anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 17 oktober 2012

Regn igen...så klart!!!

Av anaby - 17 oktober 2012 11:59

Det har varit kallt inatt och is och halkigt i hagen!! T stog uppe vid huset och väntade på sitt täcke när jag vaknade  Jag vet att jag tjatar om honom   Men han är så underbart klok i mina ögon 


    


Han fick på sig det blå regntäcket och sedan fick han beta i paddocken en stund. Insåg efter en timme att det skulle fortsätta regna så han fick sitt kraftfoder och då öppnade jag upp till sommarhagen. SUCK!!! 

Det blir nog så att jag kommer att brodda på honom idag och rida imorgon istället för idag. Ska åka ner till stallet på en stund och dola på lite. Finns inte så mycket annat att göra än att vara inomhus en sån här dag  Har en del att göra hemma också så allt är på gott och ont ...som det ska vara!!!

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Har även ringt till VC för att begära ett läkarintyg på att Henrik har migrän. Ett krav från skolan då han har varit borta 3 dagar sedan skolan startade....varav 1 gång fick han synbortfall och gick till skolsystern och fick medicin och vila. Jag hämtade honom och cykeln lite senare då skolsystern INTE ville att han skulle cykla hem. Ibland blir man lite less på skolans system. Det finns ju de som SKOLKAR och är borta mycket....så man tycker att man ska lägga energin på dem istället. Men när vi får intyget kan de INTE klaga på OM han är sjuk någon gång emellanåt. Hans Mentor har förklarat för skolan att han sjukfrånvaro beror på hans migrän. Vi har migrän i släkten då både min mamma och min syster har det. Jag har dock som tur är klarat mig hittills!! Peppar, peppar!!!

I december 2011 var vi till läkaren för att kolla upp migränen. Han ska ringa upp imorgon så får jag veta om vi måste göra ett nytt besök eller om det räcker med att vi pratas vi via telefonen. Jag bad även att han skulle skriva ut receptbelagd migränmedicin så att vi har utifall att de blir de här större migränanfallen med synbortfall!! Får höra vad läkaren säger imorgon. Tror INTE att det ska vara något problem....men man vet ju aldrig  Det lär ju visa sig imorgon om inte annat  

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nu ska jag chilla en liten stund till och sedan iväg till stallet och fixa och trixa lite innan jag åker hem för att fortsätta  här hemma. Ska bli skönt att få saker och ting gjorda!! Så kan man slappna av resten av veckan  

Ha en fortsatt jättebra onsdag!!

Chilla lugnt  

Mvh anaby  


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards