i allafall. Fick parera så att NÄR han backade blev det till höger. Efter en stund insåg han att "hon där uppe" hade faktiskt inte tänkt att ge med sig....han undrade nog OM han skulle bli tvungen att gå över hela bron?? Men det var ju inte min tanke. Allafall så gick han helt plötsligt framåt och fram till träet. Fick mycket beröm och såg lite förvånad ut  Han luktade på bron både på höger och vänster sida och stog lugnt kvar  Han är ganska lätt att motivera när han får hästgodis  Var helt lugnt där han stog och även när vi vända hemåt igen  DUKTIG HÄST!!!

Skrittade sedan nerför backen och hemåt. Travade en bit och kortade ihop honom och han kändes kalasfin  

Skritt en bit tills det var dags för sista traven. Inga problem där heller!! Just nu lyssnar han jättebra för skänkeln. Ibland vill han gärna gå ut till höger med bakdelen. Nu går han ut minimalt och det lilla som blir "rättar han direkt" jag lägger till skänkeln  Kunde korta upp honom rejält idag och fick nästan passage på vissa ställen. Han börjar stärka upp sig rejält nu  UNDERBARA HÄST!!!
Sedan var det dags att skritta hemåt för en nöjd häst och svettig matte  

Väl hemma så blev det mat och magnetbehandling för T medans jag passade på att mocka ur hagen. Det blev 1 skottkärra idag..helt ok  Passade på att mocka ur vindskyddet också när jag ändå var där nere. Endast kiss idag...har inte regnat någonting. Han bajsar endast inne i vindskyddet vid regn  

Upp till paddocken och mocka ur den....2 skottkärror och sedan var jag klar med "skitgörat"  Det känns jättebra att ha det gjort i början på veckan så kan man ta nästa mockning på fredag eller söndag  

När jag höll på att mocka paddocken stog T och betade i godan ro....han är så roligt den här hästen....han gnäggar och betar gräs samtidigt....och spetsar öronen och ser så himla nöjd ut när jag uppmärksammar honom DET ÄR HÄRLIGT MED DJUR  

När T var helt klar var det kaninens tur!! Städade och fixade mat och sedan har jag skördat det som var färdigt på björnbärsplantan  Jag har haft den i flera år men det har inte blivit några bär förrän nu. Plantan har dessutom växt och blivit hur stor som helst!! När jag fick den var den ungefär som en jordgubbsplanta...nu är den kring 1,5 meter hög  Fattar inte hur den kan ha växt så otroligt mycket!!



Det är många björnbär som inte är mogna än men jag hoppas att de inte fryser bort!!! Får hålla utkik varje dag och plocka in de som går att ta tillvara på innan det är för sent  


   


Hemodlat är gott  


Nu när jag har jobbat lite med kroppen ...eller både ridit och jobbat känns det rätt ok med nacken och axeln. Är ju inte bara bra att ligga helt still om man har ont heller. Ibland är det faktiskt A och O att röra sig lagom så att kroppen inte helt stelnar till. Ska se om jag kan få lite massage av min kära man ikväll...då tror jag att jag kommer att vara mycket mindre stel imorgon  

Nej, nu är det dags för middag!! Sedan blir det att sätta igång tvättmaskinen, byta sängkläder och fixa lite här hemma. Städningen får dock vänta tills imorgon....energin är inte på topp än så jag behöver nog 1 god natts sömn innan jag orkar med det  

Ha en jättebra fortsatt måndagkväll!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards