anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 4 mars 2013

Kallt imorse och nu bara 1 natt kvar att jobba innan jag får sova igen!!

Av anaby - 4 mars 2013 14:53

Imorse fick jag ett samtal av en jobbarkompis vid kl.06.00 vars barn var sjuka !! Det var bara att börjar ringa runt till vikarier...som dock inte svarade!! Det är nackdelen när man ringer så tidigt på morgonen  Jag har full förståelse för att folk ligger och sover och INTE svarar när de är lediga!! Lämnade meddelande på mobilen till 2 vikarier och ringde därefter 1 ordinarie personal för att höra OM hon kunde jobba eller hade tips på VEM man ska ringa?? Hon tog på sig att jobba  UNDERBARA MÄNNISKA!!! Men kunde nog inte jobba hela dagen. Då ringde en av vikarierna upp och sa att hon var upptagen på fm men kunde jobba efter lunch!! Jag hoppas verkligen att det löste sig för alla på jobbet idag!! Jag var allafall glad och tacksam att jag fick ut någon som kunde jobba med så pass kort varsel!! Ibland har man tur  

Sedan hem för att byta kläder och ner till stallet för att fixa med T!! Gav mat och tog på det fleecefodrade regntäcket då det var kring -15 grader imorse och snöade

Sedan var det bara att börja fylla höhäckarna. Visste om det innan och bestämde mig igår för att åka ner på morgonen och fixa det då istället för på em. Tog med varmvatten till Termobaren när jag ändå hade bilen  Fyllde på med 4 + 1 = 5 hösäckar sammanlagt i höhäckarna. Sedan blev det mockning i vindskydd + hage och till sist smörjning av örat. Det gick bra även idag!!

Ringde sedan pappa för att säga att jag hade svårt att ta mig ut på åkern för att öppna upp inhägnaden!! Det är så otroligt mycket snö som har drevat där  Det var ok för honom att fixa det när han skottade bort snön idag  

2 uppdrag slutförda för dagen och jag kan lägga mig och sova i lugn och ro  

Har inte riktigt sovit bra idag men det var länge sedan jag åkte till stallet och gjorde allt på morgonen nu. De senaste 3 åren har jag endast åkt ner till stallet i nödfall och gjort småsaker som inte tagit så lång tid. Men innan det åkte jag ner VARJE MORGON EFTER JOBBET och mockade och fixade allt med min häst och sedan skjutsade jag barnen till dagis/skolan i 10 års tid!!! Är nöjd och glad att jag slipper det nu  

Har hunnit med att titta på nyaste avsnittet av Ponnyakuten (se separat inlägg) nu sedan jag vaknade.

Just nu känns det rätt bra att slippa gå eller åka ner till stallet och fixa iordning med T. Jag kommer garanterat att åka ner fler ggr direkt när jag slutar jobba...speciellt om jag jobbar 3 nätter i rad...då är det otroligt skönt att ha em fri och kunna ta det lugnt hemma istället för att vara i stallet  


Ha en fortsatt jättebra måndag!!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards