anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 24 januari 2013

Av anaby - 24 januari 2013 18:00


Idag på fm har jag varit in på Hööks hemsida för att titta på nyheterna och nya katalogen. Självklart finns hjälmen som jag VILLE köpa endast i svart....otippat? Nej, då inte alls....det fina rundsydda remonttränset finns också endast i svart  Men i rätt storlek...x-full. Annars tyckte jag inte att det fanns så mycket jag varken ville ha eller behövde....är ärligt talat en aning besviken på det nya utbudet!!! Dock hittade jag både en vit huva och ett vitt dressyrschabrak för en billig peng på Rea!! Och turkosa fleecelindor!! Har varit sugen på att färga huva och schabrak turkos...men jag måste fundera lite...och se hur jag ska göra  Det känns allafall lite bättre att veta att det finns turkosa fleecelindor att matcha till  Jag får se hur jag gör...har ingen brådska än så länge!!

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Sedan blev det att ta sparken ner till stallet och rida i det otroligt fina vädret  Sol och -6 grader...superhärligt!!

Idag var det en väldigt mysig och lugn häst jag gjorde iordning inför ridturen  Han stog även nere i utbyggnaden och grejade med buskar/sly/granen...det känns jättebra att han är där nere  När det snöade som mest gick han tyvärr inte ner dit....blev för tungt att gå i snön men nu har han gjort upp ett "spår" ner till granen  

Idag träffade vi på MASSOR av folk och hundar på vägen!!! Och alla har varit väldigt tillmötesgående och stått på andra sidan och väntat  När jag har tackat för att de står på andra sidan har de sagt: Självklart! Inga problem!! Den här veckan har verkligen varit JÄTTEBRA med hänsyn från andra människor!! Det verkar löna sig att jag är "duktig" själv på att visa hänsyn  Gillas skarpt!!!

Vi har travat en "mellanrunda" idag....inte lika långt som tisdag och onsdag men längre än till växthusbacken dvs till efter jordkällaren. Kan säga att idag har T knappt legat på någonting i handen...och lyssnat väldigt bra på både "framåt & tillbaka" en helt underbar ridtur  Att skritta har inte varit något som helst problem utan den där "extra gångarten" från igår...var som bortblåst  Inte en enda gång fick jag känna på den idag!! Så allt extra jobb med att INTE ge med sig igår gav full utdelning idag  WOW säger jag bara vilken trevlig häst jag har  Helt underbart att kunna sitta ner och rida lätt om vart annat och ha en häst som lyssnar på allt man vill!!

Skrittade av honom och passade på att ta kort på det otroligt fina vädret  


   


Nu blir det vila i 2 dagar för T då jag jobbar. Tänkte rida en kortare och lugnare ridtur på åkern på söndag. Ev. kanske jag kan få sonen att ta några kort....om det inte är så himla kallt ute  

Tog några kort idag med mobilen på vår bruna utrustning. Är svårt att fota med vanliga kameran som lägger av när det är för kallt. Därav bristen på kort senaste månaden. Men här kommer några bilder:


 


Vi är helbruna nu under januari. Tyvärr ett lite mörkt kort men...men...


 


En häst som är lite smått less på sin fotograferande matte  



Ett brunt schabrak från Hööks.


 


De nya bruna lättare dressyrskydden från Horze. Storlek M till frambenen.


   


Samma dressyrskydd i storlek L på bakbenen.


T fick sin mat, magneter och fleecetäcke. Endast lite varm på halsen idag också  


     


Sedan blev det det "vanliga" jobbet med att fylla på vatten, mocka hage + vindskydd och trampa ner hö. Såg att han nästan hade ätit upp allt hö i lilla höhäcken inne i vindskyddet. Så det blev ett fylla på med 1 hösäck där  

Även idag gick det fort i stallet!! Endast 2 timmar sammanlagt  När jag jobbar med att fylla hö och sanera  hage mm blir det oftast 3-5 timmar sammanlagt. Det är skönt med några korta dagar också  

Tog sparken hem. Har nu ätit middag och ska snart hoppa in i duschen och sedan packa matsäcken till jobbet.

Nu har jag 3 nätter framför mig. Känns rätt ok!! Är ju inställd på att jobba...frågan är ju bara hur natten kommer att bli. Men det lär ju visa sig imorgon bitti om inte annat  

Jag önskar er alla en jättebra fortsatt torsdagkväll!!!

Chilla lugnt  

Mvh anaby  




Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards