anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 11 december 2012

2 nätter avklarade!! Nu får jag sova i 2 nätter:D Ridit barbacka på "rodeo-häst";)

Av anaby - 11 december 2012 17:01

Har haft en bra natt på jobbet och sov sedan 3 timmar när jag kom hem imorse. Var ganska sliten men samtidigt så MÅSTE jag ställa om dygnet för att nu kunna sova i 2 nätter innan helgnätterna sätter igång. Så det är bara att "gilla läget" och göra det man ska så att säga  

Efter 2 timmar kände jag mig någorlunda och gick ner till stallet för att rida. Hade bestämt mig för att det blev en barbackatur i hagen idag...med bettlöst alternativ  


 


Dagens utrustning dock gamla kort.


 


Måste säga att det egenhändigt gjorda bettlösa sidepull alternativet är det som i dagsläget funkar bäst vad gäller bettlöst på T  


 


Barbackapadden med egenhändig lösning på sadelgjorden  Det funkar så jag är nöjd!!


Hann bara med att skritta i några varv så blev det "rodeo" med "Herr´n"  Så pass mycket att jag höll på att få spotta snö  Blev ett mantag och ett nej....hörrö...och sedan höll T sig i skinnet   Vi har endast skrittat idag men det blev "hjärngympa" idag!! Halter....skänkelvikning...bakdelsväningar....rygg
ningar....volter....vända genom ridbanan mm. Det tog bara en liten stund så hade han lugnat ner sig....HÄRLIGT!!!

Ingen trav då jag inte är riktigt nöjd med underlaget i hagen än..vill ha MER snö innan det blir trav där inne!!!

Sedan blev det mat för T medans jag bytte höpåse på "höträdet"....



 


Och började mocka, fixa med höet och slutligen bytte ut allt vatten. Igår kväll skottade pappa hela gårdsplanen....så idag var det inga problem att köra med skottkärran och vattendunkarna  Måste komma ihåg att ta ner pulkan så att jag kan dra vattendunkarna på den nästa gång det har kommit mycket snö...blir så mycket lättare med en pulka motför att köra med skottkärran  

KLAR FÖR DAGEN NERE I STALLET!!!

Gick hem och passade på att ringa min kusin och min permanenttid!! Hade glömt bort vilken dag och tid jag hade beställt och självklart INTE skrivit upp det   En viss aning hade jag men var tyvärr INTE alls säker  Den dagen och tiden jag trodde visade sig stämma!! SKÖNT ATT MAN HAR NÅGONLUNDA KOLL PÅ LÄGET IBLAND  Nu behöver jag inte oroa mig utan har fått bekräftat att det är rätt dag  Och nu står det uppskrivet också  

Nu ska jag börja med middagen och sedan hoppa in i duschen!! Sedan blir det att hämta ut några paket...både julklappar till T och till mamma ska hämtas idag  Det blir nog de enda julklapparna jag kommer att köpa i år. Så nu är julklapparna över för i år så att säga. Det är så mycket enklare att baka eller ge pengar till barnen istället. Just nu känns det jättebra och vi har verkligen dragit ner vad gäller julklappar!!! Det är ju väldigt trevligt att bara träffas och umgås på julafton också  I år ska en kompis till Fredrik vara med oss. Hans föräldrar åker bort och han ska jobba här hemma så då blev han kvar ensam hemma. Klart att det inte är roligt att vara ensam på julafton!! Så självklart får han komma till oss  Vi har haft flera kompisar under årens lopp som inte har haft någonstans att vara både på julafton och midsommar som har kommit till oss. Jag tycker INGEN ska behöva vara ensam på jul eller midsommar OM man inte väljer det själv....då är det en annan sak.

Nej, nu har jag svamlat klart för den här gången!!!

Ha en fortsatt jättebra tisdagkväll!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards