anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 20 december 2012

Trött och slut idag:S Har inte alls hunnit det jag har tänkt göra:( Suck!!

Av anaby - 20 december 2012 15:17

Givetvis började min man snarka när jag hade lagt mig till rätta i sängen....gick INTE att sova  SUCK OCH DUBBELSUCK!!! Var bara att gå och lägga sig på soffan istället tillsammans med hundarna  Tur att de INTE snarkar  När jag sedan vaknade efter 6 timmars sömn var jag helt slut...har knappt kunnat stiga upp ur soffan  Fick vänta flera timmar innan jag fick energi till att gå ner till stallet och fixa med T. OGILLAS SKARPT!!!

Idag var det vilodag för "Herr´n" och jag har passat på att skotta snö och sanera elband  

Tänkte att det kunde vara intressant för er att se HUR mycket T gör inne i vindskyddet på 1 dygn.


 


Den obligatoriska högen nedanför lilla höhäcken  Lite kiss bredvid...


 


2:a kisshögen och "stora" bajshögen i högrahörnet  



Stora bajshögen kan vara dubbelt så stor om det varit dåligt väder...då blir det endast gjort inomhus och inte i hagen T är helt otrolig som backar upp och bajsar på hög!! Även min förra häst gjorde så. Det är väldigt lätt att mocka  


   


Efter dagens mockning!!! Jag mockar som sagt varje dag mycket pga att T använder sitt vindskydd som en box. Jag vet att en del endast mockar 1 gång i veckan eller 1 gång i månaden...men det funkar inte för oss!!!  Om jag skulle vänta 5 dagar till 1 vecka med att mocka skulle det INTE gå!! Jag skulle få ta ut ALLT och jag vill inte ens tänka på HUR stor bajshögen till höger skulle vara  När vi åker bort en helg till stugan går det 3 dagar innan jag mockar...då är det gränsfall på för länge. Har för mig att jag senast fick gå  bort med minst 4 skottkärror då motför 1 skottkärra vanligtvis. För mig känns det också jättebra att veta att T har torrt underlag där han kan stå och äta och ligga och sova. Han ligger och sover varje dag...eller natt....svårt att veta vilka sovtider han har...men ligger ner gör han  Jag tycker att det är huvudsaken att man hittar ett sätt vad gäller mockningen som funkar bra för mig och min häst!!! Så här gör jag men det innebär INTE alls att alla ska göra så!! Det är upp till var och en hur man vill göra  tycker jag!!

Sedan blev det dags att skotta snö!!! Det hade inte kommit så jättemycket och det var "lätt" snö..så det gick fort att skotta bort idag  Man får vara tacksam för det lilla  



Termobaren sanerad från snö  Det här måste vara bland det bästa som uppfunnits för oss djurägare  


 


Ingången/grinden sanerad och klar...check!!!


   


Från grinden til höhäcken och till vindskyddet...klart...check!!!


 


Utanför vindskyddet..klart...check!!


 


Mot dyngstacken och spåret...klart ....check!! En kiwi som står och spanar i bakrunden  



Dyngstacken klar!!!


 


Mot höhäcken!!!


   


Favoritplatsen för T att stå och äta  


 


Ner mot utbyggnaden. Han har inte varit där så mycket nu när det har snöat. Tror att han kommer att gå dit mer när det slutar snöa....eller hoppas det allafall. Börjar vara MYCKET snö nu!!!


När snöskottningen och allt annat var klart var det bara att sanera elbanden kvar!!


 


Det kändes välbehövligt att gå runt och sanera bort snö idag!!!



Enklaste sättet är att gå runt och använda handsken för att få bort snön  Då jag har 3 elband går jag fram och tillbaka 3 ggr. Man kan självklart ta 2 elband åt gången men jag har tyvärr problem med nacke och axlar så det blir för slitigt för kroppen för mig  1 elband åt gången räcker!! Det går ganska fort att gå runt  



   

Börjar som sagt vara mycket snö nu!!!!



 

En liten film på snön idag!!

När jag var klar gick jag hem och nu ska jag sätta igång med bullbaket!!! Har en hel del jag ska baka idag....hade bara önskat att jag orkat sätta igång tidigare. Får nog baka lite imorgon också  

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Har pratat med pappa och imorgon kväll skottar vi upp spåret på åkern med traktorn  


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nu ska jag bita ihop och "gilla läget" och börja göra lussebullar!!!


Ha en fortsatt jättebra torsdagkväll!!

Chilla lugnt  

Mvh anaby  


 
 
Ingen bild

Marianne

20 december 2012 22:31

Vad du skämmer bort honom med att skotta hagen ;)
Vår snö regnade bort så här är grått å trist, lite is å snö på vissa ställen bara.
Hoppas det kommer ny snö snart.

Baka hela dan? Oj! Ja de e kul å baka. Men ingen av oss äter det så då är det ju onödigt,

anaby

20 december 2012 23:04

Visst gör jag;) Curling-matte av stora slag!! Hi hi!! Fast i utbyggnaden får han göra egna spår istället;)

Jättetråkigt att er snö regnat bort redan:( Jag håller tummarna att det kommer mer snö framöver!!

Japp!! Jag hade tänkt baka hela dagen men det blev 6 timmar under em och kväll istället;) Jag bakar för att ge bort till julklapp:D Och till oss själva...smidigt att lägga i frysen och bara ta fram vid behov;)

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards