anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 3 mars 2013

Av anaby - 3 mars 2013 15:39


 

Sedan såg jag på Mello som jag spelade in från igår. Vi såg på en film på 5:an istället  

Sedan var det dags att ta bilen ner till stallet. Tog med en del utrustning och varmvatten ner idag.

Började med att ge T mat så att jag fick vara ifred när jag skottade vid stora höhäcken. Hann "nästan" klart innan T dök upp  Drog ut höet ur höhäcken så att jag kan fylla på med nytt hö imorgon. Sedan blev det att fylla på nytt vatten i Termobaren med 1/4 del varmvatten  Dags att mocka hage + vindskydd. Sedan fortsatte jag att skotta bort snö. Kan vara bra att vila lite mellan skottningen så att man orkar med att ta allt på en och samma dag  Tömde skottkärran efter jag skottat rent vid dynstacken. Och sist men inte minst blev det att skotta vid skjutdörren igen. Det hade kommit ganska mycket snö men inte riktigt lika mycket som igår. Nu håller jag bara tummarna att det tar ett tag tills det kommer mycket snö igen!!!

Idag fick T vara utan täcke!! Gissa en som blev överlycklig när jag tog av täcket så han får lufta pälsen och vara naken Det sista jag gjorde var att smörja örat. Det gick riktigt bra även idag!! SKÖNT!!

Sedan var det bara att åka hem!! Har suttit och chillat en stund nu men ska bege mig ut och jogga...för 3:e gången den här veckan. Blir nog "bara" 2 ggr nästa vecka då jag jobbar alldelens för mycket. Ev. ingenting om jag blir mer förkyld. Hade ju vara skönt om det förkylningen gick åt rätt håll...dvs tillbaka!! Ja, vi får se!! Det är inte lönt att bli varken irriterad eller nöjd än  Mycket kan hända på någon dag!!!


Jag kom äntligen ihåg att ta hem kameran!! Jiiippiieee kanske man ska säga  

Här kommer några bilder från i torsdags på T   


             

Gillar den här annorlunda bilden    på en storhövdad häst med liten kropp  Han är fin ändå  Hi hi!!


Jag har tyvärr varit lite lat med att svara på era trevliga kommentarer  Ber om ursäkt och fixar det under kvällen!!!


Nej, nu måste jag springa och sedan blir det dusch och middag!! Måste även packa matsäck till jobbet och lite annat innan jag åker iväg och jobbar!!

Ha en fortsatt jättebra söndagkväll!!
Chilla lugnt

Mvh anaby    

Av anaby - 3 mars 2013 15:27

I fredags var tanken att jag skulle jogga men sedan hann det bli mörkt innan jag "kom till skott" och skulle klä om. Ok, tänkte jag...lördag blir bra...och vi vet ju alla vad det var för väder ute då!! Japp! Man hade fullt schå att bara gå på vägen. Så det blir att jogga idag istället. Dock håller jag på att bli förkyld  Är både rätt tät i näsan och har ont i halsen. Dock kan det ju bara gå åt det ena eller det andra hållet...bättre eller sämre  Vi får se vad som händer senare under veckan!!

Hade ju en plan att rida T på åkern idag då det är svårt att rida på vägen under helgen pga allt folk. Men pga vädret igår är både vägen till åkern och själva spåret HELT ÖVERSNÖAT    Irriterad och less?? Japp!!! En aning!!! Suck och dubbelsuck!!!

Pratade med pappa igår och han ska skotta både vägen till och spåret på åkern imorgon  Han hade tyvärr inte tid att göra det idag. Det är ju så ibland att det inte funkar med hur man har tänkt själv. Det enda som jag grämer mig över är att T ska vila 3 dagar i rad pga att jag jobbar. Blir intressant att rida honom på tisdag  

Blir jättebra att få allt uppskottat så att jag kan rida där framöver   

Mvh anaby  

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards