anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 1 januari 2013

Mål för 2013

Av anaby - 1 januari 2013 21:25

Nu är det dags att sätta upp målen för 2013 känner jag!!!


För T:

  • Att få vara muggfri under hela året!!Åtgärd: Håranalys i majmånad och börja med "mag-tarmkur" som han får äta hela sommaren. Hoppas och håller tummarna att det ska funka bra den här sommaren!!!
  • Att T får vara frisk under hela året!!! STORT MÅL!! Magneter i olika sorter (täcke + magmagnet, paddar, benmagneter, nackmagneter och hasmagneter) och BoT-ländtäcke kommer att användas i förebyggande behandling. Och vid behov (när jag inte kan använda mig av magneter..vilket är sällan) kommer jag att använda liniment.
  • Komma igång sakta men säkert och rida mer "ordentligt" under våren. Är glad och tacksam att jag orkar rida honom 4 ggr i veckan numera  Blir mer kontinutet för honom och han blir lugnare att rida  
  • Komma igång med galoppen under våren när snön försvinner!!!
  • Komma igång och hoppa lite under våren...dock bara småhinder!!




För mig:

  • Att må så bra som möjligt med så lite värk som möjligt!!!

Åtgärd:

  • Börja äta nyponpulver.Ska köpas in vid nästa beställning av nyponskal till T under januari månad.
  • Fortsätta med mina järntabletter (mot trötthet) och magnesium (har tappat en massa hår i och med att jag hade dessa STORA blödningar under 2012 som resulterade i operation). Börjar känna skillnad nu...känner mig sakta men säkert piggare och tappar mycket mindre hår nu  KÄNNS FANTASTISKT BRA!!!
  • Börja jogga 2-3 dagar i veckan så fort snön försvunnit. Har tyvärr varit så otroligt trött hela hösten att jag har inte orkat tänka på att jogga även om jag mer än gärna vill..men det hjälper inte när orken och energin är som bortblåst  
  • Boka in massage varje kvartal för att få bukt med spänningar i skulderbladen.
  • Rida T 4 dagar i veckan. Har funkat väldigt bra under hösten  
  • Fortsätta som jag har gjort hela hösten med min "lista" och jobba på allt eftersom och kryssa av det som både "ska göras och det som behöver göras" i både hemmet och stallet  Känns bra att ha koll på VAD som är gjort!! Den här listan har gjort att jag känner mig lugnare med vad jag ska göra och hinna med och kan slappna av på ett helt annat sätt än tidigare  












Det här är våra mål för 2013. Inga stora mål men det kommer ändå att krävas en hel del för att få dem i hamn. Känner att jag hellre har små och långsiktiga mål som jag kan uppfylla än att ha för stora som INTE kommer att fungera. Blir det ännu bättre än väntat....är det bara en stor bonus!!
Framtiden får se vad som händer för mig och T  

Mvh anaby  

 
 
Kerstin

Kerstin

2 januari 2013 10:45

Låter som väldigt realistiska mål. Många gånger hamnar ju ens drömmar på listan och när man inte når dem så mår man bara dåligt. Jag tror man ska vara väldigt självkritisk när man sätter upp mål.
Sv: Ja det har varit lite extra tungt dessa dagar. Har traktorn på laddning, men den kan ju ha stått för kort tid, men jag vet att det är ngt med generatorn så... Ja ja, håll en tumme att den vill idag.
Elände med halkan och sandningen... Fast jag är ju inte på mitt bästa humör nu heller så det gör väl inte saken bättre heller antar jag..:P
Kram och god fortsättning till er!

http://stallrosen.bloggplatsen.se

anaby

2 januari 2013 23:58

Skönt att fler tycker likadant om målen!! Jag vill vara så realistisk som möjligt:D Och hälsan är det absolut viktigaste för oss bägge 2!! Är vi inte friska och iordning funkar inget annat. Men är vi friska få funkar allt:D Hi hi!!

Självkritisk ska man helt klart vara!!!

Det måste vara jättetungt när traktorn INTE funkar...Morrrr med andra ord!! Håller verkligen tummarna att den startar inom kort för dig!! Det kommer ju att underlätta en hel del med snöarbetet!!! HÅLLER BÅDE TUMMAR, HOVAR OCH TASSAR ATT DEN STARTAR IDAG FÖR DIG!!!

Det är inte lätt att ha bra humör när det är så här mycket snö som ska skottas bort!!

Kram och sköt om dig nu så länge!!!

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards