anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 20 januari 2013

Vilodag för T och jobba inatt:)

Av anaby - 20 januari 2013 19:10


Efter frukost har jag och katten myst i soffan framför TV/datorn Jag passade på att titta på "Mia på Grötö" på TV4-play...katten var mindre intresserad av det  

     

Värmefilten däremot....är mer intressant  

Egentligen hade jag tänkt rida på åkern idag och skritta lite...men det kändes som om hemmet var viktigare idag. Så det blev städning och röjning av köket istället. Var välbehövligt!!! Och sedan mitt "natt-sovrum". Madrassen i sängen hade åkt snett och fastnat i ena hörnet så att den satt snett....så jag kämpade för att fixa till den. Blev helt svettig men fick minsann INTE ordning eller UPP madrassen från hörnet Fick sedan hjälp av Fredrik och då gick det bättre...vi fick upp madrassen på varsin sida samtidigt och den satt verkligen som berget  Men till slut var den på plats så att jag kunde bädda iordning sängen Härligt att bara kunna "hoppa i säng" imorgon bitti när jag kommer hem från jobbet 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Sedan började helgens WC-hoppning på Webb-TV. Idag var det 4 svenskar med!! Helt otroligt!!!

Först ut var Jens & Lunatic som nollade!!! Tjjjoohhoo!! En väldigt trevlig ritt i mina ögon  

Sedan Malin & Tore....en nollrunda men tyvärr 1 tidsfel...snörpligt på en väldigt trevlig runda!!!

Roffe på tur och en 4-felsrunda med Carusso. En trevlig runda som vanligt  

Och sist ut av svenskarna Henrik på Gotha.  De hade tyvärr ingen bra runda alls...3 nedslag. Tyckte otroligt synd om Henrik som vann WC-hoppningen för drygt 3 veckor sedan. Men det är bara att komma igen till nästa tävling!!

Mina andra "utländska" favorithästar Bella Donna och London gick 1 respektive 0 fel!! London gick sedan felfri i omhoppningen och blev slutligen 3:a   

Och Jens & Lunatic gjorde en fin omhoppning med 4 fel och hamnade på en 6:e plats. Vilket innebär att han fick 11 poäng till den slutgiltiga sammanställningen och ligger nu på 5:e plats med 48 poäng. Och han är nu klar för WC-finalen !!!!  

Malin ligger på 10:e plats och ska i princip vara klar för finalen också!!

Roffe och Henrik har lite mer jobb innan de är klara...Roffe ligger på 29:e plats och Henrik på 26:e plats för tillfället. Vi får nu hålla tummarna att de kan kvala in framöver då det är några tävlingar kvar till finalen!!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

När tävlingarna var slut tog jag sparken ner till stallet för att fixa med T. Himmel vad det gick nerför backen med sparken!! T fick kraftfodret direkt och påfyllnad av varmvatten hemifrån... sedan jag gick och hämtade ett täcke då det ska bli kring -15 grader inatt. Efter det var det dags att fylla på hö i höhäckarna. Det blev 4 + 1 = 5 hösäckar idag  T hade varit jätteduktig och ätit helt rent nedanför stora höhäcken och allt från lilla höhäcken  Jag hann bara gå med första säcken och hälla  i stora höhäcken så var han på plats för att börja äta  Är då tacksam och nöjd över bägge höhäckarna!!! För oss funkar det jättebra med dem  Sedan var det bara mockningen kvar!!! Endast 2 högar i hagen och resten inne i vindskyddet  Det gick fort i stallet idag! Känns jättekonstigt men skönt med såna här korta "stalldagar" emellanåt också  Inga blöta täcken eller benskydd som skulle hem....bara foderhinken och lilla vattendunken!! Inga problem att rymma dem i IKEA-kassen på sparken....härligt!!!

När jag kom hem har jag packat matsäcken och ryggan till jobbet. Inatt kommer jag att jobba på sjukhuset då en av Brukarna är inlagd och jag ska "hålla koll". Det innebär att en annan nattpersonal måste jobba på boendet där de andra 4 Brukarna är. Eventuellt får Brukaren komma hem imorgon...vi får se. Jag ska ringa när jag vaknar imorgon em så får jag veta "vart jag ska vara" under natten   


Jag har hunnit med att duscha och äta middag. Och titta på det senaste avsnittet av Ponnyakuten!! Vilka ponnyer det finns  Man blir lite matt över att föräldrarna inte verkar ha så bra koll på vilken typ ponny som är bra för deras barn!!! Flera av de där ponnyerna skulle jag ALDRIG sätta upp mina barn på eller låta dem hantera dem!! Man får ju verkligen hoppas att så många som möjligt TAR HJÄLP för att få ordning på problemen med deras ponnyer!!

Nu blir det att chilla tills det är dags att åka iväg till jobbet eller rättare sagt få skjuts dit  


Jag har inte glömt bort era trevliga kommentarer!! Har bara inte haft tid att svara på dem!! Fixar det imorgon när jag vaknar på em  


Ha en fortsatt jättebra söndagkväll!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards