anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 3 januari 2013

Ingen rolig dag alls....:(

Av anaby - 3 januari 2013 17:42

Inatt har jag inte sovit bra alls. Det visade sig sedan ha en orsak....så klart!!

Gick ner till stallet för att rida ganska tidigt då vi hade möte på jobbet. Ville hinna klart allt kring T för att slippa åka dit igen på em. Jag kände redan när jag gick ner till stallet att jag var illamående och sliten. Men ibland brukar det bli bättre OM man gör något och ibland blir det sämre....  

Satt upp på hästryggen och red iväg!! T stannade till vid ingången till åkern och var lite frågande OM vi skulle in där?? Markerade bara att vi ska fortsätta....så då skrittade han vidare  

Första traven...inga problem och folktomt!!! HÄRLIGT!!! Vände och travade tillbaka....börjar då känna mig ännu mer krasslig...suck!! Skrittade till jordkällaren och sedan trav till grannen i det röda huset. Där fick jag anstränga mig för att orka med att trava  Skritt tills växthusbacken.....sedan trav till kyrkan...vände vid bordet. Skrittpaus igen!! Börjar nu känna mig sämre och sämre och börjar hulka...men skit också  Tar sista travsträckan och nu är T så pass lugn att det går att sitta ner och jobba ihop honom lite. Dock orkar jag inte riktigt men det blir allafall lite och han lyssnar på mig..vilket känns otroligt tacksamt just idag  Jag hade nog inte orkat med att rida honom "som han var i måndags" så jag är tacksam att det är 3:e dagen han blir riden...för min egen skull  

Mycket beröm när vi saktar av och skrittar hemåt  Underbara häst som nog kände på sig att jag inte var frisk idag och tog det lugnt med matte  

Börjar hulka ännu mer efter vägkanten...tur att vi skrittar och snart är hemma!!! Väl hemma i vindskyddet kräks jag...så klart när jag slappnar av och hoppar ner från hästryggen. Då har jag efter 37 år med egen häst, ridning och annat som hör till lyckats med att kräkas direkt efter ett ridpass  Kanske ska vara glad att det är "första gången"   Då skjutdörren på baksidan var full med snö kunde jag inte gena genom stallet utan fick gå runt hela stallet istället. Kan säga att det var inte roligt alls.....fick stanna och hyperventilera och hulka för varje gång jag gick  Först in med utrustning....ut med vatten och kraftfoder....in med hinkar och shoppingvagn...ut med hö. Då fick jag stanna och trodde att jag skulle kräkas igen  Piggnade till efter en stunds hulkande och var tacksam att jag inte kräktes mer!!! Som ni förstår blev det ingen påfyllning av höhäckarna utan endast 1 hösäck idag....får se om jag kan få lite hjälp imorgon med att fylla på hö så att det blir gjort. Ska höra med äldsta sonen...han brukar vara snäll  Sedan var det bara mockningen kvar!!! Det gick fort som tur var...och sedan var det bara att traska hemåt i sakta mak och stannan några ggr på vägen och hulka...klarade mig än en gång från att kräkas!!

Var bara att ringa och sjukskriva mig från jobbet hela helgen!!!

Sedan har jag legat i soffan med värmefilten hela em. Jag somnade i 2 timmar!! Vilket är mycket ovanligt för att vara mig...sedan har jag frysit VÄLDIGT mycket och mått illa och haft magont. Känns otroligt skönt att kunna ligga och ta det lugnt nu resten av kvällen. Har även lyckats få i mig blåbärssoppa....lite potatis och några kalla korvbitar. Är jättehungrig men vågar inte äta så mycket då jag är rädd att kräkas upp maten. Bättre att ta det lugnt så att jag får behålla det lilla jag äter upp. Hoppas att detta ska funka!!!

Känns bra att T är riden nu 3 dagar i rad...när jag är sjuk....nu kan han vila i 2 dagar utan problem!!! Det är ju faktiskt inte alltid som man blir sjuk speciellt lägligt vad gäller ridningen   En gång när jag blev sjuk fick T stå 1 hel vecka!! DET VAR INTE SPECIELLT BRA  Men vad ska man göra när man är sängliggande  

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jag måste bara säga att jag är lite besviken på Hööks rea!! Det finns knappt något vitt dressyrschabrak överhuvudtaget??? Och inga täcken...förutom något tunnt innetäcke??

Har istället varit in på Horze och hittat lite där som jag tänker beställa istället. Ett fint vitt dressyrschabrak betydligt billigare än på Hööks. Hoppas att ni andra hittar mer än mig!!!

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nu ska jag fortsätta försöka få i mig lite blåbärsoppa....potatis och korv!!! Och hoppas att det INTE kommer upp igen!! Kvällen blir som sagt mycket lugn då jag bara ligger i soffan och vilar mig. Hoppas att jag är piggare imorgon!!! Det återstår att se!!

Ha en fortsatt jättebra torsdagkväll!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  


 
 
Stina

Stina

3 januari 2013 18:14

Nää, hittade inget den här gången heller på Hööksrean =(

http://billiejean.bloggplatsen.se

anaby

6 januari 2013 12:25

Då var jag inte ensam om att inte hitta någonting!!! Känns som om jag var den enda;) Hi hi!!

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Ylva

Ylva

4 januari 2013 20:22

Nämen usch! Stackars dig!! Krya på dig..

http://www.ylvablom.se

anaby

6 januari 2013 12:43

Det var som en chock att börja må så otroligt dålig:S Usch!! Torsdag och fredag var värsta dagen sedan började det släppa som tur var:) Tack och lov!!!

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards