anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 26 januari 2013

Av anaby - 26 januari 2013 17:15

Jag hade en bra natt på jobbet!! Det känns fantastiskt bra att få jobba på "rätt" ställe igen  Jag kan nog inte säga det för många ggr. Boendet är ju en trygghet både för Brukarna och vi personal...det är ju hemma  Jag har varit saknad av Brukarna när jag jobbade på sjukhuset i början på veckan!! Vilket underbart jobb jag har  

Jag gillar att köra hem från jobbet på helgen då trafiken är så otroligt mycket mindre. Men imorse var det MYCKET trafik för att vara lördagmorgon!! Imorgon lär det knappt vara någon ute  

Det var väldigt skönt att krypa ner i sängen och sova när jag kom hem. Började se på X-men och det gick nog max 5 min så märkte jag att jag inte orkade hålla mig vaken längre...bara att stänga av T och lägga sig tillrätta i sängen för att sova  

Idag har jag varit och hämtat ut nyponleveransen (se separat inlägg) och provat första dosen  


 

Nyponpulver till mig och nyponskal till T  

Sedan tog jag bilen ner till stallet och fixade klart med T. Blev lite lat när jag ändå hade bilen varm   Det gick fort idag när man inte ska rida....eller fylla på hö i höhäckarna...eller nytt vatten i termobaren...eller sanera elbanden. Passade på att mysa lite med T innan jag åkte hem  


 

Väl hemma var det bara att börja ta tag i saker och ting som skulle göras i köket. Middagen står just nu i ugnen och snart är det dags att äta!! Det börjar kännas som om det är dags nu för mig då magen skriker rejält  

Jobbarkläderna är på och matsäcken packad till jobbet. Så jag är redo för sista natten innan jag blir ledig i 1 vecka. Det känns bra kan jag säga  

Imorgon blir det att rida...fylla på spån....fylla på nytt vatten och hö i bägge höhäckarna. Vad gör det att man är jättetrött när man vet att man är ledig på natten. Jag kommer att sova som en stock imorgon när jag ska lägga mig i min egen säng och sova på natten....härlig känsla som knappt går att beskriva  

Men först middag!!

Ha en fortsatt jättebra lördagkväll!!

Chilla lugnt  

Mvh anaby  

Av anaby - 26 januari 2013 17:00

Nu har jag hämtat ut nyponleveransen!!! Tjooohhoo!!! Det ska bli så grymt spännande att börja äta och se OM det ev. blir någon skillnad på min kropp!! Bara att hoppas för det skulle verkligen vara guld att slippa äta värktabletter!!!


 


Jag "blingade" upp en fd glassburk med lite roligare motiv  Tänkte att det kunde vara trevligt att den är lite neutral när den ska stå framme  



Så här ser nyponpulvret ut!! En rödare nyans motför tex curry eller gurkmeja som är mer ljust och gulare.


   


Jag har valt att köpa nyponpulver till mig själv och nyponskal till T. Varför?? Jo, enligt vissa funkar skalen bättre till häst och pulver bättre till människa. Jag tror själv att man får prova sig fram vad som funkar för just mig eller min häst. Skalen funkar väldigt bra på T så i nuläget kommer jag inte att prova något pulver på honom. Det är samma mängd i bägge påsarna...1 kg. Endast priset skiljer....pulvret är något dyrare motför skalet.


 


T:s nyponskal.


 


En ganska härlig färg!!! Hi hi!!


 

Jag kommer att börja att äta 1 tesked. Idag har jag haft invigning med första dosen  Blandade pulvret i mjölk och drack...det gick jättebra!! Man kan blanda i fil, jos eller vilken dryck som helst. Det smakade faktiskt bättre än jag trodde!! Jag har väldigt svårt att äta nyponsoppa  Men det här var något helt annat  

Utvärdering om nyponeffekt på mig kommer i slutet på februari   

Mvh anaby  


Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards