anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 30 maj 2013

Men himmel så varmt ute :O

Av anaby - 30 maj 2013 15:31

Har sovit som en stock inatt!! Känns riktigt bra då jag nu ska jobba i 3 nätter!!Tog det lugnt på fm och sedan blev jag bjuden på våfflor av yngsta sonen och hans flickvän. Vi satt på baksidan i gräset och åt  mådde gott  

Efter det gick jag ner till stallet för att tömköra T. Det var grymt varmt så jag var tvungen att ta av linnet och gå i b-h, shorts, strumpor och gympaskor. Tur att ingen såg oss  Hade nog inte överlevt om jag hade haft ett linne på mig!! Luften riktigt stog stilla  

T sköttes sig superbra trots värmen  Värmde upp med 5 + 5 varv i skritt och sedan även i trav. Skrittade över 1 bom och det var inga problem....han skrittar över....hoppar INTE!! Stort +  Tog bort bommen när vi skulle trava.
Efter att ha pustat ut lite tog jag in honom på en volt i trav i bägge varv. Och avslutade med att bygga upp ett kryss som han fick hoppa 3-4 ggr i bägge varv. Byggde sedan upp det till ett hinder på kanske 60 cm. Var beredd på att han skulle stanna men det gjorde han faktiskt inte!! Hade varit lite förutseende och ställt ut infångare...kan tänka mig att det underlättade. Hoppade hindret ca 2-3 ggr i bägge varv. Sedan gav jag mig och var riktigt nöjd  

Skrittade av 4 + 4 varv. T fick mat och jag passade på att mocka och plocka bort hindren medans T åt klart. Sedan fick han gå in i sommarhagen.

 

 

 

Idag ska han gå 4 timmar och imorgon 5 timmar!! Blir perfekt att gå ner till stallet  när jag vaknar imorgon em och släppa in i honom i sommarhagen  

Nu har jag hunnit vätska upp mig lite och ska snart ta tag i och börja röja undan lite här hemma. Nej, nu ska jag lägga på en rem så att jag hinner med lite innan det är dags för middag!!
Ha en fortsatt jättebra torsdagkväll!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  

 
 
marianne

marianne

31 maj 2013 08:43

Har du bytt lösen? Eller har jag glömt? :)

http://marremams.blogg.se

anaby

5 juni 2013 11:09

Har inte bytt lösen. Kan skicka den på FB:)

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards