anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 26 mars 2013

Av anaby - 26 mars 2013 16:56

Efter jobbet sov jag i ganska exakt 3 timmar...helt lagom när man går av nattjobbet  Åkte iväg ganska omgående till Granngården för att köpa "sårsprey" till balltrampet. Sedan tog jag en prommis ner till stallet för att rida.

Vägen börjar nu se helt ok ut på bara några dagar!! HELT OTROLIGT!!!

På vägen mot älvutsikten är det snö & is kvar men eftersom det nu är + grader ute så är det mer "mjukt" och T hovarna sjunker ner i snö & is...helt ok underlag med andra ord  Vände och travade hemåt och T var lugnet själv  Trots 3 dagars vila!! Sedan travade jag förbi stallet och mötte några gångare som kom på vägen. Saktade av för att skritta och insåg att det var "grannen i det röda huset" så jag passade på att prata med honom en stund  Travade vidare och mötte så de som är granne med stallet. Det blev en pratstund till i solen  Skritt en stund och sedan trav mot kyrkan och där träffade jag en jobbarkompis till L-O som jag pratade med  Hi hi!! Fler än jag som hade uppmärksammat det otroligt fina vädret idag!!

SOL OCH FLERA + GRADER!!! Kan ju inte bli bättre!!!

Travade till kyrkan och vände och skrittade hemåt. Sista travsträckan satte jag mig ner och kortade in honom. Jobbade så gott det gick på underlaget men T skötte sig superbra  Var lite orolig att han skulle ha ont på balltrampet men jag smorde in det innan vi begav oss ut på ridtur för att mjuka upp det. Det verkar ha funkat bra för jag kunde inte känna någon tendens till att han ens skulle vara ojämn utan han kändes helt ren i gångarterna Skrittade hemåt och kände mig otroligt nöjd och glad med ridturen!!!

T fick mat och magneter medans jag tvättade rent balltrampet och sprayade med sårsprey. Trampade ner hö och mockade sedan hagen....den var full i bajshögar nu när T kan röra sig i hela hagen  Förstår att han är mer än nöjd med att få tillbaka sin STORA hagen igen och inte bara röra sig efter spåret...blir ju långtråkigt efter några månader  Det var inte så mycket att mocka inne i vindskyddet idag så det gick fort. Sedan var det bara att hämta vatten kvar och smörja in balltrampet med salva. Får se hur det ser ut imorgon!!!

Nu har jag landat hemma och ska svida om och sedan ska vi bort på middag!!! Blir nog en ganska lugn kväll här hemma med TV-tittande och lite chill för att ladda batterierna till resten av veckan  

Ha en fortsatt jättebra tisdagkväll!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  



Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards