anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 23 april 2013

Av anaby - 23 april 2013 20:03

Idag har jag städat nere i källaren. Känns otroligt skönt att ha gjort det nu!! Jag har gjort en "första rensning" av mina hästgrejer och hittat MÅNGA schabrak som jag INTE använder......ett blingpannband....kapsonnosdel....mm. Ska kolla runt lite mer och sedan fota allt och lägga ut på bloggen under veckan!! Snart så!!!

Passade på att ta fram lite av det röda som vi ska använda under maj månad. Hittade 2 röda ridbyxor.....2 uppsättningar benskydd....några röda huvor....en röd grimma....röda schabrak. Ska nog leta reda på en brun jacka istället för den röda om jag ska ha röda ridbyxor...blir en aning mycket annars  

Köpte helt nya röda Lami-cell benskydd av Kerstin. Öppnade den idag och blev väldigt glad när jag såg att de var bruna och röda  Ska prova dem imorgon!!


 


Sneak-peak på benskydd och huva  


Jag hann i princip bara in i hagen så började T att "sparka fotbollen"   Han tyckte att jag var jättetråkig som skulle mocka, fylla på 1 hösäck och vatten i termobaren... och dola på....hmmm!! SKYNDA DIG MATTE SÅ VI KAN LEKA!!!

Det var STOR lycka från hans sida när jag äntligen var klar  



 

Ignorera den "lerinpackade-mammuten"...jag hann inte med att borsta idag  


Några bilder från "fotbollsspelaren"  


         

Är tagna med mobilen så det är ingen bra kvalitet men man ser ju allafall att han sparkar iväg bollen  


Här kommer några bilder från igår när jag tömkörde. Glömde givetvis kameran i stallet igår  


   


Vi är fortfarande gula!!!


 

Favoritkortet för dagen  


Och äntligen kom jag ihåg att ta kort på balltrampet:


   


Det syns knappt nu men själva såret har varit där det är blått av sårspray!! Borstar bara rent en gång per dag och smörjer med mjukgörande salva då det blir en aning torrt.


När jag åkte ner till stallet passade jag på att ta ner magnettäcket som är i nät. Det börjar bli så varmt nu så T blir nästan svettig av bävernylontäcket   Bättre att byta nu!! Speciellt innan han hinner rulla sig med bävernylontäcket....på det kan man inte ta bort magneterna och tvätta täcket...som man kan med nättäcket. Tog hem bävernylontäcket för sommarförvaring så att det finns redo till hösten igen.

När jag ändå hade en IKEA-kasse att kånka på passade jag på att ta hem 2 träns som ska smörjas och bytas bett på. Ska fixa det under veckan och ta ner dem igen så att jag kan använda dem framöver.

Det sista jag gjorde innan jag åkte hem var att packa 5 hösäckar tills påfyllningen av höhäckarna imorgon  

När jag sedan åkte hem tycker jag att det var skapligt ljust så jag provade att ta några kort på åkern...så att ni får se hur otroligt snabbt snön har försvunnit här!!


 


Både åkern och sommarhagen har "nästan" tinat helt nu!!! LOVELY!!!


 


Några snöhögar är det kvar men förhoppningsvis kommer det att gå ganska snabbt nu!!!



Det har tinat på bägge åkrarna som ligger på varsin sida av vägen  


 


Åkern på andra sidan vägen...mittemot åkern där jag rider.


   


Det är bara längst in mot skogen som det fortfarande ligger kvar lite snö!!

Nu ska jag se på TV och sedan fortsätta att rensa ut ur garderoben innan det blir natt  

Ha en fortsätt jättebra tisdagkväll!!
Chilla lugnt   

Mvh anaby  


Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards