anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 26 december 2012

Vilodag...shoppat TV och fixat med lite utrustning ikväll:)

Av anaby - 26 december 2012 23:53

Jag har haft tur den här veckan när jag har kört hem efter jobbet på morgonen!! Eftersom det är kring jultider är det minimal trafik ute  Så på söndag, måndag och onsdagmorgon har jag nog träffat max 5 bilar varje morgon....lite skillnad motför kring 100-talet eller mer en "vanlig" morgon under veckan  Det har varit "helgdagar" mitt i veckan  Åkte ner till T direkt efter jag kom hem och fyllde på med varmvatten i Termobaren. Det var isfritt innan påfyllning vilket kändes bra  Var bara kring -10 grader istället för -22 som det stog att det skulle vara.

Hem för att sova!!!

Har sovit kring 3,5 timmar som vanligt. Steg upp "lätt vimmelkantig" när väckarklockan ringde  Satte mig framför datorn för att piggna till lite innan vi skulle åka iväg och titta på en TV på Mediamarkt. L-O körde bilen som tur var...man är ju rätt så sliten...då är det otroligt skönt med en chafför  Vi var ute efter en 42 tum LED-TV att ha i sovrummet. Men när vi tittat runt lite fastnade vi för en 47 tum LED-TV till otroligt bra pris  Tanken blev då att ha den i vardagsrummet och byta ut den befintliga 42 tum LCD-TV och ställa den i sovrummet istället. Sagt och gjort!!

Årets julklapp till familjen var köpt    Vi köper inga julklappar till varandra...förutom till barnen....istället köper vi in något varje år som vi tycker att vi "behöver" till hemmet  Tidigare år har det bla blivit.....1 ny hörnsoffa + soffbord....1 micro.....1 bastu.....1 badtunna....1 nytt kylskåp....1 diskmaskin...mm.

När vi var klara på Media markt åkte vi till ÖB. Jag var ute efter en flyttlåda med "bra mått" för att kunna skicka iväg Passiersadeln under nästa vecka. Jag hittade en som var 38 cm bred...de flesta är "bara" kring 33-35. Man vill ju att sadeln ska "åka" iväg bra till en ny ägare  Känns skönt att ha fixat en bra kartong!!!!

Sedan blev det hästgodis till T och bacongodis och lite annat till hundarna  Och lite smått och gott till oss också  Raka spåret hemåt!!!

L-O ville installera TV omgående...förstår inte riktigt varför  

Direkt efter middagen gick jag ner till T för att fixa kort honom. Bytte täcke till det ofodrade regntäcket istället då det bara var kring -6 grader...men tyvärr snöade det....han blir så blöt på ryggen när han står vid stora höhäcken om han inte har täcke på sig   Curling-matte mår så dåligt av det  

Mockade och fixade med höet och sedan gick jag hem. Vattnet hade jag fyllt på i morse.

Hem för att mysa i soffan och se på några filmer tillsammans med min kära man och inviga nya TV  

Medans han sedan gick på kvällsprommis med hundarna gick jag ner till källaren och har gjort iordning "en julklapp" i en säck  med lite utrustning till min ridande släkting  Har hittat både det ena och det andra som jag tror blir uppskattat!! Eller hoppas det allafall  Har även fettat in mina nubuck-vinterridstövlar så att de ska klara snön även i vinter. De är otroligt varma då de har fårskinnsskoning i själva fotdelen. Köpt på Rea på Hööks...så klart  

Har även fotat Passierhoppsadeln som ska åka iväg till en ny ägare under nästa vecka och smort in den. Passade även på att leta reda på schabrak, stigbyglar och stigläder som ska med. Stiglädren måste jag leta här uppe...för de hittar jag inte nere i källaren. Nackdelen med att ha grejer på flera ställen  

Imorgon ska jag fota lite mer grejer som ska ut på Bloppisen!!! Har inte hunnit eller rättare sagt inte orkat med idag..men imorgon är en ny dag med nya möjligheter  Det ska man ta tillvara på!!!

Nu ska jag börja se på "Bonde söker fru" ...får se hur länge jag orkar se  

Det verkar ha löst sig med batteriet på kameran!!! Vi tog ut batteriet och nu är batteriet fullt och det går att ta kort?? Man blir aldrig klok på det här med teknik...eller inte jag i allafall  

Nej, gott folk!! Planläge ska intas och "Bonde söker fru" ska tittas på en stund i allafall  

Ha en fortsatt jättebra onsdagkväll...eller natt!!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  

 
 
Nina

Nina

28 december 2012 09:49

Vad härligt med en TV i sovrummet! Det har jag alltid velat ha, men det är bara under några kortare perioder vi har haft det. Som det är nu så får vi dessutom inte plats med det. Men skönt skulle det va!!

http://stallskogalund.blogg.se

anaby

29 december 2012 20:45

Det är helt underbart med TV i sovrummet. Vi skaffade det när jag var gravid med Henrik för 17 år sedan...jag somnade nämligen ALLTID i soffan då och sov där resten av natten;) Min man ville gärna ha mig i sovrummet istället...så då fick det bli en TV där:D Hi hi!!

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards