anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 17 december 2012

Av anaby - 17 december 2012 22:29

Jag kom ihåg att ta hem kameran från stallet!! KORS I TAKET!!! Hi hi!! Den står och laddas till imorgon  

Pappa var upptagen med att skotta och köra bort snö ikväll. Men för en stund sedan ringde han och frågade om vi skulle ta balen ikväll?? Självklart!! Är lika bra att få det gjort när han ändå har traktorn igång  Det gick riktigt bra trots att det bara var pappa och jag den här gången. Pappa är duktig och använder traktorn till att få in den så mycket som möjligt då blir det inte så tungt när man sedan ska vända den. Vändningen måste man göra för hand....då traktorn inte går in i porten. Nu blir det att riva ur den imorgon och packa hösäckar  Då vet man vad man har att göra  Ja, förutom att rida....och handla...och baka....och lite annat  
Nu är det snart dags för bädden!!

Sov gott!!

Mvh anaby  


Av anaby - 17 december 2012 21:00

Har tyvärr inte sovit bra inatt  Ibland är det otroligt svårt att "vända tillbaka" dygnet även fast man bara sovit 3-4 timmar när man går av. Igår var en sån natt....när klockan var 02.30 och jag fortfarande INTE ens var trött....gick jag till soffan och la mig för att se på TV. somnade ca 03.30.....det kändes skönt!! Men har endast sovit 5 timmar inatt.

Gissar att jag kommer att sova som en sten inatt istället  

Gick ner till stallet för att rida. Och idag var det snöuppehåll vilket innebar att T får vara "naken"!! Gissa en som blev glad att slippa täcke  Det märktes på "Herr´n" att han vilat i 3 dagar....då blir han bufflig...nafsig och irriterad  

Upp på hästryggen och iväg!!! Körde samma runda som jag har kört senaste ridturerna och idag var T mycket trevlig redan från början och otroligt lugn...trots 3-dagars vila  Travade mot älvutsikten...vända och travade tillbaka....lite skritt i nedförslutet....trav vid jordkällaren och förbi stallet. Skritt förbi grannen i det röda huset....till växthusbacken...sedan trav mot kyrkan!!! Underlaget blir bättre och bättre nu när det kommer så pass mycket snö  Vände vid bordet och skrittade till nästa travsträcka. Lugn och "höll sig i skinnet" tills jag ville trava idag...första gången på evigheter....sedan trav till fd vedupplaget. Skritt förbi och sedan trav till grannen i det röda huset. Skritt förbi garaget....sedan trav förbi stallet och skritta av "Herr´n" i fråga!!

Idag har han varit grymt duktig men framför allt lugn  HÄRLIGA HÄST!!!! Han har inte heller legat på så mycket in handen som han har gjort senaste veckorna. Nu börjar det blir "normala gängor" igen  

Skrittade av och när vi kom hem igen var T "lite" svettig & varm som vanligt. På med magneter, fleecetäcke + halsduk. T fick  mat och jag skottade bort snö från dyngstacken för att kunna köra där med skottkärran. Det har kommit ca 5-10 cm snö under natten men det får vara kvar i spåret och resten av hagen. Får se hur det ser ut imorgon efter det har snöat  Det SKA komma mera snö nämligen Så det blir mer snöskottning framöver!!!

Har sedan mockat hage + vindskyddet. Idag blev det att ta bort rejält med kiss i hela bädden för att kunna lägga in  1 torvmix som botten och sedan 1 spånsäck. Blev fina fisken  

När allt kring T och vindskyddet var klart gick jag hem för att hämta torvmix och vintertäcken med bilen. Kom på att jag INTE har ett enda vintertäcke nere i stallet än  Det har inte varit så kallt än så länge men ska blir framöver. Bättre att vara förberedd istället för att behöva ta bilen för att ta ner 3 vintertäcken   

Nu är det både fint i vindskyddet och alla aktuella täcken inför vintern finns på plats i stallet 

Tog som vanligt hem det som var blött av snön och svett för att hänga på tork hemma.

Hann i princip bara in genom dörren så ringde min kära man och var på väg hem från jobbet...per ben...hämtade upp honom med bilen och passade på att köpa lite mjölk samtidigt  

Har nu ätit middag och väntar på att pappa ska ringa så att vi kan åka ner till stallet och rulla in en höbal.

Sedan ska jag dola på lite här hemma ikväll. Får se vad jag hinner och orkar med  

Så mycket kan jag säga är att det blir en tidig kväll för mig....ögonen svider redan och jag är rejält trött  

Ser framemot att få lägga mig sedan!!!

Nej, nu måste jag göra ett ryck!!

Ha en fortsatt jättebra måndagkväll!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  



Av anaby - 17 december 2012 20:18

Just nu är ju inte hjärnan på topp om man säger så...och givetvis glömde jag kameran i stallet...igen  

Hoppas att jag kommer ihåg den när vi åker ner och ska rulla in höbalen. Den var dessutom helt urladdad när jag skulle fota idag...suck!!!

Mvh anaby  

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards