anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 17 januari 2013

Av anaby - 17 januari 2013 20:34

Jag skyndade mig för att hämta upp sonen på skolan och sedan vidare till Biltema!! Vi lyckades hitta "kombikärran" som jag var ute efter. Tyvärr fanns det ingen som var ihopmonterad som gick att se på...men jag valde att köpa den ändå.


 

Ska montera ihop den under helgen och se hur den verkar!! Men det ser ut som om det finns "hopp" om att min plan kommer att fungera  Fortsättning följer!!


Sedan hittade jag mer bling...och i massor...helt otroligt men det måste vara nästan 1000 st för endast 60 kr!!


 

Har tänkt blinga shortchaps.....lite tränsdelar....och sedan får jag se vad det blir  

Sedan åkte vi vidare till Rusta för att köpa ett grått duschdraperi. Såg på DIY-sidan på FB att det var en tjej som hade gjort ett regnländtäcke av ett duschdraperi och fodrat med fleece under. duschdraperierna är ju så fina nu när det känns som vanligt tyg..inte så där stela och otympliga som de var förrut  Tänkte att ett grått skulle funka bra i färgen då det är ganska neutralt och går att ha till allt...eller nästan allafall  


 


Sista stoppet var Jula för att se på klistermärken till min soptunna/fodertunna. Tyvärr fanns det inga jag ville ha...hade hellre bara haft "hästbilder" istället för halva skogens djur  Kände inte att något kändes bra....måste fundera lite på de där bilderna. Priset är jättebra dock!! Endast 39 kr!!! Så vill man piffa upp både soptunnor eller skåp så finns de "klistermärken till soptunna" på Jula med olika motiv  

Hem och lämna Henrik och iväg till stan. Hann med att gå in på Panduro och köpa det som jag behöver till "tagelarmbandet"  Nu är det bara att hoppas att jag får till det så att det funkar!!! Ska börja med att tvätta taglet imorgon så att det kommer att lukta lite gott...kan ju vara en fördel när man ska ha det på sig  

Jo, igår klippte jag ut delarna till den ROSA reflexhuvan!!! Ska försöka hinna med att sy den under veckan  

Sedan var det bara att schewa iväg till Angelini för att äta med Charlotta  Åhhh!! Så god mat!!! Helt fantastisk!! Sedan visade det sig att jag kände resturangchefen!! Har inte sett henne på några år men det är lika trevligt varje gång  Det är inte sista gången jag äter där  

När jag sedan satte mig i bilen för att åka hem visade tempen -23 grader  Usch!! Är glad att T fick på sig sitt halvhalsvintertäcke idag  Och har fri tillgång på hö!! Han kommer att klara sig väldigt bra tills imorgon!! Dock ska temperaturen ligga på kring -20 grader imorgon så det finns en risk att det blir en kort ridtur för oss...beror på OM jag kan hålla värmen ordentligt  Vi får se!!!

Nu ska jag lägga mig under värmefilten och rugga tills L-O kommer hem  

Ha en fortsatt jättebra torsdagkväll!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  

Av anaby - 17 januari 2013 14:49

Jag jobbar endast 1 natt den här veckan och det känns väldigt mysko och konstig!!! Det innebär också att jag inte behöver sova så länge idag...blir endast 3,5 timmar som jag sover när jag "går av" för att kunna sova inatt.

Var "lätt medvetslös" när väckarklockan ringde och satte mig i soffan för att piggna till i ca 1 timme...innan det var dags att åka ner till stallet och fixa med T. Idag var det kallt så jag tog med varmvatten och fyllde på och sedan fick T för första gången i vinter på sig ett VINTERTÄCKE!!! Taaaaddaaaa!!! Det ska bli -25 grader inatt och då känns det som om han behöver ett tjockare täcken än med fleecefoder  


       

Lite mörka bilder då de är tagna med mobilen men T ser nöjd ut ändå  

Efter jag mockat och fixat med höet gick jag runt utbyggnaden och sanerade elbanden. Sedan gick jag runt för att spänna elbanden....hade ingen förhoppning om att det skulle gå så bra pga kylan -19 grader och utan vantar  

Var lite rädd att de stora isolatorerna skulle gå sönder när jag öppnade dem...men det gick över förväntan  INGEN GICK SÖNDER!!! HÄRLIGT!!! Och nu är både elbanden snöfria och spända  

Tog sedan bilen hem och ska nu hioppa i duschen och sedan iväg och hämta sonen och iväg på Biltema för att titta på den där kärran som jag ev. har tänkt köpa  

Sedan ska jag äta middag med en kompis ikväll!! Ska bli jättetrevligt  

Nej, dags att lägga på en rem så att jag hinner med allt!!
Ha en fortsatt jättebra torsdagem och kväll!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards