anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 10 maj 2013

Av anaby - 10 maj 2013 12:50

Efter en bra natt på jobbet svidade jag om till ridkläder och åkte ner till stallet. Känns väldigt mysko att "bara" jobba 1 natt när man är van att jobba 3 nätter!! Samtidigt väldigt skönt!!

Väl nere i stallet blev det de "3-bena" idag....barbacka....bettlöst och barfota  Det är så himla skönt att kunna rida i hagen igen och på bettlöst  Eftersom T vilade igår var han PIGG idag!!! Blev flera "rodeo-attacker" och han ville minsann trava...men det blev inget av det. Underlaget var blött och halkigt så vi fick nöja oss med att skritta och träna skolor istället. Kände att det var bättre med hjärngympa än ingen ridtur alls idag  

Vi har bla tränat halter, ryggning, framdelsväning, bakdelsväning, öppna och sluta. När T insåg att det inte blev någon trav började han att slappna av och jobba på med det jag ville göra  Tror att jag höll på i ca 20 min. Gav mig när jag var nöjd med honom. Sedan fick T mat och jag mockade och sedan åkte jag hem.

 

Nöjd ätande häst som inte alls bryr sig om att matte ska åka hem   

Har sedan sovit 3 timmar och ska nu bege mig ut på en joggingtur innan jag ska chilla och ta en dusch. Fredrik ska sedan skjutsa till förfesten och själva klassfesten. L-O hämtar mig senare under natten.

Har nyss pratat med L-O och vår halva gris är klar så han är på väg hem inom kort. Kvällen kommer att gå åt till att fixa med köttet och sedan har han tänkt röka en del av grisköttet men även lite kött vi har i frysen....både älgkött och kanadagås  Måste säga att det känns enormt förmånligt att ha tillgång till så många olika köttsorter så att man slipper köpa kött på ICA  där det tyvärr verkar vara både felmärkt och annat konstigt med diverse kött  Tycker att det är väldigt tragiskt hur det har blivit med kötthanteringen i Sverige!! Att man INTE kan lita på VAD det är för kött i paketet och att de sedan även verkar vara mycket salmonellasmittat kött också....USCH säger jag bara  Hoppas verkligen att det blir någon ordning på det där i framtiden!!!

Vi köper i princip inget kött eftersom vi har så mycket älgkött i frysen.

Nej, gott folk!! Nu ska jag bege mig ut på joggingtur...känns otroligt tungt just nu men jag vet att när jag kommer tillbaka kommer det att kännas otroligt skönt!! Så jag väntar tills den känslan kommer  

Ha en fortsatt jättebra fredag!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards