anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 5 mars 2013

Snö och blåst men trevlig ridtur ändå:D

Av anaby - 5 mars 2013 18:53


Åkte ner till stallet för att ta av T täcket och smörja örat. Det gick fort och T såg nöjd ut att slippa täcket  

Sov ca 3 timmar och sedan var det bara att stiga upp och försöka komma igång så att man orkar göra någonting  

När jag är på väg ner till stallet ser jag att "bästa"  pappa just har skottat klart på åkern  HÄRLIGT!!! Nu kan jag rida där under veckan om jag vill. Allafall på söndag när det är lämmeltåg på vägen  

T var så otroligt nöjd att se mig!! Hi hi!! Han har ju vilat i 3 dagar så han visste nog vad som väntade idag...en ridtur  Tyvärr var det lite klippsnö idag...tur att man har snösulor men det blir ändå lite klibb...tyvärr...

På med utrustningen och upp i sadeln!! Idag både blåste det och snöade=lite folk på vägen=BRA!!

T såg att pappa hade skottat upp ingången till åkern så det blev lite "stegra-sparka-bakut" när vi red förbi  Han ville nog kolla att jag var vaken skulle jag tro  Första travsträckan gick han riktigt lugnt....när vi vände hörde han någonting bakifrån och då blev det lite "rodeo" men även har var jag vaken och lyckades häva "rodeon" så att han fortsatte att trava lugnt och fint  Redan när vi red förbi stallet började han kännas mycket lugnare  Och när vi vände vid kyrkan var han riktigt, riktigt trevlig!! Jag hade ingen större förhoppning om ridtur idag förutom att "rasta av" T men det tog sig väldigt mycket under resans gång  När vi kommit förbi grannen i det röda huset och travade mot stallet så satt jag ner och red lätt om vart annat och växlade tempo...mycket trevlig häst  Fortsatte förbi stallet och in i skogen och här var han väldigt lugn och fin!! VILKEN RIDTUR!!! Mycket beröm och skritt på lång tygel....fick dock hoppa av på vägen hem då det tyvärr klibbade under hovarna på bak...trots snösulor. Det går bättre i trav än skritt när det är klibbsnö. Men det var ju inga problem att gå vid sidan om och få sig en liten prommis själv  



Medans jag fortfarande satt i sadeln tog jag några bilder på vägen. Det är inte så mycket snö på vägen just nu men is under så jag är rätt så tacksam att det INTE är mer snö pga halkrisken  


   


Nöjd häst och nöjd matte på väg hemåt  

Vi fick komplimanger om den turkosa huvan även idag  De flesta kvinnor tycker att T är SÅÅÅÅ FINNNNN!!!!

Väl hemma i vindskyddet igen blev det mat, magneter och fleecetäcke på T. Jag trampade ner hö...fyllde på vatten och mockade hage + vindskydd. Sedan var det bara att ta av allt och packa det som ska hem på tork. Avslutade med att smörja örat för 2:a gången idag. De ska smörja 1-2 ggr per dag.

Klockan var ca 17.10 när jag kom hem och det är fortfarande ljust ute!!! HELT FANTASTISKT!!!

 Nu ska jag hoppa in i duschen och duscha länge och varmt!! HÄRLIGT!! Sedan blir det inte många knop gjorda här idag...bättre att vänta tills imorgon när jag har fått sova 1 natt  

Ha en fortsatt jättebra tisdagkväll!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards