anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 9 maj 2013

Av anaby - 9 maj 2013 16:27

T är ju måttligt nöjd med att stå inne  Tala om en häst dom är "född" att vara ute!!! Hi hi!!

Jag var redan nere i stallet när Hovis ringde och var på väg. Passade på att städa skrubben lite och ta hem lite "vintergrejer"....vattendunkar och annat som inte behövs men som tar plats. Perfekt när jag för en gångs skull hade bilen ner till stallet  

T skötte sig väldigt bra idag  Hans hovar har även blivit ännu bättre hur det nu är möjligt!! Hovis är helt lyrisk!! Hovarna har blivit ännu hårdare än tidigare...måste bero på att han går på lösdrift och rör på sig så pass mycket  

Nu går "Herrn" barfota och ska göra det tills i början på september. Känns otroligt skönt att kunna ha honom barfota några månader per år  Han ömmar inte och hovarna nöts men inte jättemycket. Man får tänka på att rida mycket på gräs och där det inte är så mycket grus så brukar det funkar riktigt bra  

Dock höll jag på att få en hjärtattack idag!! Hovis meddelade att det köpt hus i annan ort och att han inte skulle kunna fortsätta sko T  Jag höll på att svimma och tänkte men vem ska jag nu ringa!! SUCK!!

I nästa andetag tittar han lite klurigt på mig och säger....nej, då jag får närmare till er så jag kommer att fortsätta sko era hästar!! Jag ville bara se din reaktion då jag vet att du inte vill byta hovis när du har hittat en som det funkar bra med  Och blodet började nu pumpa runt i mina ådror igen  Hi hi!!

Han skor nu 7 hästar i vårt stall min duktiga Hovis  Är så otroligt glad och tacksam att jag fick tips att ringa till honom när min förra Hovis flyttade till Stockholm för drygt 2 år sedan  Ibland har man tur!!!

Nu ska jag ta mig en varm dusch medans min kära man fixar middagen  Sedan blir det att prova kläder så jag vet vad jag ska ha på mig imorgon på klassfesten Det löser sig nog!! Sedan blir det att jobba inatt. Känns helt ok då jag har tagit ledigt fredagnatt och lördagnatt  Det innebär att min långledighet blir ännu längre än 9 dagar  

Ha en fortsatt jättebra torsdagkväll!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  


Av anaby - 9 maj 2013 14:05

Visste att det skulle regna idag men det känns ändå jobbigt trots att man är inställd på det  Blev en lång sovmorgon och sedan ringde Hovis för att berätta att han skulle komma tidigare. Inga problem!! Han kommer 15.00 istället för 16.00 Bara skönt att komma hem tidigare  

Gick ner till stallet för att ta in T så att han kunde torka upp. Han stog och ruggade inne i vindskyddet och var helt torr men istället en aning lerig  Tog in honom gav mat och borstade av honom och tog på magnettäcket. Gick sedan ut för att fixa klart allt ute i vindskyddet. Trampade ner hö, mockade hage + vindskydd och tog ut det "gamla" höet ur lilla höhäcken och la som strö och fyllde på med nytt i höhäcken. T äter nämligen inte det höet NÄR det ligger i höhäcken men när jag lägger in det som strö OVANPÅ spånet...då äter han?? Tja, de är kluriga de små liven  

Allt klart!!!

Bara att kolla till T inne i stallet och sedan gå hem.

När jag gick ner till stallet efter grusvägen var det grymt mycket maskar på vägen...säkert ett 100-tal om inte mer!!! De var överallt!!!


 

Har ärligt talat aldrig sett så många maskar samtidigt någon gång tidigare!! Många var överkörda av både bilar och cyklar....de syns ju knappt om man inte går på vägen.


Nu har jag fått i mig lite lunch och väntar bara på att Hovis ska ringa och säga att han är på väg så att jag kan åka ner till stallet igen. Sedan blir det en varm dusch...middag och prova lite kläder som jag ska ha imorgon på klassfesten. Återstår att se OM jag hittar någonting vettigt  Känns jobbigt att hitta någonting i klädväg när man knappt är ute nu för tiden!! Det löser sig väl antar jag  

Imorgon tänkte jag rida på morgonen direkt efter jobbet och sedan springa när jag vaknat på em. Jag borde hinna med att duscha och göra mig iordning sedan...och förhoppningsvis i god tid  Ja, det lär ju också visa sig!!

Ha en fortsatt jättebra torsdag!!

Chilla lugnt  

Mvh anaby  


Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards