anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 13 oktober 2012

1 natt kvar att jobba!!!! :D

Av anaby - 13 oktober 2012 15:48

Har haft en bra natt på jobbet men har varit betydligt tröttare motför torsdagnatt  Det regnade lite när jag åkte hem...enligt väderleksrapporten skulle det mer eller mindre regna hela dagen  

Idag har jag sovit som en stock  Känner mig betydligt piggare än igår när jag vaknade och nu är det min sista natt innan långledigheten  Bådar gott!!!

Jag har skrivit några lappar för att underlätta när jag ska sova  Det händer nämligen att jag vaknar efter bara några timmar och är så "väck" i hjärnan att jag inte vet vilken dag det är....när man då "piggnar till" är man för pigg för att somna om...INTE BRA!!!


 

Satte upp den här lappen igår!! Hi hi!! Hade den även framme i tisdags och L-O frågade mig på em VEM jag skrivit lappen till?? Mig själv sa jag  Men varför då?? Förklarade att det känns bättre att "bara" läsa på en lapp att jag kan somna om istället för att BLI LÄTT HYSTERISK och inte veta vad det är för dag...om man kan somna om igen. Ok, sa han och skakade på huvudet  Utvärderingen på lapparna kan jag säga är GOD!!! Jag har sovit otroligt MYCKET bättre under den här veckan de få ggr jag vaknat och bara tittat på lappen och somnat om igen  

Man måste bara hitta något sätt som funkar för just mig...och detta verkar vara "min melodi" då jag sover mycket lugnare och längre efter mitt nattjobb  

Vaknade vid 15.00-tiden och gick ner till stallet på en gång. T gnäggade när jag rundade hörnet på huset....han stog nere i vindskyddet  Hi hi!! Gav kraftfoder, hö, vatten och mockade. Passade på att fylla på med lite mer sand innanför vindskyddet. Blir jättebra och nu börjar jag längta tills det blir helt klart!!! Idag kan jag säga att T var lite mindre lerig  

Har nu landat hemma och ska snart börja med någon typ av middag  

Ha en fortsatt jättebra lördagkväll!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards