anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 24 februari 2013

Av anaby - 24 februari 2013 19:24

Idag var det sol IGEN!! Helt otroligt så fint väder vi har haft HELA VECKAN!!! Känns som om det nog inte kommer att fortsätta under nästa vecka...men jag hoppas allafall på skapligt väder  

Idag tog jag sparken ner till stallet och gissa om jag blev förvånad när jag skulle åka nerför backen och vägen var delvis upptinad och gruset var framme på vissa ställen  SKIT också!! Det går ju inte att köra med sparken då  Tog mig allafall både till stallet och hem igen utan större problem. Får hoppas att jag kan sparka ner till stallet ett tag till....

Hade tagit ner all utrustning som jag tog hem i fredags...trodde jag  Självklart så glömde jag det orangea schabraket  Kom på det när jag stog nere i stallet och INTE hittade igen det i IKEA-kassen  Som tur var har jag en typ av polypad som jag brukar använda till barbackapadden som var grå...neutral och bra färg till det orangea  Ibland har man tur med färgerna  

På med utrustningen och sedan skritta iväg till åkern för en ridtur!!

Började med att skritta 4 + 4 varv. När jag sedan skulle börja trava blev det tvärstopp?? Då skulle T kissa...ok...in på sidan av spåret och trots att vi stog en stund för att han skulle kunna ställa iordning sig hände ingenting. Skrittar iväg...han drar sig än en gång ut på kanten. Ok, vi provar igen..utan resultat. Då blev jag lite irriterad!! Han får gärna både kissa och bajsa MEN då vill jag inte stå och vänta i 10 min eller mer  Skrittar tillbaka och vänder för att få en bra början på traven och T drar sig än en gång till sidan men då var det stopp för mig...ingen mer vända på sidan för att stå och vänta på ingenting!! Gick på med skänkeln då han ville svänga in på kanten.....och reaktionen från T blev "stegra-sparka-bakut-hoppa-från-sida-till-sida-syndrom"  Han blev förbannad på mig...oppsss!! Vi skrittade allafall på spåret och började sedan trava utan problem...då var han lugn  Tur att ingen av oss är långsint utan det rinner av snabbt  Det var lite spännande när jag skulle trava förbi i just det hörnet sedan  T gjorde inte en tendens att sakta av eller svänga in dit en gång till  Kändes helt ok förutom 1 varv då blev han lite stressad...gjorde halt och "började om" och då var han helt lugn...då ska man inte klaga!! Vände och skrittade 1 varv innan det blev trav i andra varvet. Inga problem där heller. Lugn och trevlig och lyssnade riktigt bra även där  Jag satt ner sista varvet i bägge varven och kortade in honom lite mer. Jätteduktig häst!! Det blev 5 + 4 varv idag. 5 i ena varvet pga att jag måste skritta nerför backen i det andra varvet kan jag trava runt hela 4-kanten. Då blir det ungefär samma travsträcka  Hann sedan skritta av 2 varv och sedan kom den obligatoriska "bajsningen"....inga problem vid den här stanningen utan han gick raka spåret och bajsade  Blev sammanlagt 4 + 4 innan jag satt av och tog en prommis hem till stallet. Är riktigt nöjd med ridturen idag!! Imorgon blir det uteritt och jag tror och hoppas att han kommer att vara väldigt trevlig att rida imorgon  

Pga värmen var T lite svettig idag...så han fick magneter och fleecetäcke på sig medans jag fixade med allt annat. Drog bla ut resten av höet ur stora höhäcken till T:s stora förtjusning  Han gick dit direkt när han ätit upp kraftfodret  Skönt då kan jag koncentera mig på att mocka!!! Hi hi!! Idag var det MYCKET bajs i själva hagen efter spåret. Fick gå många ggr och sedan passade jag på att kratta lite extra för att få bort alla småbajsbitar nu när det var + grader ute. När det är ganska kallt ute så fryser allt fast och de mindre bajsbitarna är svåra att ta bort. Så nu blev det lite nogrannare sanering så att säga  Gick betydligt fortare att mocka vindskyddet idag  

Och sist så hämtade jag helt nytt vatten till Termobaren. Och insåg i samma veva att klockan var över 17.00  Skit pommes frites!!! Var nog hemma ca 17.30 och när jag steg in genom ytterdörren var just middagen klar!! 

Min vecka och helg har varit fantastiskt bra och jag hoppas att ni har haft det lika bra själva!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards