anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 7 juli 2013

Sista röjningen under elbandet idag!! UPPDRAG UTFÖRT!!! SKÖNT!!

Av anaby - 7 juli 2013 15:42

Passade på att börja att röja under elbandet i samma veva som T fick sin morgonmat idag. Tyvärr har tråden djävlats en del idag....den har gått av och den har trasslat och allt annat helvete som kan hända med en tråd på en trimmer  Några ggr fick jag ta mitt pick & pack och gå hem med allt bara för att få ordning på tråden. Känns lagom roligt och tar otroligt mycket tid i onödan  Till slut var det bara 5 meter kvar inne i skogen när tråden försvann...men suck!! Ena tråden satt fast och den andra hade trasslat in sig rejält  Det fanns nu 2 alternativ: Antigen att kasta trimmern i diket och hoppa på den tills den gick sönder....eller ta med allt hem och försöka få ordning på eländet. Jag valde det sista alternativet även om det första kändes VÄLDIGT frestande ska jag ärligt säga  Väl hemma fick jag till slut ut trasslet och lyckades få fast tråden igen. Då var det bara att gå ner och göra ett sista försök och få allt gjort samma dag!! När det är 2 meter kvar att röja "försvinner" tråden igen!! Trodde ärligt talat att jag skulle explodera och var nära att "ge upp" men tänkte samtidigt INTE ge mig utan en strid...så jag öppnade dosan och det fanns lite, lite tråd kvar!! Skulle det räcka till de sista 2 metrarna?? Fick fast dosa och tråd och gjorde ett sista försök. Bara att hålla tummarna!!

Och visst höll tråden för det sista  Äntligen gick någonting som det skulle med trimmern  

Tråden räckte t.o.m till att ta det sista i paddocken....hade ca halva kvar att ta där inne.

NU ÄR ALL RÖJNING AV SLY UNDER ELBANDEN KLART FÖR I ÅR!! UPPDRAG SLUTFÖRT!!

Det känns fantastiskt bra att äntligen var HELT klar!!! Mina händer har tyvärr inte slutat skaka från igår utan imorse skakade jag fortfaranade. Nu känns det extra bra att jag INTE behöver använda trimmern något mer utan nu gör det ingenting om det tar några dagar innan skakningarna går över....då det är sista gången det händer på lång tid

Imorgon ska jag ta sekatören och gå runt och ta bort lite grenar/kvistar som är i vägen för elbandet men sedan är allt i topptrim med hagen  Ska även se till att börja med rabatten imorgon igen!! Den behöver en fixning till innan vi åker då ogräset har vuxit en del där igen.... bara man börjar brukar det kännas bra när det är klart  


 

Det här är det som är kvar av tråden....man kan nog säga att jag har använt upp ALLT!!! Hi hi!!

Nu ska jag chilla lite och ta igen mig innan jag ska rida på T. Lutar åt en barbackatur på åkern. Känner att det är bra för både mig och T om det blir en lugn och kravlös ridtur idag  Sedan blir det en lång varm dusch...känns verkligen som om jag behöver det då jag t.o.m har gräs i trosorna efter röjningen  

Och nu börjar de sista jobbarnätterna så nedräkningen har börjat kan man säga!! "Bara" 5 nätter kvar att jobba nu!! Det känns jättebra  Den här veckan kommer att bli jättebra på jobbet!!

Nej, nu ska jag vätska upp mig lite till innan jag beger mig ut på ridtur!!

Ha en fortsatt jättebra söndag!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards