anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 1 juli 2013

Söndag!!

Av anaby - 1 juli 2013 13:28

Jag gillar verkligen att åka hem från jobbet på söndagmorgon  Minimal trafik!! Känns verkligen som om "endast Anna är vaken"  Hi hi!! På lördagmorgon hade de en trafikkoll på sista 70 sträckan hem....fast från andra sidan så jag klarade mig från att bli stoppad  Hade god lust att vinka till Polisen men avstod ....tänkte att det var onödigt om de kom åkande efter mig  

Åkte ner till stallet direkt för att ta av omslaget på T och smörja och byta till flugskydden. Tog på tränset på en gång och han stog som ett ljus  Kan säga att fingrarna mår mycket bättre nu!!! Det går att böja på dem trots att de är svullna än. Men det blir nog bättre under veckan  Jag är glad att de sitter kvar och går att använda!!

Sov sedan 3,5 timmar och var otroligt seg när jag steg upp. Tog det lugnt hela em och hann med att ringa till Hovis om en tid den här veckan. Han kommer ut till oss torsdag 4/7 kl.17.00 och tar T först. Jag jobbar och T ska ändå bara verkas så det går det fort om vi får vara 1:a den här gången  Tur att man har en snäll stallkompis och Hovis  så att det löser sig på ett bra sätt  

Sedan var det bara att byta kläder och bege sig ut och rida!! T har vilat i nästan 1,5 veckor!!

Jag red en bit på åkern innan vi kom till vägen och sedan blev det trav en bit innan jag kunde fortsätta trava på åkertegen så att säga. De har satt potatis på den stora åkern men det finns en bit som måste vara ca 10 meter bred som inte är odlad och som de använder när de vänder traktorn osv. Där travade vi runt 1/3 del av åkern. Funkade väldigt bra  Hovarna har blivit nötta och flikat upp sig trots att han har vilat. Då känns det skönt att kunna rida på mjukare underlag som inte nöter hovarna så mycket. Blir fina fisken det där  Både jag och T var svettiga pga värmen inte pga traven när vi kom hem igen...himmel så kvavt det var ute  T skötte sig som vanligt väldigt bra vid ridturen  UNDERBARA HÄST!!!

När vi kom hem igen ringde jag Fredrik som kom ut för att hjälpa mig att hålla i T medans jag tvättade muggen och la det sista omslaget på ett tag. Nu blir det att smörja och ta på flugskydden som gäller i några dagar framöver. Det ser riktigt, riktigt bra ut nu  Man kan nog inte kalla det mugg längre utan mer eksem men jag känner mig fortfarande INTE säker förrän de små svarta krustorna är helt borta!! Så jag jobbar på och har 2 veckor på mig innan vi åker iväg till Ullared!!

T fick på sig flugmedel och sin mat och sedan gick han ner till vindskyddet igen. Jag fixade lite med utrustningen men ska fortsätta med det imorgon...måndag...då orken inte var så stor den här kvällen  

Sedan blev det en lång varm dusch....hur härligt som helst att duscha kan jag säga  Hämtade glass ur frysen....en stor kopp med varm choklad och en avokado.....muuuummmmmsssss!! Satte mig i soffan och såg på 2 Johan Falk filmer innan jag gick och la mig i sängen. HÄRLIGT!!

Strax innan jag skulle hoppa isäng ringde mobilen 00.20 och det var Henrik som kommit hem från Bråvalla....supertrött...superförkyld men supernöjd med resan  Han tog sig en kopp te innan han gick upp på övervåningen för att sova. De har inte sovit mycket under hela veckan då det inte blev lugnt förrän kl.07.00-tiden på morgonen. Gissar att han kommer att sova i 1 veckan nu  Eller nästan allafall  

Det förekommer rätt tråkiga saker på såna där Festivaler kan jag säga. Det är ju så otroligt många människor där...50 000 som sammanlagt varit på Bråvalla och lyssnat på musik. Jag har fått höra en hel del  Bla i fredags när Henrik ringde hem så berättade han att han hade hittat en kille liggandes i leran nedanför en Bajamaja. Han sökte redan på hans kompisar då killen i fråga INTE kunde stå på benen och verkade medvetslös i Henriks ögon. Kompisarna var också "helt borta" och sa bara att jo, men vi har tagit "Roofis" (Rohypnol) så det är därför han är så borta!! Låt honom vara!! Ja, eller hur....inte en chans i världen att man låter en medvetslös person ligga i leran!! Henrik gick och sökte upp Polis och sjukvårdspersonal så att killen fick hjälp  En sån här gång är man ju tacksam att Henrik har sunt förnuft och tillkallar hjälp när det behövs  

Har även fått höra många historier om folk som ska bjuda på "renat" direkt ur flaskan och även ölflaskor. Henrik har tackat nej då han anser att han INTE vet vad som är i flaskorna. De kan ju vara spetsade med VAD SOM HELST   

Och man har ingen aning om VAD som händer med kroppen när man fått i sig det som finns i flaskan!!!

Känns skönt att veta att han kan "stå på sig" och säga nej....annars hade man verkligen oroat ihjäl sig medans han är borta. Det känns tillräckligt jobbigt att de åkte bil dit...bilolyckor händer ju också lätt. Speciellt vid långkörningar och att man blir trött. Men nu är det över för den här gången  Nu väntar bara en lite Festival till och den är bara drygt 12 mil bort och endast över helgen. Så det lät som om de ska åka buss dit  
Mvh anaby  


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards