anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 2 januari 2013

2012 återblick del 1. BILDBOMB LÅNGT!!!!!

Av anaby - 2 januari 2013 21:15

Dags att göra en återblick på 2012.


Januari:

 

 

Jag pysslar med reflexhuva....


 

blivande spikmattetäcke till T....


 

Utklippt ryggbit....borttagen vid höften.



 

Blivande....spikmatte-nackband.

 


Hemgjort sidepull   

 





Köpte ett tunnare blått ylletäcke för 75 kr på Börjes till T  



 

Vi var bruna under januari  

 

 

Jag "hamstrade" huvor på Hööks rea  

 

   

 

Hittade bra och billig förvaring till benlindor och paddar på Rustas julrea  

 


 

Då T:s envisa mugg äntligen gett med sig under slutet av december...kan vi nu börja rida lite mer  

För min del fortsätter dessa envisa blödningar....och jag blir tröttare...och tröttare  

 

Februari:

 

 

Vi har fått rejält med snö hittills!!!

 

 

T i vindskyddet och dolar på  

 

 

Under februari är vi gula 

 

 

 

T och jag är relativt glada bägge 2   

 

 

L-O kommer hem med ett recept på Plyppar...som bakas i minut och prati=SUPERGOTT

 

 

Vi fortstätter våra uteritter då det är väldigt mycket snö på åkern  

 

 

Nytvättat Ramboturnout vintertäcke 20 år gammalt 

 

 

 

Äntligen hittar jag "storpack" med öronpropar som funkar 

 

 

T får användning av sin rosa "halsduk" som jag sydde under hösten 

 



Underbart att kunna ta sparken ner till stallet  

Jag får komma på ett läkarbesök på Kvinnokliniken och en operationstid bokas för mig under mars månad!! TACK OCH BOCK!!!




 

Mars:

 


 

Den lerinpackade mammuten tittar fram för första gången under 2012

 


 

Jag köper en shoppingväska som jag kan dra med mig ut till vindskyddet och ha grejer i. SUPERBRA KÖP!!


 

17 mars skottar pappa bort snön i hagen med traktorn  Gillar av både T och mig  





 

Den mindre roliga årstiden börjar sedan....våren!!! Nu smälter snön bort och det blir vatten..överallt

 

 

Jag lär av mina misstag och vi fyller på med jord/grus under hösten för att slippa en till översvämning våren 2013. Bara att hålla tummarna att det funkar!!!

 

 

 

Under mars är vi röda  MIN FINA

 

 

Jag rider ca halva mars månad och sedan får T vila i 2 veckor efter min op  

 

 

Jag köper en magnetsits på Biltema som T får använda på sin rygg. Funkar bra

 


Jag och bästa Charlotta går på Lalehkonsert  EN UPPLEVELSE!!!




  Beviset på att vi köpt biljetterna!! Tjjjoohhoo!!


 


I och med min operation måste jag ta blodförtunnande sprutor i 5 dagar...Tur att man är undersköterska  



Medans jag mest ligger hemma och försöka återhämta mig efter op...äter jag årets första jordgubbar...


 


...tillsammans med grädde= SAGOLIKT GOTT  


   


Mera röd utrustning!!! BÄSTA SADELN   


 


Jag lackar stigbyglar  


 

Hittar en  Eric Le Tixerant sadelgjord på internet till bra pris som jag köper till G4:an.

 

Efter operationen är jag sjukskriven i lite mer än 2 veckor. Sitter på hästryggen igen exakt 2 veckor efter op och skrittar i 5 min i hagen= STORLYCKA 

 

Fortsättning följer i del 2!!


Mvh anaby  


 
 
Kerstin

Kerstin

3 januari 2013 14:37

Hi hi, ha det hinner hända lite under ett år! :)
Kanske man ska ta sig i kragen och summera... Eller inte..

http://stallrosen.bloggplatsen.se

anaby

6 januari 2013 12:12

Jo, det hinner hända en hel del på ett år!!! Man blir förvånad:O

Jag satte mig ner för min egen skull och gjorde en summering. Kände att jag ville ha både det tråkiga och det roliga för att se vad som hade hänt under året. Därför blev det mycket bilder;)

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Jenny

Jenny

3 januari 2013 19:27

Åhh, den där sadeln ser så sjukt skön ut!!
Min häst hade en G3 med G4 sits när jag provred henne, men eftersom jag själv är så pass sned i bäckenet så är inte en bomlös någon ultimat lösning för mig dessvärre....
Men man kan ju hoppas att man någon gång kan få rida i en sån igen...superfin färg hade du på den dessutom!

http://lilatiger.blogg.se

anaby

6 januari 2013 12:36

Vad roligt att du också tycker om Sensation Ride sadlarna!! Jag har haft min G4:a i 1,5 år nu och rider knappt i något annat:D Den är helt underbar ♥ Jag är också sned i bäckenet och har en hel del problem med min kropp men G4:an funkar klockrent för mig!!

Tycker helt klart att du ska prova en G4:a om du får möjlighet framöver!!!

Tack!! Jag älskar min bruna sadel ♥ Ska tillägga att den är specialbeställd pga färgen men kostade inget extra...jag fick vänta på min sadel i 3 månader istället för 1 månad;) Inte lätt att vara "brun-o-man";)Hi hi!!

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards