anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 1 februari 2013

Av anaby - 1 februari 2013 20:01

Fick sova gott även inatt!! Vilken vecka jag har haft på sömnfronten hittills Känns superbra att vara på rätt köl med sömnen när jag ska jobba på söndagnatt  

Idag tog jag sparken ner till stallet och idag var det sol och några - grader!! WOW!!!!

Och idag är det 1:a februari och den orangea månaden har börjat!! Fniss!!!


 


Den orangea grimman passade bara bra  


 


Allt utom tränset på!!!


 


Schabraket blev riktigt bra!! Lite ljusare motför benskydden men det är allafall orange  


 


Idag var T lite svårflörtad....och inte så road av att posera  


 


Jag är riktigt nöjd med matchningen   Det enda jag kan "klaga på" är att huvan är tyvärr utan kardborreband....vilket innebar att vi tappade den efter vägen  En snäll kvinna tog upp den så att jag fick med den hem igen  Nu blir det att sy på kardborreband så att den sitter kvar  


 


Allt utom shoppingvagnen är nu orange  Jag vet inte om man ska säga att jag är "lätt" eller "svårt" skadad av att matcha  Men det bjuder jag på  


Efter fotografering och posering var det dags att bege sig ut på ridtur!! Måste säga att T skötte sig superbra då det var en hel del folk efter vägen. Inga problem att sakta av och skritta förbi dem  Det blev samma tur som vanligt med 6 travsträckor. Han låg på i hande på vissa sträckor men i det stora hela kändes han kalasfin och det var inga problem att sitta ner och jobba ihop honom på slutet  

Jag hade bestämt mig för att skritta av honom på åkern. MEN det var inte så roligt...för mycket snö...bara att ta sig dit var ett halvt företag  Sedan skrittade vi 3 + 2 varv...sedan gav jag upp....suck!! Ska prata med pappa om han kan skotta 1 gång till i början på nästa vecka. Då kommer jag att kunna rida där igen!!

T var allafall jätteduktig och gjorde det han skulle så att säga  

Idag har jag fått många trevliga kommentarer om vår orangea matchning  Alltid lika trevligt!!!

T fick mat, magneter och fleecetäcke på sig medans jag gjorde det vanliga...mocka hage + vindskydd...dra ut hö i stora höhäcken....fylla på vatten....och byta hönät vid trädet.


 

Lämnade sedan en nöjd häst ätandes vid stora höhäcken. Tog sparken hem och svidade om kläder och skrev handlingslistan och sedan iväg för att handla. Men först ett snabbt stopp ner till stallet för att ta av T magneter och fleecetäcke  Han stog nere vid trädet och åt ur hönätet när vi kom ner  

Vi har varit på Biltema, Jula och Willys idag. Det som köptes in var motorolja till bilarna och lite elektronik. Vår elvisp har gått sönder så vi kollade runt lite på en ny. Dock hittade vi en annan stabilare variant som vi funderar skarpt på istället. Ska fundera i några dagar men det ser ut som om det blir köp av den istället  

Sedan vidare till Willys och handla mat...hem...packa upp...fixa middag och städa bort det sista av julen !!!

Ha en fortsatt jättebra fredagkväll och glöm inte myset!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby   


Av anaby - 1 februari 2013 15:44

Här kommer en bildbomb från idag!! Ska iväg och handla så jag hinner inte skriva någonting än...får ta det senare!!


                           


Håll tillgodo med det här så länge!!

Mvh anaby  

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards