anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 6 mars 2013

Lite av varje men ingen ridning pga halvstorm:(

Av anaby - 6 mars 2013 19:27

Det blev en rejäl sovmorgon och jag har verkligen sovit som en stock!! Härligt att vakna utsövd och betydligt piggare motför igår  

Idag var ju tanken att jag skulle rida men jag insåg efter att tag att det nog INTE var så smart...det blåste 11 sek meter ute  Vill jag ramla av i någon rejäl rodeoattack är det ok att sätta sig i sadeln idag men det kändes inte lönt att utmana ödet. Min kära man var inte heller så pigg på iden att jag skulle ut och rida idag  Han är rätt så rädd om mig  Så jag fick inse att det blev vila idag och ridning imorgon istället!!

Jag tog mitt pick & pack och gick ner till stallet för att fixa klart med allt kring T innan middagen.

T fick mat och jag fyllde på vatten. Sedan gick jag och trampade ner höet i stora höhäcken. När jag börjar titta mig omkring runt höhäcken ser jag att T har grävt en hel del i snön. Då ser jag att han har HITTAT igen den gröna lekbollen!!!!

 


Den har legat helt gömd UNDER snön ett bra tag nu!! Jag visste att T var en "mullvad" men hade ingen aning om att han också kan kalla sig "spårhund"  Helt otroligt att han har hittat igen bollen!!!! Jag var snäll och lyfte upp bollen så att han kan leka med den nu framöver....klart man är en snäll matte  


   


Efter mockning av hage + vindskydd blev det borstning och provning av grimman med de nya bruna fårskinnsludden  

Han kan ju vara rätt så svårflörtad emellanåt när man tar kort den "gode" T  


           

Men till slut "händer det" och bilden blev riktigt bra  


Sedan myste vi lite också  



Inte det lättaste att ta kort på sig själv men hästen blev ju allafall fin  


 


Vi ser ju rätt så glad ut bägge 2  


Gick sedan hem och blev blev utstängd från köket av min kära man som skulle göra middag  La mig i sängen och såg på CSI som jag spelade in igår...eller var det i förrgår kanske  

Till middagen blev det: fläsk, löksås och pären   och lite vin till  Otroligt gott och det känns som om jag kommer att bli rejält bortskämd den här veckan när jag jobbar och L-O är ledig  

Nu blir det att chilla i soffan framför TV och bara må gott och bra  

Ännu en natt att sova innan jag ska jobba 3 nätter!! HÄRLIGT!!!

Ha en fortsatt jättebra onsdagkväll!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  


 
 
marianne

marianne

7 mars 2013 07:43

Vilken gosig grimma han fick :)

Angående medryttare och trasiga saker, I sthlm skrev jag in att man ersätter, men oxå valt folk med stor omsorg så jag visste att dom var ansvarsfulla ÄVEN när det gällde sakerna.Inget gick sönder där. Här har jag haft tjejer som tappat hästen och den trampat sönder träns (nackstycken och tyglar) Vilket är surt, dessutom eftersom det vid ett par tillfällen, kunnat ske endast för att personerna ifråga INTE gjort som jag sagt. De personer rider inte min häst igen.
Ingen har erbjudit sej att ersätta, men jag har ju så grymt med grejer så jag har inte behövt köpa nytt.
Det som irriterar mest hos mej är när andras hästar förstör i stallet eller man "lånar" saker utan lov eller att länma tillbaka.
Jag lånade t.ex ut ett par sporrar som är spårlöst borta, ajg vet vilka tre tjejer som var i stallet då, den ena red aldrig med sporrar, två kvar, men ingen har lånat dom när jag frågar. Jag skulle skämmas att neka.

Sv: Våra reflexer som satt på jackan var nog lite för högt för att vara tillräckligt, men hade vi så varit inlindade från topp till tå med reflex hade han inte hunnit se och stanna i tid ändå eftersom han kom ut kurvan.

http://marresmams.blogg.se

anaby

7 mars 2013 11:52

Grimman blev minst sagt fluffig:O Hi hi!! Gillar den bruna färgen på fårskinnen:D

Vad skönt för dig att grejerna INTE gick sönder när du bodde i Stockholm!!! Exakt...det är ju det här med oaktsamhet som retar mig...när utrustning går sönder på av det:( Att man INTE är mer rädd om annans utrustning på hästen man rider..suck!!

Jag har nog haft tur för det är endast på 1 ställe som någon har "lånat" utrustning utan lov för mig!! Det var på ridskolan:( Jag hade köpt nya paddar och benlindor och hittade dem på en helt annan häst i stallet?? Trots att grejerna låg i min del i skrubben...kan säga att jag blev måttligt irriterad:S Annars har jag bara stått i mindre stall och där har alla respekterat andras utrustning...som tur är!! Där jag står nu är min skrubb låst. Inte för att jag är orolig att de andra tjejerna i stallet ska använda eller ta min utrustning utan att någon utifrån ska komma och ta. Det har nämligen hänt tidigare för många år sedan att bla 1 sadel och annat försvann:( Så vi har alla lås på våra skrubbar...för säkerhetsskull:D

Angående bilen tycker man ändå på något sätt att man ska ha hastigheten anpassad efter sikten. Kommer man i en kurva med dålig sikt ska man som bilförare sakta ner lite...det kan ju komma en mötande bil också:O Då kan det smälla riktigt mycket!!! Usch!!

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Nina

Nina" title="http://blogg.se]Nina[/url]" target="_blank">blogg.se]Nina[/url]

7 mars 2013 09:52

Vad fina de bruna ludden är! Jag har aldrig sett bruna förut.

Vilken lyx att bli utstängd från köket, det skulle jag inte ha något emot alls. Och fläsk med löksås som är så gott! Det var länge sedan vi åt det här hos oss, får nog snart bli dags igen...

Jaha, har du jobbarhelg igen? Det har jag också, ser inte alls fram emot att vara borta hemifrån i 2½ dygn...

Hur länge sover du mellan två jobbarpass? När du går av sover du väl bara tre timmar, eller? Skulle vara intressant att veta.

Ha en bra dag och hoppas att stormen dragit förbi!

http://stallskogalund. blogg.se

anaby

7 mars 2013 11:37

Jag tycker de bruna var jättefina;) Men jag är ju "brun-o-man";) Hi hi!!

Japp!! Min kära man fixar middagen hela veckan då han är ledig och jag jobbar. LYX kan jag säga:D Vi sa samma sak....fläsk och löksås är så otroligt gott!!!

Förstår att det känns jättejobbigt att behöva vara hemifrån i 2½ dygn:O Jag får allafall åka hem och sova och umgås med familjen och djuren i några timmar innan jag åker iväg och jobbar igen...

När jag går av sover jag 3-3,5 timmar för att jag ska kunna sova på natten. När jag jobbar flera nätter i rad sover jag till ca 14.00-16.00-tiden Det är lite olika beroende på HUR trött jag är men oftast blir det kring 14.30-15.00-tiden om man ska ta ett snitt. Somnar då kring 08.00-tiden eller strax efter.

Japp!! Stormen är förbi och solen skiner idag!!! Så idag blir det en ridtur för oss:D

Ha en jättebra dag och helg!!!

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Ylva

Ylva

7 mars 2013 12:11

Han kanske är en ekorre? Gömmer sakerna och letar fram dom när han behöver dem igen? *fnissar*

Ekorren blev i alla fall hemskt söt i sina bruna ludd. <3

Sv: Visst är dom..<3
Ja, den kommer jag fortsätta följa tror jag.

http://www.ylvablom.se

anaby

12 mars 2013 11:58

Han liknar helt klart en ekorre min häst;) Hi hi!! Helt otroligt att han hittar egen allt under snön:O Måste vara väldigt sugen att leka med sina bollar just nu;)

Visst blev han gullig i sina fluffiga ludd;) Hi hi!!

Prylbloggen är jättebra!!!

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards