anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 8 juli 2013

Av anaby - 8 juli 2013 18:21

Jag hade en bra natt på jobbet och åkte ner till stallet direkt jag slutade imorse. Pudrade på karlederna med lite mer kroppspuder, gav kraftfoder, mockade och fyllde på nytt vatten. Sedan hem för att sova!!

Har sovit helt ok idag och känner mig taggad för en ny natt  Nu har jag "bara" 4 nätter kvar att jobba men har faktiskt ingen semesterkänsla än så länge  Den dyker nog upp på fredag eller lördagkväll....skulle jag tro!! Hi hi!

Såg på en film när jag vaknade och sedan gick jag ut för att göra det sista på sommarhagen. Idag var det gren/kvist sanering som stog på schemat  Jag tog den "stora" hjälpredan idag istället för den lilla  


 

Jobbet gick i en grisblink  Inte riktigt men 1 timme senare var jag klar och då hade jag gått runt hela hagen och tagit bort rätt mycket grenar/kvistar som både var i vägen och risk att de skulle växa och vara i vägen. Lika bra att göra jobbet riktigt så att man slipper gå en till gång om 1 månad igen  Idag var det långbyxor, stövlar och T-shirt som gällde. Blev en aning varm och svettig och sitter nu i underkläderna med fläkten på i vardagsrummet och kyler ner mig inför nattens jobb. Känns riktigt bra!!

Jag hade VÄLDIG träningsvärk i armarna när jag vaknade på em   Men efter både värktabletter och nypon och lite röjning av grenar/kvistar verkar kroppen har kommit igång igen  Imorgon blir det rabatternas tur efter jag har ridit på T!! Och på onsdag ska dyngstacken skottas bort med hjälp av traktor  Sedan har jag "bara" jobb kvar inomhus att göra innan vi åker på måndag  Jag har "en plan" och jag hoppas att den ska hålla men framför allt att kroppen ska "hålla ihop" tills jag har gjort allt!!

Nej, nu har jag svamlat klart för idag!!

Ha en jättebra fortsatt måndagkväll!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards