anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 20 juni 2013

Av anaby - 20 juni 2013 20:00

Jag har verkligen förberett mig inför sommaren och någon ev. mugg som T kan tänkas få. Jag har börjat ge honom "Mag-tarmkuren" som han har ätit sedan 1 juni varje dag. Kollat igenom honom noga varje dag för att jag ska SE om det kommer någon liten kursta så att jag på en gång kan sätta in "stora artilleriet" och behandla honom!!

Och för ca 1 vecka sedan började de små krustorna komma. Jag har tvättat med grönsåpa och smörjt med Superbra hästsalva. Nu efter betesputsningen blev det lite mer. Kan också bero på just det...att det blev lite mycket nyklippt gräs och T är ju känslig...samtidigt MÅSTE det göras!!

Jag hittade Hibitanekrämen igår och la idag ett omslag med den. Och ikväll så det betydligt bättre ut  Nu har jag bara smörjt med Hibitane och satt på flugskydden. Imorgon när jag kommer från jobbet blir det att lägga ett nytt omslag och sedan ta bort det innan jag åker till stugan. Pappa får sedan smörja honom 1 gång per dag. Så får jag komma hem på måndag och onsdag och tvätta och smörja med Hibitane igen. Känner att jag INTE kan vara borta en hel vecka och lämna muggen och sedan komma hem och mötas av ÄNNU mer mugg  Då är det bättre att åka hem och "titta till" så att det inte eskalerar nu från början!!

Jag har beställt mer Hibitane som kommer på onsdag. Ikväll beställde jag Gastrofor (en annan mag-tarmkur) som T också fick förra sommaren samtidigt som Granngårdens mag-tarmkur. Den borde komma senast på onsdag nästa vecka så då hinner T äta den i 2 veckor innan vi åker till Ullared  

Jag ska säga att det är INTE mycket mugg men det finns några små krustor och jag blir verkligen livrädd att det ska eskalera och bli lika hemskt som det var förra sommaren!!

Så håll gärna tummarna att det inte blir mer än det är nu och går tillbaka fort!!

Ska ta några kort imorgon så får ni se hur det ser ut nu.


Några kort från  sommaren 2012:



Så här såg det ut när det var som värst....12/7. Kan ärligt talat säga att jag bara ville gråta när jag såg hur det såt ut...kändes som ett omöjligt fall att få ordning på  


 

Efter behandling av flera Hibitaneomslag ser det så här bra ut 23/7  


 

Den 25/7 ser de så här bra ut!!! LYCKAN VAR TOTAL HÄR  


   

Insmord med HIbitanekräm.



Plastfolie på plats för att hålla det fuktigt.


   


Bomull och gasbinda på plats....


 


...och sist men inte minst en flexlinda. Så att allt håller sig på plats i 12 timmar  


 


Jag provade också att använda tunna paddar från Biltema och fleecelinor och det funkade också bra  


  


Mag-tarmkuren från Granngården.


    


Håranalysen som skickades iväg....och visade problem med magen. Då hade jag redan hunnit börja ge av Mag-tarmkuren.


   


Hibitanekrämen.


 


Vi börjar från höger med:

Hibitanekräm...

....plastfolie...

...bomull....

...gasbinda

och flexlinda!!!


När det började bli finare smorde jag med Superbra hästsalva i några veckor bara för att underhålla och för att det inte skulle bli så torrt. Hunden blev ganska tunn och torr efter den här muggresan!!

Fortsättning följer på årets mugg!!

Mvh anaby  


Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards