anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 17 mars 2013

Skottning av vinterhagen.

Av anaby - 17 mars 2013 20:13

Har pratat med pappa idag om snöskottningen av vinterhagen. Idag har det varit + grader för första gången på evigheter känns det som. Vi ska avvakta och se om det är + grader några dagar i rad och sedan ska vi "slå till" och skotta...då kommer det att vara lättare för traktorn att skotta....annars är det stor risk att det inte går utan blir knöligt och eländigt. Jag litar på att pappa när det funkar bäst  Förhoppningsvis går det att genomföra under den här veckan eller senast nästa vecka  

Mvh anaby  

 
 
marianne

marianne

18 mars 2013 08:47

Det låter inte så dumt med plusgrader några dagar, här har kylan slagit till igen, -19 härom natten :( solen kommer på dagarna men det blåser isande vindar. På ett sätt är det väl bra att våren tar det lite lugnt, men jag längtar efter värmen nu.

Känslan av tvång till ridningen försvinner så fort man sitter i sadeln....eller hur?

Ja, Pugh var super, han har alltid funnits på min lista :)

http://marresmams.blogg.se

anaby

19 mars 2013 19:04

Helt ok med + grader på dagtid:D Vi har också haft rejält kallt på natten...kring -20 grader vissa nätter:( Då kan man hålla sig för skratt!!

Det blir ju otroligt kallt när det blåser mycket ute! BUUURRRR!!!!

Visst är det märkligt att när man väl sitter i sadeln så kan man inte förstår att man inte ville rida innan;) Vi människor är verkligen konstiga!! Hi hi!!

Ni måste ha haft superkul med Pugh!!

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Kerstin

Kerstin

18 mars 2013 09:03

Idag var det "yska" som säkerhetskod, hi hi,nästan "uska"... Kanske en yr uska... :P
Skönt att få skottat, då torkar det ju upp så mkt fortare.

http://stallrosen.bloggplatsen.se

anaby

19 mars 2013 19:22

Hi hi!! Ibland är verkligen säkerhetskoden märklig;) Eller hur "yr uska" ;) Hi hi!!

Det ska bli jätteskönt att få bort snön från hagen!! Bara det blir varmare ute!! Då kan jag både rida och tömköra i hagen igen:D Längtar!!

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Olle

Olle

5 oktober 2013 15:47

Hejsan anaby! Du har en bra blogg!

http://www.gp.se

anaby

10 oktober 2013 17:44

Jag tackar och bockar för det Olle!!

Tack för besöket!!

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards