anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 9 januari 2013

Nu har jag färgat gult idag;)

Av anaby - 9 januari 2013 18:24

Japp!! Nu har jag ÄNTLIGEN färgat det gula gult idag!!! KÄNNS MYCKET BRA!!!

Jag köpte färgen från Panduro den här gången.


 


Det blev både gult och orange då ICA och ÖB tyvärr inte har de färgerna  Det rosa som jag färgat tidigare är köpt från ÖB och ser ut så här:


 


Här har jag just plockat ut det ur tvättmaskinen....så det är blött fortfarande.


 


Här har det hunnit torka och det blev en mer "lagom" rosa färg  


Nu var det då dags för det gula!! Jag har tidigare köpt ett vitt dressyrschabrak från Börjes. Som ser riktigt fint ut!! Och en vit huva från Hööks.



Här har jag lagt in de det som ska färgas. Först har jag blött ner allt rejält för att färgen ska fästa ordentligt överallt. Sedan in med "infärgningssalt", fixering och färgen!! Sedan är det bara att stänga och hoppas på det bästa...att det är gult när man öppnar igen  


 


Det ser hoppfullt efter några varv i tvättmaskinen! Det börjar allafall bra  


   


Slutresultatet när jag kom ner för att "kolla läget" så att säga  Nu ser det väldigt gult ut i och med att det fortfarande är blött men det kommer att ljusna något till imorgon. Är ändå VÄLDIGT nöjd med resultatet!! Och längtar redan tills det vita dressyrschabraket och huvan kommer från Horze så att jag får färga det orange  

Kommer att ta jämförelsebilder imorgon så ni får se skillnaden på färgen när den torkat  

Mvh anaby  

 
 
Ylva

Ylva

10 januari 2013 09:07

Å, vad snyggt!!! Du är så duktig!
Jag har färgat ett schabrak och lindor nån gång för typ 15 år sedan. Knall-lila! :)

http://www.ylvablom.se

anaby

11 januari 2013 09:56

Tack!! Hi hi!! Jag är väldigt glad att färgen blev så skarp som den blev:D Nu är det "bara" det orange kvar!!! Jag hoppas att det blir lika fin färg på den;)

Knall-lila är ju inte fy skam!! Borde vara mer än modernt idag:D

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards