anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 25 mars 2013

Av anaby - 25 mars 2013 19:46

Idag har jag inte sovit speciellt bra efter nattjobbet. Måste vara första gången på evigheter...som tur är!! Tror dock att jag redan vet varför  Jag drack väldigt dåligt på förnatten och för att få i mig tillräckligt med vätska så drack jag en del på morgonqvisten istället...inte så smart   Men man lär sig av sina misstag!!

Passade på att se på Ponnyakuten och Johan Falk från igår. Sedan blev det en tidig middag så hagen skulle skottas idag. Tänkte att det kunde vara bra om jag fick i mig middag INNAN istället för efteråt Smart tänkt av mig kan jag säga i efterhand!!! Ringde till pappa några ggr då han var upptagen. Sedan sa han att vi tar det imorgon istället. Ok, det är ju bara att "gilla läget" och ringa imorgon istället. Det är ju hans traktor. Men imorgon är ju bättre än ingenting...så det kunde ju vara värre!! När jag sedan var på väg ner till stallet kom pappa springade och sa: Vi tar det nu istället för imorgon!! Ok, jag skyndade mig ner för att ta in T i stallet och hann med att kratta undan höet vid stora höhäcken och mocka hagen innan pappa och traktorn dök upp  Medans pappa skottade hagen mockade jag och fyllde på höhäckarna och hämtade nytt vatten till Termobaren. Kändes lika bra att göra "allt" idag när jag ändå var i stallet så blir det inte så lång dag för mig imorgon  


   


På väg med snön ner till utbyggnaden av vinterhagen. Skönt att ha någon stans att lägga snön!! Det blir en hel del kan jag säga  


       


Tur att det är en rejäl traktor!!! För snöhögen är ganska stor också  


   


Chill & solhörnet är nu redo att användas  


 


T har inte använt utbyggnaden av vinterhagen till fullo. Men 1 spår till julgranen och till ett av träden har han gjort. Sedan går det 1 till spår åt andra hållet till "hö-trädet"  Det är svårt att ha någon större hage vintertid med dessa snömängder. Hästarna kan inte gå överallt när det börjar bli 1 meter eller mer....det blir för jobbigt. Så jag är glad att jag har en lagom stor utbyggnad och valt att INTE använda hela sommarhagen....då T definitivt INTE hade rört sig i hela eller ens halva hagen. Men nu börjar snön försvinna och sommarhagen ska sättas upp igen och användas  



Det blev en ganska rejäl snöhög!! Hi hi!! Inget man vill skotta för hand  


 


Jag provade stänga igen grinden men fick inte igen den....kanske lika bra! Pappa tyckte att vi skulle skotta bort lite mer snö när det blivit varmare och tinat bort lite mer. Så det är nog bäst att vänta 1 vecka eller 2 med att stänga igen  


 


T tyckte att det var grymt spännande att kunna gå ner till snöhögen  Klart att man måste markera revir och bajsa också  


     


Favoritstället  



 

En liten film på när T utforskar hagen. Han verkar nöjd och glad att snön är borta och att han kan röra på sig mer  



 


Här provar han att gå på spåret med lite hjälp från mig. Dock fick han sig ett balltramp i samma veva  TYPISKT!! Han som ALDRIG brukar trampa sig  Det såg dock värre ut än det var upptäckte jag när jag kom ner andra gången med sjukvårdsgrejer. Det var en rispa som då hade slutat blöda. Tack för det!! Tvättade rent med grönsåpa och smörde in med salva. Det satt högt upp så jag tror att det kommer att läka bra. Tur att det fortfarande är snö och inte lervälling hos oss!! Jag kommer att hålla koll på balltrampet resten av veckan.


Sedan var det bara att åka hem och ta en dusch och packa matsäcken till jobbet. Nu är det chill i soffan och TV-tittande tills jag åker iväg på jobbet. Längtar tills jag kommer hem imorgonbitti!!! Då är jag ledig i 2 nätter och får SOVA  

Men innan dess blir det att jobba 1 natt  

Ska skriva klart schemat och så att allt är klart till slutet på september. Lika bra att ligga lite före i planeringen  

Ha en fortsatt jättebra måndagkväll!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  


  

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards