anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg under januari 2013

Av anaby - 7 januari 2013 17:08

Det gick som sagt över förvänta att dra täcket över huvudet på T!! Jag hade bävat lite för det men han stog som "ett ljus" och funderade väl mest på vad jag hade hittat på nu för någonting  Tur att han är en klok häst  Som står ut med det mesta som matte vill göra  Hi hi!!


Även om man inte vill vara med på bild så syns täcket bra  


 


Täcket är rejält långt! Ska dra till det bättre vid "nästa provning" och se hur mycket det sticker ner...ev. syr jag upp det 10 cm på varje sida. Bara att göra en kant och sy. Går fort och lätt  Har nu allafall mätat ut vart kardborren ska sitta. Tror att jag fick till det riktigt bra. Kommer även att sy en hake som går att fästa i grimman så att själva halsdelen sitter kvar och fast och inte åker ner. Just det här fleecetyget är väldigt tunt...så risken är att det korvar sig neråt om det inte får någon hjälp att stanna uppe...så att säga  Jag ska även sy fast ringa så att det går att fästa en svansrem. Det är väl det som är kvar att sy i nuläget  Känns helt ok!! Vet inte om jag hinner idag eller imorgon men någon gång under veckan är planen att jag ska göra det. Bilder kommer så fort jag är klar!!!

Hade ju tänkt prova spiknackbandet på T idag...


 


....men eftersom kameran gav upp efter 3 bilder  Trots att jag laddat upp den under natten?? Jag tror att det kan vara kylan som spökar...för när jag kom hem gick det jättebra att ta kort igen?? Denna teknik är någonting jag kan bli tokig på  Eller tokigare kanske man ska säga   

Mvh anaby  

Av anaby - 7 januari 2013 16:02

Har sovit skapligt inatt och tog det ganska lugnt på fm innan jag gick ner till stallet för att rida T. Idag var det kring -10 grader. Så det blev de "varma" nubuckvinterridstövlarna och långa chaps utanpå ridbyxorna. Har upptäckt att jag blir så otroligt kall om benen här jag hoppar ner från hästryggen om jag inte har chapsen och det är kring -10 grader.

T var full i rimfrost idag...han såg ut som en "gammal" man lite överallt på kroppen  Tur att jag vet att han snart "bara" fyller 12 år  Senaste 2 veckorna har jag haft äppelbettet och remonttränset till T när vi har ridit. Jag har upplevt honom som att han har legat på MYCKET i handen. Det är väldigt ovanligt för att vara honom?? Igår efter jag kom hem efter ridturen efter att ha upplevet samma sak igen... bestämde jag mig för att prova westernbettet och Rambo Micklemtränset idag...för att se OM det ev. blev någon skillnad  



En bild från december månad. 



Jag köpte bettet på rea på Hööks på vinst och förlust. Det är en billig kopia på ett dyrare bett. Har för mig att jag betalade 79 kr eller något däromkring för det. Bra pris!!!


   


Det är lite finurligt eftersom man kan böja på själva bettet men andra sidan ligger stilla.



Bettet tillsammans med remontränset. Det är stora bettringar men det spelar mindre roll om bara bettet funkar!! 

T är väldigt speciell med bett. Direkt han får in ett bett i munnen så viftar han med tungan och tuggar och tuggar. Men så fort man sitter i sadeln upphör tuggandet OM han gillar bettet...annars fortsätter han tuggandet  

Hade allafall en ganska stora förhoppning om att westernbettet skulle vara till belåtenhet för "Herr´n" eller rätt ord är nog HOPPADES att det skulle vara till belåtenhet  

Och mycket riktigt hann jag bara upp i sadeln så upphörde tuggandet  Jag kände direkt att idag blir det en bra ridtur  Tänk att man känner redan när man sätter sig i sadeln hur ridturen ska bli!!!

Idag nöjde T sig med att "kasta med huvudet" när vi passerade ingången till åkern och fortsätta skritta förbi  Han har väl insett att matte som sitter på ryggen är grymt envis....man provar bara 1-2 ggr sedan ger man upp  

Redan på första travsträckan kände jag skillnad även om han låg på i handen. När jag vände och travade tillbaka kändes han "nästan" som vanligt igen  Efter den korta skrittsträckan förbi jordkällaren och när vi satte igång med traven förbi stallet. Märktes skillnaden rejält  Jag kunde nu ta en förhållning...lätta och T låg kvar och hade ett mjukt stöd..precis som han brukar ha i vanliga fall  Skrittade förbi grannen i det röda huset...där de höll på att flytta in en massa möbler....T stirrade men gick förbi en aning på snedden...NÖJD att han gick förbi utan att krångla även om han tyckte att det var läskigt   Fortsatte sedan att trava efter växthusbacken i lite bättre tempo. Vände vid bordet och skrittade sedan tills nästa travsträcka. Såg att det var en cyklist som var på G så jag väntade med att trava tills han passerat. Inga problem!!! Sedan travade vi och nu kunde jag faktiskt ta en förhållning och han låg kvar...det var länge sedan på den sträckan!! Skrittade förbi det fd vedupplaget och sedan travade vi fram till grannen i det röda huset och gjorde halt där. Spanade en kort stund på det som hände på gårdsplanen...sedan skrittade vi vidare innan vi började trava igen. Han var rätt spänd när vi stog och tittade på de som gick på gårdsplanen och även när vi skrittade iväg men 20 meter senare när jag började trava var han helt lugn igen  Nu var han riktigt, riktigt trevlig!! Lugn och stor trav  Vi fortsatte förbi stallet och mot älvutsikten!!! Hur fin som helst och väldigt fin i munnen...låg inte på någoting utan han hade bara ett mjukt stöd i munnen och lyssnade bra...det bästa han var LUGN i munnen och tuggade ingenting alls  Travade nästan fram till bron där vi saktade av och T fick MYCKET beröm ....sedan skrittade vi uppför backen. Vände och skrittade hemåt!!! Nu var både jag och T svettiga  Och han fick ännu mer "rimfrost-look"  

När vi nästan var  hemma kom hem familj med barnvagn och pulka gående efter åkern. Detta tyckte T var väldigt läskigt. De lät en del när de släpade både barnvagn och pulka på en stig efter åkern. Smart?? Nej, inte det minsta! Måste ha varit väldigt tungt att få med sig allting  Vi hann förbi dem men T blev rejält uppjagad ändå...vilket är förståerligt  Vände honom MOT dem så han fick titta när de drog allt över plogkanten. Detta lugnade ner honom rejält...tack och lov!! Sedan gick de åt andra hållet inte mot vårt håll...tack och lov!!! Strax innan mötte vi en skidåkare...på vägen?? Är rätt tveksam om det är lämpligt att åka skidor på en väg?? Tur att T är "nästan" trafiksäker för tillfället  Sedan har vi mött flera gångare och några joggare. Då är det perfekt att träna avsaktningar  och igångsättningar....jag behöver bara "sitta till" så saktar han av från trav till skritt  Tror att han vet vid det här laget nu att när man möter en männniska då SKA man sakta ner tempot och skritta förbi Sedan när vi passerat behöver jag bara lätta på handen lite, lite så börjar han trava igen  Vad är det för sak när allt funkar!!!

Idag har han inte tjafsat någonting...det ena som har hänt är att han har "hoppat till 2 ggr" på väg mot kyrkan då han trodde sig se någonting läskigt...men förutom det lilla... så har allt gått fina fisken  Vi har haft en riktigt, riktigt bra och trevlig ridtur idag men framför allt red jag på en lugn häst...MYCKET NÖJD  Imorgon blir det välförtjänt vila för "Herr´n"  då jag har en del annat uppbokat 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Någonting som jag däremot INTE är nöjd med efter 2 ridturer är Dressyrmupparnas schabrak  Både igår och idag har schabraket dragits bakåt och så att "build up-delen" ligger under sadeln?? Suck!!!


 

Schabraket är jättefint MEN jag blir nog tvungen att sy fast stroppar på det i allafall. Gillar INTE att det dras bakåt 10 cm när jag kommer tillbaka efter ridturen  Jag vill inte heller dra åt sadelgjorden mer då jag anser att den sitter som den ska i dagsläget.  Nu har jag en enkelkåpad sadel så jag vet inte om det beror på det?? Har inte hört någon annan som har haft det här problemet. Så jag verkar vara ensam om det  På onsdag blir det ett annat brunt schabrak med stroppar för att undvika samma sak igen!!!

T fick på sig magnettäcke, fleecetäcke med hals och andra magneter. Jag fixade med höet i höhäcken och började med att mocka hagen. Idag var det "bara" 2 högar i hagen motför igår 10 st....då hade jag inte mockat hagen på 3 dagar!! Det GÖR skillnad att mocka hagen varje dag!!!

Sedan mockade jag vindskyddet och fyllde helt nytt vatten i Termobaren. Efter det var det dags att prova det heltäckande fleecetäcket och bestämma vart kardborren ska sitta (se separat inlägg). Det var lite spännade att dra fleecetäcket över huvudet på T. Han kan ju vara rätt skeptisk och blir lätt irriterad om man dröjer kvar träns eller grimma för länge innan det tas av. Det gick helt klart överförväntan!! Han stog helt stilla med spetsade öron och tänkte väl: Vad gör du nu kvinna?? Mycket beröm och sedan var allt klart. Det gick lika bra och lugnt att ta av allt sedan  Nöjd matte  Och någonting mer som var bra att han var helt torr efter 1 timme med fleecetäcket med hals i -10 graders kyla  Nu blir han nog mer ytblöt eller hur man ska säga....inte sjövblöt in i pälsen. Det är en av orsakerna till att jag tror att det han torkar så pass fort och att det funkar så bra med fleecetäcket på honom ute  

Sedan tog jag av resten av magneterna och packade allt som skulle hem i 2 IKEA-kassar...det blöta i en och det torra i en  Och traskade hemåt!!!


Så här ser de underbara nubuckvinterridstövlarna ut!!! Bland det bästa i vinterkläder/skor jag köpt till mig själv under alla 37 år jag har ägt häst  

 

Lite spåniga men det kanske ni står ut med  

Nu ska vi snart äta middag och sedan ska jag hämta ut paket och skicka paket!! Spännande att både hämta och skicka iväg!! Hi hi!!

Ha en fortsatt jättebra måndag!!

Chilla lugnt  

Mvh anaby  





Av anaby - 6 januari 2013 20:07

Har nyss pratat med Hovis och han kommer ut och skor T och M:s ponnyer torsdag 10/1 kl.17.00   Blir jättebra!!!

Mvh anaby  

Av anaby - 6 januari 2013 19:52

Idag har jag sytt lite på fm...det rosa heltäckande fleecetäcket med hals (se separata inlägg) och sedan tagit det lugnt. Sedan gick jag ner till stallet...första gången jag går ner sedan torsdag. Skönt att få lite mer frisk luft!! Jag känner mig också piggare idag så det var "rätt dag" att gå igen  Idag passade jag på att inviga mina nubuckvinterridstövlar med fårskinn i fotdelen. Älskar verkligen dessa skor  Köpte dem på Hööks rea för något år sedan.


   

Helt underbara och varma!!! Jag fryser inte trots att jag använt dem i -20 grader  

Skyndade mig att göra iordning T då det började skymma och bli mörkt. Nu rider jag ALLTID i min varseljacka och det är sällan det är någon bil på vägen. Så de ser mig alltid!!! Men folket som går på vägen har oftast INGA reflexer eller något annat...och självklart svarta kläder  Nu när det är snö går det väl skapligt att se dem...men under hösten håller man nästan på att rida över dem  Då man inte hinner se dem i tid!! Joggare är väldigt duktiga med både reflexvästar och pannlampor  

Idag var det inte många efter vägen!! Vi gick som vanligt mot älvutsikten och när vi skulle gå förbi åkeringången stannade T till...jag manade på honom och han skrittar förbi. Det går någon sekund och sedan "stegrar-sparkarbakut-hopparhögt" bara så där.....och exploderar....för att sedan fortsätta skritta lugnt igen?? Inte alla hästar som exploderar på någon sekund för att sedan vara "lugn som en filbunke" någon sekund senare  Gissar att "Herr´n" blev lite irriterad på mig när han inte fick som han ville..gå in till åkern  Men matte vinner alltid hur han än bär sig åt...som tur är  När vi började trava var han pigg och låg på...har ju vilat i 2 dagar nu när jag varit sjuk. Kan säga att han hade nog varit ännu värre om jag inte hade orkat med att rida honom i torsdags  Vände och travade tillbaka. Skrittade förbi jordkällaren och travade till grannen i det röda huset. Där börjar han lugna ner sig och bli mer "som vanligt"  Skrittar till växthusbacken och travar sedan mot kyrkan. Inga problem!! Vänder vid bordet och skrittar hemåt. Lite stökig på sista travsträckan men det brukar han vara när han vilat i några dagar. Sista biten skräper han till sig och blir riktigt trevlig  Är både glad och tacksam att han är så pass lugn som han är och att jag orkar med att rida så pass mycket idag  2 bra saker!! Skrittar sedan hem på lång tygel  UPPDRAG SLUTFÖRT!!!

När vi kommer hem är T lite svettig på halsen. Han får på sig magnettäcke + fleecetäcket med helhals. Medans han äter upp sitt kraftfoder lindar jag på magnetpaddar och tar på resten av magneterna. När maten är slut går T vidare till stora höhäcken och jag börjar mocka vindskyddet och sedan hagen. Har inte mockat hagen på några dagar nu när jag varit sjuk...det märktes...det var MÅNGA högar som behövdes tas bort  Det är en sån är gång man inser HUR MYCKET det faktiskt gör när man mockar hagen varje dag!!! Det gör stor skillnad bara på några dagar!!

Sedan fyllde jag på vatten och hämtade 1 spånsäck som jag la in i vindskyddet. Nu klarar vi oss i 1 vecka. Ska åka förbi på Granngården på tisdag och handla lite av varje...bla spån. Blir fina fisken  

 Och sista men inte minst...provade jag det rosa heltäckande täcket som såg riktigt bra ut 


 


Det är långt på sidorna men jag vill gärna ha det långt då T är så pass stor och när han blir svettig ser jag hellre att täcket täcker HELA hästen än att det visar magen  Men det är ju jag det  

Provade även det ommodifierade sidepullet som jag byggt om från ponnyhackamore. Tar en bild och ser att den blir INTE bra...sedan dör batteriet  Kan ha med kylan att göra också för när jag kom hem gick det helt plötsligt bra att ta kort?? Man blir inte klok på det här tekniska emellanåt  Tycker att djur är så mycket enklare  


 


Vill varken vara med på bild eller ser speciellt nöjd ut  Men han fastnade på en bild innan kameran dog i allafall  Tycker dock att det fortfarande sitter lite tajt under hakan...ska nog se om jag kan skarva ihop 2 snokremmar så att det blir "som jag vill ha det". Återkommer imorgon med resultatet!!!

Sedan var det bara att ta av blöta täcken och få fram en helt torr häst  Gillar verkligen fleece och det är helt otroligt att T är torr efter ca 1 timme med täcke med hals på sig  

Packade 1 IKEA-kassar som skulle hem...1 med blöta täcket....och 1 med det rosa blivande fleecetäcket. Tur att det är lättar grejer att bära hem  

Vi hade bestämt att vi skulle äta pizza idag då L-O varit på drift idag och jag ridit på em. Är rätt skönt någon gång i bland och köpa hämtmat när man är lite sen med middagen  

Sedan har jag sytt på det rosa fleecetäcket och spiknackbandet (se separat inlägg)!!! Täcket blir klart imorgon då jag måste prova det 1 gång till och spiknackbandet är klart för provning imorgon  

Har hunnit med att ringa Hovis ( se separat inlägg) och få en skotid under nästa vecka  HÄRLIGT!!!

Och nu ska jag ta mig en varm dusch och sedan chilla med katten och värmefilten i soffan framför TV  Känner mig lite sliten men det är inte så konstigt med tanke på att jag har varit sjuk i veckan och det är första dagen som jag anstränger mig ordentligt igen  Man får inte ha för höga krav utan rimliga!!

Nej, nu längtar jag till duschen!!

Ha en fortsatt jättebra söndagkväll!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  

Av anaby - 6 januari 2013 19:42

Ikväll efter ridtur och middagen satte jag igång och sy igen. Nu är spikmattenackbandet HELT klart!! Tro det eller ej  


 


Helt klart för provning imorgon  



Kardborre under hakan för att få den att sitta så bra som möjligt  


 


Justerbart på ena sidan för att få den större vid behov.


   


Själva nackdelen  


Sedan fortsatte jag med det rosa heltäckande fleecetäcket med hals.



Vid provning idag såg jag att det var rejält lång på sidorna. Jättebra då T är så pass stor!!! Jag har använt mig av 2 fleecetäcken som är ihopsydda vid ryggen. Sedan tog jag ytterligare 1 fleecetäcke som jag delade på mitten...sydde ihop uppe vid ryggen eller kortsidan på fleecetäcket. Det stycket syddes också fast i de andra så att det till slut blev 1,5 fleecetäcken på varje sida dvs 3 st sammanlagt som täcke  


   


Här ser man skarven mellan täckena om man tittar noga. Och att det är ihopsytt fram vid bogen.



Sedan sydde jag fast halsdelen. Har dock inte sytt upp i bogen så långt upp som de ska sys eller halsdelen. Måste prova imorgon för att mäta ut VART jag ska sy hela vägen och vart jag ska sätta kardborren på halsdelen.


  Mer bilder imorgon när jag provar ut både täcke och nackmagnetskydd  


Mvh anaby  
 




Av anaby - 6 januari 2013 14:00

Nu har jag snart packat klart de goda 2 goda gärningspaketen som ska ges bort  Det ena är helt klart och den andra ska jag se om jag hinner fixa klart ikväll eller imorgon. Måste bli senast imorgon då den ska leveraras på tisdag  

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jag har inget emot att ge bort utrustning jag inte behöver längre eller hjälpa människor OM det är på mina villkor. Dvs "utan tvång"...jag vill helt enkelt kunna välja själv VEM jag hjälper och VEM jag ger bort utrustning till. Många ggr under mina 37 år som hästägare har det tyvärr varit så att mycket har varit "under tvång"...dvs att folk förväntar sig att man både ska hjälp till i tid och otid med allt som DE VILL och ge bort allt möjligt för att de anser att de behöver utrustning...eller att låna ut utrustning hela tiden?? Att de sedan ALDRIG hjälper mig tillbaka eller ger mig någon typ av uppskattning....blev till slut droppen för mig!! Eller det slutade med att jag blev "sjuk i kroppen"...helt enkelt!!! Och sjukskriven   Kroppen sa helt enkelt ifrån det jag hade velat göra under ganska lång tid men inte klarat av. Så det blev så att säga en "naturlig avgång" på att folk ringde vilken tid som helst på dygnet och ville ha hjälp med vad som helst...vilken dag som helst....DET GOTT FOLK KÄNDES SOM EN LÄTTNAD ATT DET ÄNTLIGEN VAR ÖVER!!!  Jag och min kropp orkade inte bara ge och ge och ge...utan att få någonting överhuvudtaget tillbaka...energin sinar tyvärr bort Rätt logiskt om man tänker efter  Jag är övertygad om att jag hade "gått in i väggen" inom kort om jag inte hade blivit sjukskriven för min axel under 2001....då hade jag nog inte återhämtat mig så bra som jag trots allt gjorde. Jag har krämpor och problem med min kropp men "funkar" ändå i dagsläget i det dagliga livet. Även om vissa dagar är tyngre än andra. Men jag har också ganska många "bra" perioder numera när jag är skapligt smärtfri Så jag ska INTE klaga!!! Det kunde helt klart vara mycket värre!! Ändå i allt det här är det bara jag som kan ta på mig skulden för att det blev som det blev...jag skulle ha "sagt ifrån" tidigare!! Man kan nog säga att jag har "lärt av mina misstag" sedan långt tillbaka. Och jag kommer ALDRIG att sätta mig i den sitsen igen  Det är INTE värt det!!!

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Varför var det så svårt att säga nej? Jo, för att folk blev helt enkelt både arg och irriterad över att jag INTE ville eller orkade hjälpa till?? Det låter väldigt konstigt även för mig så här i efterhand men jag fick ha väldigt "bra" förklaringar varför jag inte kunde hjälpa till med ditt och datt för att folk inte skulle bli arga eller irriterade?? Kan ni förstå hur en del kan vara och att man tror sig har rättigheter att kräva vad som helst av någon annan människa?? Det är knappt att jag förstår det heller själv så här i efterhand Jag har verkligen fått kämpa och argumentera för att inte behöva låna ut viss typ av utrustning...eller hjälpa till med sånt som jag inte vill...utan förståelse från människan i fråga!!

Vet att jag en gång inte ville låna ut min nya klippmaskin som var helt oanvänd av förståerliga skäl. Då fick jag höra hur otroligt taskig jag var för vad skulle hon använda för klippmaskin då eftersom hon inte ägde en och behövde klippa sin häst?? Svar: köp en egen!!! INTE POPULÄRT SVAR!!!

Sedan att jag inte ville låna ut min häststransport för att den ofta var trasig vid återlämnadet och nästan aldrig urstädad.... och den som lånat den absolut INTE hade haft sönder någonting och att städa ur den hade man inte tid med....var också svårt att förstå!! Då var man också taskig?? Svar: Hyr en på macken!! FÖR DYRT!!

Gissa en halv gång om jag blev less?? VÄLDIGT!!!

Kan säga ärligt att jag hoppas att ni slipper träffa på såna här människor i framtiden!!!

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

  Nu har det gått några år och nu känner jag att jag är redo att både ge bort och hjälpa till (bla mitt kusinbarn) OM det är på mina villkor  Att hjälpa till fysiskt med allt möjligt går bort helt då min kropp inte orkar med det....har fullt schå att orka med "mitt" hemma och i stallet..men att ha någon ridlektion emellanåt...är bara roligt!! Speciellt att se ekipaget utvecklas Vi är alla olika och kräver olika men jag tror ändå att alla vill ha lite uppskattning för de man gör för andra människor Att inte bara behöva ge hela tiden  Så funkar människan i stort om man ska orka med dagen  Nu har jag gnällt klart för idag  

Fortsättning följer sedan med bilder på paketen med de goda gärningarna under veckan...efter leverans skett!!

Är ni nyfikna på att se vad som är i paketen??

Mvh anaby  

Av anaby - 6 januari 2013 11:51

Jag har under sommaren och hösten köpt på mig ett antal rosa fleecefiltar för 10 kr st. Tänkte att jag kunde alltid använda dem till någonting någon gång i framtiden  Ibland är jag en hamster...minsann  

Jag har ett tag ju funderat på att sy ett fleecetäcke med hals till T. Ett enkelt....ingen öppning fram utan istället sy fast fram i bogen och trä det över huvudet. Sedan göra en halsdel som man stänger med kardborre...samma princip som den rosa halsduken jag gjorde förra hösten och använder flitigt  

Så igår satte jag igång och sy ihop 2 fleeecfiltar...delade på 1 till och sydde fast den också. Så att det blev 1,5 del på varje sida. T är ju rätt så stor så att sy ihop 2 st fleecefiltar räcker inte till hans stora kropp  Ska ta ner allt för provning nu under em och se hur och vart jag ska sy fast halsen. Lyckas jag har jag fått till ett fleecetäcke med helhals för 40 kr!! Helt ok pris tycker jag  Jag har dessutom 10 rosa fleecefiltar kvar så OM T biter sönder täcket...man vet ju aldrig med honom  ...så kan jag sy 2 nya  


 

Bättre kort kommer sedan!!! Men ni får allafall se på färgen nu   


Mvh anaby  

Av anaby - 5 januari 2013 20:09

Jag har sovit ännu bättre inatt och känner mig piggare idag  Jag fryser inte lika mycket som jag har gjort de senaste dagarna även om det är kallare ute nu! Konstigt sånt där? Illamåendet och huvudvärken är också borta 

Jag började sy på spikmattetäcket (se separat inlägg) och sedan har jag mest chillat i soffan framför TV under min värmefilt....katten och jag  Till slut kände jag att det var läge att åka till stallet...kl.17.00...sent som bara den för att vara mig  Tog bilen då jag både skulle ha med mig varmvatten och spikmattetäcket och en massa annat.

Började med att ge T kraftfoder...fylla på med varmvattnet och sedan provade jag spikmattetäcket som satt riktigt bra...ÖVER FÖRVÄNTAN och med lite skräckblandadförtjusning la jag på täcket på T:s rygg  Mätade sedan ut vart de "små" spikmattorna framme vid bogen ska sitta och fäste dem med säkerhetsnålar.


 


Det gick jättebra att ta på och av täcket. Jag var noga med att vika täcket mot framdelen och lägga det försiktigt på bakdelen...och samma sak när jag tog av det...så vek jag upp det mot framdelen. Inga problem där inte!!! Pust! Det känns jättebra  

Provade sedan sidepullen som jag gjorde igår.


 


Jag måste göra fler hål och spänna ut det och byta crupstrapen mot en snokrem men förutom det så sitter det riktigt bra  Ska fixa hålen och en snokrem imorgon  Passade på att prova spikmattenackbandet i samma veva och det ska bara sys på några få ställen sedan är det klart!!!


 


Ska fixa det imorgon också. Trampade ner hö i stora höhäcken och mockade. Lät faktiskt hagen vara omockad idag  Kände att orken inte fanns där...det får vara tills imorgon. Det gick ändå otroligt fort i stallet idag..det kändes skönt T fick på sig det fleecefodrade regntäcket då det ska bli kring -17 grader inatt!!!

Sedan var det bara att åka hem igen! Skönt att få ta bilen...otroligt lyxigt också!! Ibland är det en fördel att vara sjuk  Men oftast inte om jag ska vara ärlig  

Väl hemma hade L-O börjat med middagen  Ugnspannkaka!! Den första riktiga middagen sedan i onsdags för mig  Sedan har vi hängt upp lite julbelysning som jag köpte på Rustas rea. Det blev jättebra  

Nu sitter vi och chillar i soffan och ska snart se på en film. Jag ska göra mig en stor kopp med te och aktivera min värmefilt igen!!

Ha en fortsatt jättebra lördagkväll!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards