anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 11 oktober 2012

Härlig ridtur i solen :D Dock otroligt trött:(

Av anaby - 11 oktober 2012 12:45

Har sovit 10 timmar inatt och känner mig ändå trött?? Sån där förlamande trötthet som man känner att man verkligen varken vill eller kan göra någonting  Usch!! Hoppas att det vänder efter helgen!!!

Fick verkligen kämpa med att gå ut och göra iordning T inför ridtur idag....vill rida men kroppen hänger liksom inte riktigt med. Har börjat äta järntabletter och magnesium i hopp om att få tillbaka lite ork framöver!! Brukar dock ta några veckor innan man märker skillnad så förhoppningsvis känner jag mig piggare under nästa vecka!! Håller tummarna för det  

Idag var det konstigt nog inte så mycket folk efter vägen?? Skönt men konstigt!! Travade mot kyrkan och nedanför och han kändes kalasfin  Idag var det mindre blött så vi kunde trava där vi inte har travat senaste tiden.

Sedan har vi haft "bro-terapi" idag   


 

T var riktigt duktig idag!! Gick bara rakt fram och sedan stog han stilla ett långt tag. Hade tur idag då det inte dök upp någon cyklist eller gångare som skulle över bron idag. Tror nog att vi stog i minst 5 min och utforskade bron idag  T var helt lugn...står still och tittar och tuggar och luktar på bron...på bägge sidor förstås  

Vi tar det i sakta mak...tror att det kan ta LÅNG tid att få honom att gå över bron då den både är lång och ganska smal. Men vi tränar på och ser vad som händer. Ingen tidspress här inte  det får ta den tid det tar helt enkelt    

Solen sken som sagt idag!!! Känns som om det kan vara en av de sista härliga höstdagarna!! Hoppas dock på fler men man är ju samtidigt realist  

Dags att rida hem!!!

Kändes jättetrevlig i traven när jag satt ner och sedan blev det lite skritt innan sista traven skulle jobbas med.

Det gick fina fisken även det!! Jag upplever att han är lite piggare nu när det är lite kallare ut och det är lättare att få "fram" honom och få mer schwung i steget. Behöver knappt anstränga mig någonting utan när jag har "lagt" honom i rätt tempo så ligger han kvar med lite drivning  UNDERBARA HÄST!!!

Det känns jättebra att ha kunnat rida honom 3 ggr den här veckan...vilket också var min plan. Nu blir det vila tills på söndag eller måndag....beror lite på vädret och hur trött jag känner mig. Men på måndag SKA jag rida om det inte blir någon ridtur på söndag  

Mycket beröm och sedan skrittade vi hem!!! HÄRLIGT I DET FINA VÄDRET!!!

T fick mat och magnetbehandling medans jag gick ner för att mocka och fylla på vatten och hö i vindskyddet.

När jag kom tillbaka till paddocken för att ta av magneterna hade skördetröskan börjat köra på åkern bredvid....ca 50 meter bort....T gick och betade helt lugnt i paddocken  HELT OBRYDD!!! HELT OTROLIGT LUGNT HÄST  


 

Fick tyvärr ingen betade T och skördetröskan i bakrunden....då T såg att jag kom och ville bli utsläppt ur paddocken   Så det fick bli ett kort på skördetröskan i bakrunden när vi står redo att ta av magneterna istället  Skördetröskan är grön och finns till höger i bild efter träden  


Bestämde mig sedan för att INTE åka på mötet på jobbet idag. Jag är så otroligt trött och ska jobba i 3 nätter nu. Det bästa för mig känns som om det är att gå och vila ett tag och förhoppningsvis kunna somna i någon eller några timmar. För att orka med natten inatt!!!

Ska bara inte lite frunch och sedan hoppa i bädden!! Hoppas att jag är piggare när jag vaknar igen!!

Kvällen blir lugn då L-O och hundarna åker iväg på älgjakt i helgen. De kommer hem på söndag. Känns både ock...tråkigt att de åker iväg men samtidigt blir det lugnare när hemma när jag jobbar i helgen. Kan kanske behövas när jag är så trött just nu  


PS!!! Fick en till komplimang om vår ROSA färgade utrustning idag  


Ha en fortsatt jättebra torsdagkväll!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby   


 
 
marianne

marianne

11 oktober 2012 19:04

Ohhh shit vilken bro!!! Ja det förstår jag att ni behöver träna på, jag har nog inte förstått förut när du skrivit om den. Väldigt duktig Tabasco som kan bekanta sej med den utan att få panik :)

Visst är det underbart vackert nu dessa dagar då det faktiskt är soligt? Alla naturens färger och den höga klara luften...hoppas det håller i sej några dagar.

Helt rätt att du avstod mötet på jobbet när du är så trött, ingen kan väl begära att du ska åka in på det när du har en så´n jobbvecka?

http://marresmams.blogg.se

anaby

12 oktober 2012 18:38

Jo, det är en ganska smal och lång bro;) Har hela tiden glömt bort att fota den och nu när han stog så lugnt kom jag på att nu var det dags;) Det är inte så lätt att veta hur den ser ut när man berättar om den. Jag tänkte att han får bekanta sig med den i lugn och ro så får det ta den tid det tar. Kanske kan han ta några steg på bron innan snön kommer...eller inte. Det visar sig framöver:)Jag har ingen brådska.

Det är helt fantastiskt fint ute nu med alla olika färger på löven!!! Och såna här soldagar är verkligen underbara!! Man kan nog kalla dem för "må-bra-dagar":D

Jo, jag kände att jag orkade inte med något möte igår. Känns otroligt jobbigt nu när det är mörkt och ruggigt ute:S Vi har obligatoriska möten min helgjobbarvecka när jag jobbar 5 nätter... men vi kan ta ut komptid om vi vill. Jag har injobbad komptid så jag kan ta ut som tur är!! Annars hade jag varit tvungen att åka dit:( Nästa gång det är möte får jag sova 2 nätter efter 2 nätters jobb så då kommer jag att vara betydligt piggare:D

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards