anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 24 oktober 2012

1 natt kvar att jobba och sedan ledig i helgen:D

Av anaby - 24 oktober 2012 16:28

Igår kväll hade vi "nattmöte" ....bara vi som jobbar natt...vi är 3 st. Det är nämligen så att vi har börjat med sk "önskeschema"...ett litet elände i sig  För att alla ska få var 3:e helg och sin långledighet så kan man inte ändra så himla mycket på schemat. Jag jobbar samma helger och samma nätter då men mina andra 2 nätter är flyttade så att efter 1 långledighet jobbar jag ENDAST 1 natt och den andra blir det istället 3 nätter mot vanligvis 2. Vi ska prova på det här schemat ett tag och funkar det inte är det ju bara att flytta om några nätter. I slutändan blev vi alla 3 nöjda vilket känns väldigt bra!!! Det gäller att alla både ger och tar för att det ska bli bra för oss allihop  

I och med det nya schemat fick jag jobba både JUL OCH NYÅR  En av mina jobbarkompisar var otroligt snäll och tog på sig att jobba min julafton så jobbar jag en annan natt för henne istället  STORT TACK OCH BOCK!! Jobbar ändå 8 nätter under jul och nyår innan jag går på långledighet....då känns det skönt att allafall få vara ledig på julafton när hela familjen är ledig  

Sedan var det bara att åka raka spåret på jobbet och jobba och jag hade en bra natt!!!
Det var otroligt mörkt imorse när jag åkte hem...usch!!! JAG VILL HA SNÖ!! Och är förmodligen rätt så ensam om det...skulle jag tro  Men det blir i allafall ljusare ute!!!

När jag kom hem från jobbet och svängde in på gårdsplanen stog T uppe vid huset och betade. Fick smyga in så att han inte såg mig  Han blir så otroligt glad när han ser mig men lite less när jag går iväg  

L-O var på väg ut med hundarna på morgonprommis så jag ställde mig i fönstret för att se vad T skulle göra när de gick förbi?? Han tittar upp....ser att det är husse...gnäggar....husse svarar....fortsätter att beta...det var ju INTE matte  De är så otroligt härliga djuren  

Hoppade ner i sängen för att sova och upptäckte att hela sängen vibbrerade?? Jo, de håller på att borra bergvärme hos mamma och pappa....dock somnade jag ganska omgående så det var mer "sövande" ljud än sånt som höll mig vaken som tur var  

När jag vaknade framåt em satt jag mig för att se på sista avsnittet av "Svenska hollywoodfruar" och kan bara säga....skönt att det äntligen är slut!! Usch vilken människa hon är Gunilla  Läste sedan på Aftonbladet att de andra Hollywoodfruarna nu har krävet att hon INTE ska vara med under nästa säsong. Vi får se hur det blir!!!

Sedan var det dags att gå ner till stallet och pyssla med T. Han såg mig så fort jag rundade hörnet på huset och gnäggade  Hann med några gnäggningar innan jag var framme vid vindskyddet....ca 300 meter längre ner.

Fick sitt kraftfoder, hö och vatten. Mockade och myste lite innan jag gick hem igen. Det är ganska skönt att ta en prommis ner till stallet och vara igång "lagom" .....man får både frisk luft och kommer igång lite  

Traskade hem och sedan fick jag ta en prommis ner till en åker där Henrik skulle ta några kort till skolan....han går Estetik och media.....så emellanåt blir det lite fotouppgifter. Jag och Atlas stog och väntade på att Atlas skulle bli fotad. Sedan hade han även med sig 3 kompisar som poserade. Jättebra när man kan hjälpas åt!!!

Nu har jag börjat med middagen och sedan ska jag bara ta det lugnt innan jag åker till jobbet igen och jobbar sista natten. Längtar redan tills imorgon och hoppas att det är uppehåll så att jag kan rida T en sväng när jag vaknar "till liv" vid lunchtid  

Ha en fortsatt jättebra onsdagkväll!! Och glöm inte Bonde söker fru!!!

Chilla lugnt  

Mvh anaby  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards