anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 9 februari 2013

Av anaby - 9 februari 2013 15:58


Tog det lugnt på fm och har fixat lite och skrivit sånt som ska skickas iväg. Ringde sedan pappa för att höra om det var ok att han kunde hjälpa mig med en höbal idag?? Hade redan frågat honom i onsdags om det gick de närmaste dagarna så han var "förberedd" så att säga  Det gick bara bra så jag tog sparken ner först och sedan kom pappa med traktorn och höbalen  Tänk vad smidigt det är med en traktor när man har stora höbalar!!!

Passade på att ta bort plast och nät och riva ur ca 1/3 del av balen idag. Har tänkt att packa några säckar imorgon så att det finns till senare i veckan när jag ska fylla på. Alltid skönt att "bara" fylla höhäckarn och inte sätta igång och packa hösäckar först  Tog med mig en spånbal ut och satte sedan igång och mocka hage + vindskydd. La in 1 spånbal och nu klarar vi oss till nästa helg  Trampade ner hö och hämtade vatten. Sedan hade vi lite mys T och jag  Tills jag sa hej då och då brukar han gå iväg och börja äta ur stora höhäcken   



Ha en fortsatt jättebra lördagkväll!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  

Av anaby - 9 februari 2013 15:56

Jag har nyss varit och kollat hur färgningen blev och det blev riktigt bra!! Tjjjjoohhoo!!

Från det här:


 


Och.....


 


...till....


 


....det här!!

Nu blir det spännande att se hur mycket det ljusnar när det torkar. Men hittills är jag jättenöjd  

Mvh anaby  


Av anaby - 9 februari 2013 14:00

Tänkte lägga in den här på nytt i dagens datum för dem som inte har följt oss så länge. Men det här är en del filmer från vår resa tillsammans   

Jag tänkte att jag skulle vara lite klurig och lägga in lite före och efter filmer på min och Tabascos resa 

Efter filmerna kommer tillbaka senare....lägger in dem nu bara för att ni ska se skillnaden på honom från början och nu 


Vi börjar med en film från 2007-10-23. Här har T varit i ca 1 månad hos mig.



Och fortsätter med ett kliopp från 2007-12-03.



Och ytterligare en utefilm innan vi börjar med ridhusfilmer. Den här är från 2008-02-11.



Nu börjar jag med ridhusfilmerna!!!!


2009-11-03  och första besöket och ridturen i ridhuset för T:s del  

och fortsätter med...



2010-03-19 och trav i ridhuset på 8-volt  Förövrigt mitt favoritklipp!!!

Och  en film från  filmningen hemma...

... på åkern 2011-06-28 med min favoritutrustning Sensation Ride G4:a bomlös dressyrsadel och Rambo Micklem träns    Dyra grejer inköp men VÄRD VARENDA KRONA FÖR OSS  Ångrar inte en sekund att jag satsade på den sadeln och tränset  


Några galoppfilmer måste ju också få vara med...så klart!!



 

Den första uppsuttna galoppen september 2008. STOR LYCKA DEN DAGEN!!!


Galoppjobb maj 2010 i samband med en hoppträning:



 


 2 filmer från augusti 2012.





 


Barbackafilmer:




 
Från juni 2012. 
 


Mvh anaby  

Av anaby - 9 februari 2013 13:33

Jag kunde så klart INTE släppa den här turkosa färgen utan fick lov att köpa ett vitt schabrak och huva från Hööks  Var iväg igår och köpte färg och har nu börjat sista färgningen för i år!!!



Schabrak och huva matchar med silverkanten den här gången  


   


Det ser allafall hoppfullt ut och det känns som om det finns en stor chans att det kommer att bli turkosfärgat i slutändan....bara att hålla tummarna!!!


 


Köpte turkosa fleecelindor till också  

Om färgningen lyckas blir det att använda det här turkosa setet i mars månad!! MÅSTE JU PROVA SNABBT HUR DET PASSAR PÅ T  


Mvh anaby  


Av anaby - 9 februari 2013 06:33
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards