anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 12 oktober 2012

2 nätter kvar att jobba!!!

Av anaby - 12 oktober 2012 18:05

Jag hade en bra natt på jobbet och inatt har det varit kallt!!! Trots att jag hade motorvärmaren på fick jag skrapa rutan pga stolpen "var av" eller hade slagit av  Måste kolla den ordentligt ikväll när jag ställer in den  Hem för att sova!!!

När jag vaknade på em stog T "giv akt" och väntade på kraftfoder  Han är så rolig min häst  Tror att han känner på sig när jag är på G!! Hi hi!! Fick sitt kraftfoder uppe vid huset och sedan gick jag ner en dryg halvtimme senare för att fylla på hö och vatten och mocka. Passade på att fylla på med lite mer sand utanför vindskyddet idag   Sakta men säkert börjar det se bättre ut!! Ska ta ner skottkärran till veckan och skotta i den så att jag kan tömma mer åt gången. Orkar dock inte i helgen utan det får bli när jag går på ledighet!!

Tog några kort på min "lerinpackade-mammut"....så klart att man ska rulla sig i leran  



Nöjd häst står och äter hö i höhäcken  


   


Matte spanar in "lerinpackningen"   



Inser att huvudet och halsen är rätt så fri från lera  Hi hi!!

Gick sedan hem för att fixa med middagen. Jag och Henrik åt middag tillsammans då Fredrik skulle äta med kompisar. Har sedan sett på "Revenge" på TV3-play och fikat lite plyppar  

Har packat maten och annat som ska med till jobbet. Ska nu bara gå ut och starta motorvärmaren så att jag har en varm bil tills det är dags att åka till jobbet igen  Sedan ska jag sätta igång och titta på Dallas säsong 5!!!


Rapport från älgjakten: Atlas har varit JÄTTEDUKTIG  Han fick tag på 2 olika älgar varav de sköt 1 av dem. Sedan fick han ta på 2 till men de sprang för långt och för fort för att de skulle kunna skjuta någon av dem. De har 2 dagar kvar att jaga så det kommer fler chanser under helgen. Det finns allafall gott om älgar!!


Nu har jag bara 2 nätter kvar att jobba innan jag går på långledighet!! Det kommer att kännas jättebra när jag får åka hem imorgonbitti....då sista natten hägrar på lördag  

Ha en fortsatt jättebra fredagkväll!!

Chilla lugnt  

Mvh anaby  


 
 
Kerstin

Kerstin

13 oktober 2012 08:15

Lortgrisen!! :D
Börjar bli kallt nu, brr...
Hipp hipp hurra idag!! Kramisar till bästa Anna!!

http://stallrosen.bloggplatsen.se

anaby

17 oktober 2012 11:18

Jo, minst sagt en lortgris:S Han verkar gilla lerbad;) Hi hi!!

Tack och bock!! Hi hi!! När man 1 år äldre igen;) Kram tillbaka:D

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards