anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 23 december 2012

1 natt kvar att jobba sedan julafton...ledig 1 natt och jobbar sedan 1 natt till:D

Av anaby - 23 december 2012 17:03

Har haft en bra natt på jobbet!! 1 Brukare är hemma hos anhöriga under julen och idag kommer 2 till att åka hem någon dag. Det känns jättebra att "våra" Brukare har möjlighet att åka hem och fira julen med sina anhöriga  Tyvärr är det inte så på alla ställen....det kanske inte finns möjlighet för varken Brukare eller anhöriga av olika anledningar.

Det var kallt imorse....-19 grader....BUUURRRRR!!!

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Somnade ganska snabbt när jag hade lagt mig i sängen...vaknar till vid  kl.10.30 Tittar på klockan och tänker: Jag har försovit mig!!! VARFÖR HAR INGEN RINGT?? I nästa sekund står jag "giv akt" vid sängen och paniken flödar!!

Tar ett djupt andetag....tittar på klockan igen...10.30 INTE 22.30  Känner hur kroppen slappnar av när jag inser att jag INTE har försovit mig till jobbet då jag jobbar natt och inte dag Lägger mig igen och hoppas att "John Blund" ska komma och ta med mig på en resa igen....ZZZZZ...vilket han gjorde ganska omgående  

Hjärnan kan VERKLIGEN spela en ett spratt när man är VÄLDIGT trött  Skönt att det bara var en mardröm!!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Vaknade många timmar senare och var betydligt piggare i både "kropp & knopp"   

Gick ner till stallet för att fixa klart med T ganska omgående när jag hade vaknat. Skönt att göra bort stalljobbet innan middagen   Det är rätt så kallt ute idag så T fick på sig det fleecefodrade regntäcket inatt. Passade på att mocka när han stog och åt sitt kraftfoder....sedan fyllde jag på med hö i bägge höhäckarna (4 + 1 säckar) så att han kunde stå där ute och äta i lugn och ro. Så att jag kunde mocka i hagen. Och sist men inte minst fyllde jag på med 1 spånsäck i vindskyddet. Klart för idag!! Imorgon när jag kommer direkt från jobbet är det bara att rida...mocka...trampa ner hö och fylla på vatten....sedan hem och sova  

Gick sedan hem och ska nu svida om till jobbarkläder innan det blir dagt att äta middag....i jultema  

Sedan blir det att packa matsäcken och chilla framför TV tills det blir dags att åka till jobbet igen!!

Jag tackar och bockar för alla trevliga kommentarer  Jag svarar på dem inatt på jobbet!!!

Passiersadeln som jag la ut på bloggen igår är redan såld därför är annonsen borttagen. Om någon undrar 

Jag ska försöka hinna med att ta kort på lite annat som ska ut på Bloppisen på onsdag eller torsdag!! Så mer grejer på på G...bla fler schabrak   

Film och bilder på julridturen kommer imorgon när jag kommer hem!!!

Nej gott folk!! Nu ska jag äta middag innan jag tippar omkull så att jag orkar med att jobba inatt!!

Ha en jättebra och trevlig dan före Julafton!!!

Chilla lugnt  

Mvh anaby  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards