anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 7 oktober 2012

Lugn och bra em med lagom att göra:D

Av anaby - 7 oktober 2012 16:38

Det har regnat till och från med inte alls hela tiden. Känns skönt!!! Regnar det hela tiden blir det så otroligt blött i marken...det hinner ju aldrig dra ner i marken utan det blir ju mer mättat.....suck!!!

Gick ner till källaren för att fixa och dola lite med min utrustning. Började med att leta reda på ALLA bett...både de som jag ska ha kvar och de som ska säljas. Det fattas bara 1 bett av allihop!! Som tur är ett som ska säljas. Det kan vara så att det finns i skrubben. Får titta på det under veckan  

Nu sitter alla bett som är till salu på en sån här


 

Har 1 ring till bett som ska behållas

....1 ring till bett som ska säljas

...och 1 ring till pannband

Mycket enkel och bra uppfinning  

Sedan plockade jag undan efter muggen som T hade i somras. Har tvättat upp allt men inte orkat plocka bort det...flugskydd....små handdukar....fleecelindor....paddar....

För det här använde jag dessa som förvaring:


       

Har 1 till "ridlindor" och 1 till "Mugglindor" mycket pga av att de som användes till muggen är nötta och svårare att få rena. De "finare" sparades och ska användas nu under vintern som "ridlindor" istället  

Sedan samma sak med bandageunderläggen....1 till "ridning" och 1 till "muggen". Känns lite roligare att ha lite finare när man rider  

Flugskydden åkte in i sina ordinarie förpackningar tills nästa sommar.

Jag hittade även igen de bruna benskydden med fluff!!! Letade igenom ALLT både uppe och nere utan att hitta dem....självklart hade jag varit för nogrann och "gömt" bort dem  De ska inte användas förrän det kommer snö!!! Men sedan kommer de att flitigt använda under vintern  

Har även plockat fram 1 regntäcke och 1 fodrat regntäcke som ska plockas ner till stallet sedan när all utrustning ska ner framöver  

Sedan var det bara att börja tvätta och smörja!!! Plockade bort alla bett och la dem i en hink för att förbereda inför tvättningen.

Det blev  1 sadel, 3 träns, 2 par tyglar, 1 par sporremmar och 1 martinal  som smordes idag  Har tvättat upp allt rosa som legat på tork under helgen. Så nu är det "bara" att gå ner och sätta ihop allt igen så att det går att rida imorgon  Det är tråkigt att smörja men så otroligt skönt när det är klart  

Medans jag står och smörjer för fullt i källaren hör jag katten som jamar på utsidan?? Jag hade tänkt belysningen och hon hade sett det....så hon provade att jama för att se om jag skulle höra....japp!! Det gjorde jag. Hon fick komma in men fick vänta med att gå upp tills jag var klar  

När allt var klart nere i källaren var det dags att åka ner till stallet. Tog maten och en ½ säck med spån och åkte ner för att fixa med T. Han hade både hö och vatten kvar så det blev att ge mat, mocka och fylla på med spånet.

Då det ska regna mer ikväll fick T ha på sig täcket ett tag till. Tänkte ta av honom det senare ikväll.

Sedan hem och ta in Atlas som blev VÄLDIGT glad att få komma in  

Håller just nu på att äta middag. L-O har ringt och de är på väg hem!!!

Helgen har varit bra här hemma och jag tycker att jag har fått lagom mycket gjort. Är otroligt nöjd!! Samtidigt har jag kunnat ta det lugnt och chilla en del  

Nu ska jag se på en film och äta upp resten av middagen!!!

Ha en fortsatt trevlig söndagkväll!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards