anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 20 mars 2013

Trött och sliten men härlig ridtur:D

Av anaby - 20 mars 2013 15:18

Efter en bra natt på jobbet bytte jag till ridkläder och tog bilen ner till stallet. Kändes så där....när man är trött och sliten  TUR ATT DET ÄR ETT EGET VAL!!! Kände mig både illamående och svimfärdig....men det byttes till energi och adrenalin när jag kom upp i sadeln  Mäktigt egentligen hur en känsla kan bytas till en annan så fort!!

Som sagt när jag väl satt i sadeln började det kännas bättre. Det blåste endast lite och var kring -9 grader och det kändes helt ok  

T var otroligt lugn när jag började trava. Lagom tempo och ligger inte på i handen längre som han har gjort tidigare  Vände och travade tillbaka. Lite skritt och sedan trav förbi stallet och grannen i det röda huset. Skritt igen och sedan trav vid växthusbacken.....mot kyrkan!!! Kändes återigen väldigt fin och trevlig  Så fort jag tar igenom en förhållning så ligger han kvar i handen....WOW!!!

Vände och skrittade hemåt....sedan trav igen och nu passade jag även på att sitta ner och korta ner honom. Gick fantastiskt bra!! Gillar när jag kan slappna av, sätta mig bekvämt, hålla lätt i tygeln och använda små hjälper  

Sedan blev det lite skritt där underlaget var hårdare än på andra ställen. Gillar inte att trava där det inte finns någon snö eller is...blir så hårt då. Det kommer att bli MER skritt framöver NÄR snön försvinner och det blir hårdare underlag. Hoppas dock att det fort blir bra underlag igen så att vi kan behålla den här "trevliga formen" vi har nu!!!

Travade förbi grannen i det röda huset och förbi stallet. Passade som vanligt på att sitta ner och rida lätt omvart annat och växla tempo. Inga problem!! DUKTIG HÄST!!! Blev lite mer trav innan jag var nöjd och då kändes han riktigt, riktigt trevlig!!! ÅHHHH!! VILKEN HÄRLIG RIDTUR!! VÄLDIGT NÖJD  

Skrittade av och berömde en nöjd och lugn häst  


   

Bästa T från ridturen idag  Blir tyvärr lite tråkiga kort just nu när jag inte har någon som kan fota oss så ni får nöja er med att titta på turkosa öron ett tag till  

När vi kom tillbaka till stallet blev det mat och magneter på T. Jag började fylla på med hö i bägge höhäckarna 4 + 1 = 5 hösäckar och påbörjade en ny höbal för dagen.

Sedan blev det att mocka hage + vindskydd, kratta nedanför stora höhäcken och slutligen fylla på nytt vatten i Termobaren. Pust!! Hade egentligen INTE tänkt göra så många påfyllningar idag men när jag liks var där...var det lika bra att göra klart allt trots att jag var rejält trött  Självklart är det valet också självförvållat    Vad gör man inte för sin härliga häst  

När klockan var ganska exakt 10.00 tog jag bilen hem för att hämta varmvatten och fylla på i Termobaren. Landade hemma igen vid 10.15 och då var jag rejält pigg....tyvärr  Problemet när man varit vaken och uppe så pass länge är att man "går igång på adrenalinet" och det tar ett tag att "varva ner". Efter ca 1 timme börjde jag känna mig rätt så trött. Så kl.11.30 la jag mig i bädden för att sova. Har sedan sovit i ganska exakt 2,5-3 timmar. KÄNNS HELT OK  Trött är ju jag men det är jag alltid när jag går av. Det som känns mycket bra är att jag INTE behöver åka till stallet under em och rida....för det är redan gjort!! Hi hi!! Så nu kan jag vara lite lat här hemma istället  

Har istället passat på att piggna till och bla sett på "The following" och "Ponnyakuten"   

Snart ska jag hoppa in i duschen och sedan iväg på middag med en kär vän  Det ska bli både gott och trevligt!! Sedan åker jag direkt till Bion där jag möter upp Fredrik och hans kompisar. Just nu känns det riktigt bra!!!


Nej, gott folk!! Nu ska jag snart hoppa in i duschen och sedan iväg!!

Ha en jättesuperduperbra onsdagkväll!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  
     

 
 
marianne

marianne

21 mars 2013 08:29

Ibland måste man välja det som är minst jobbigt, men som vi konstaterat så många gånger förr.....så fort man sitter i sadeln så kommer energin hur trött och olustig men än känner sej ;)

Angående din middag, jag skulle nof spricka om jag fick in det där glaset med efterätt efter jag ätit en god varmrätt....och choklad med vispgrädde?! rullade ni ut sen? :D

När jag kommer till jobbet brukar jag försöka vara som vanligt, säga hej och skoja....då är det svårt att fortsätta sura för de runtomkring, haha....

http://marremams.blogg.se

anaby

22 mars 2013 13:44

Det är helt otroligt vilken effekt en ridtur kan ha på en när man är trött och sliten!! Ganska fantastiskt egentligen:D

Jo, du vi fick en chock när glassen anlände till vårt bord:O Hade ingen aning om att den var så STOR!! Hi hi!! Kan ärligt säga att vi fick i oss halva:S Det fanns inte rum till mer;) Men god var den:D

Jag försöker också vara som vanligt. Dock kan jag tycka att det är jobbigt när en personal kommer på morgonen för att byta av mig när jag har varit på jobbet i 10 timmar och är som ett åskmoln och knappt svara på tilltal:( SUCK!! Då vill man ärligt talat bara gå hem:(

Ha en fortsatt jättebra helg och sköt om dig!!

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards