anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 14 april 2013

Av anaby - 14 april 2013 17:17

Jag fick en rejäl sovmorgon imorse!! Behövs då jag ska jobba inatt och nu går på min 5-nätters-vecka  Det känns alltid jobbigt när man jobbar 1:a natten av 5...men när man har gjort bort 2 nätter brukar det släppa och kännas rätt bra!! Då är "nästan" hälften av nätterna jobbade så att säga  

Det var riktigt varmt ute idag och solen sken!!! HÄRLIGT OCH SOM HÄSTMÄNNISKA HOPPAS MAN ATT BÅDE VÄGAR, HAGAR OCH ÅKRAR TORKAR UPP REJÄLT IDAG!!!

Jag tog det lugnt här hemma och såg på både TV och lite av varje på datorn...bla intervjuen med Sylve Söderstrand som var riktigt bra!!!

Sedan var det dags att gå ner till stallet. Tog på joggingkläder och gympaskor och gummistövlarna i en påse. Lämnade av T:s mat och gummistövlarna i stallet och joggade sedan mina vanliga 2 km. Gick en aning tungt idag men jag har joggat MYCKET i veckan så jag hoppas att det beror på det  Nu blir det vila imorgon och sedan hoppas jag att jag orkar med att jogga igen på tisdag em efter jag har tidit T  

Blev rejält svettig efter joggingturen men hade varit förutseende och tagit med mig en T-shirt så jag bytte till en torr och gick sedan ut för att jobba med T och vindskyddet. Det som var mycket positivit idag var att den tillfälliga "sjön" utanför dörren på baksidan av stallet och framför ingången till T:s hage har krymt REJÄLT från igår  


 


Så här såg sjön ut idag 14/4.



 


Och så här såg det ut den 11/4. En viss skillnad och jag skulle nog säga att över hälften har försvunnit!! Bilderna är tyvärr tagna från olika håll men man ser ändå att det har torkat upp mycket!!


Inne i hagen har det också försvunnit väldigt mycket is/snö från igår till idag  Tyvärr blir det ju en aning lerigt men det torkar förhoppningsvis upp fort nu när solen ligger på  


 


Igår 13/4...


 


..och idag 14/4...en viss skillnad!!!


Jag började med att fixa till höet i stora höhäcken. Sedan började jag kratta ihop det gamla höet på isplatån. Det tinar som sagt upp mer och mer och då kommer det fram gammalt hö under isen. Trots att jag varit duktig och krattat och tagit bort minst 1 gång i veckan hela vintern. Det har ändå en benägnehet att frysa in i isen  


           

Jag hoppas och håller tummarna att isen är borta innan nästa vecka är slut!!! Vi får se  


 

Vallarna har gjort STOR nytta och jag kommer att ta bort dem när det har torkat upp helt och hållet. Tänk att gammalt hästbajs så vara så effektivt  

När allt i vindskyddet var klart blev det dags att mocka hagen. T följer mig som en hund runt....och stannar och bajsar där det redan finns en befintlig hög  Kommer så klart fram och ska ha en hästgodis för att han varit duktig och gjort en hög på högen  Som han så klart får!! Hi hi!! Han är så duktig  

Det blev även av-pälsning och att smörja balltrampet. Jag tycker att det ser bra ut men när min Veterinär ändå kommer ut nästa vecka ska han få titta på det så får jag höra vad han säger.

Och sist men inte minst blev det att fylla på med helt nytt vatten i Termobaren. Känns skönt att slippa en massa tungt jobb imorgon när jag har jobbat. Kommer "bara" att fylla på med 1 hösäck i lilla höhäcken som "tungt jobb" i stallet imorgon...annars blir det "bara" det vanliga "måsten"  Känns bra när man jobbar lite mer dagen innan och kan ta det lite lugnare när man är trött istället  

Sedan gick jag hem!! Kan säga att jag var glad att jag hade tagit med en vinterjacka ner till stallet för jag frös en aning när jag gick hem  Det gäller att tänka till lite ibland   

Nu ska jag ta mig en dusch och sedan blir det middag...och att packa till jobbet inatt. 

Just nu längtar jag tills på tisdag...då har jag "bara" 3 nätter kvar!! Har ju världens bästa jobb så jag klagar inte  Blir att spela in Ponnyakuten och lite andra program...så att jag har någonting att se senare i veckan när jag är ledig  


Jag tackar och bockar för alla trevliga kommentarer  Har varit otroligt seg i helgen och bara njutit av ledigheten!! Svarar på dem under natten så jag har inte glömt bort er!!!


Ha en fortsatt jättebra söndagkväll!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  



Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards