anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 19 juli 2013

Av anaby - 19 juli 2013 20:58

Jag fick åka med en kompis till Per som bor granne med honom och träffa hennes hästar bara en bit bort nu ikväll. Hon hade 5 hästar!!! 2 vuxna och resten unghästar. Bla en JÄTTEFIN fölunge på 3 månader  Otroligt utrycksfullt huvud och verkar både vara snäll och ha bra temperament  Försökte övertala ägaren att INTE sälja men vi får se hur det blir!! Hon trodde själv att just det här fölet skulle bli hennes bästa häst men har man 5 st måste man sälja någon....tyvärr....

Det visade sig att hon hade sålt en häst till Umeå 1996 till en tjej som jag känner!!! Ska höra med henne lite senare om den här hästen som såldes och få lite info om vad som hände med henne. Lite roligt att det var just till Umeå hästen var såld!! Ibland är sverige bra litet  

Nu känns hästabstinensen mindre  Grabbarna ska ut och jaga gris (vildsvin) och jag är hemma med barnen!! Känns helt ok  

Nu ska jag dricka lite vin och ha de bra  

Ha en fortsatt jättebra fredag!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  

Av anaby - 19 juli 2013 18:19

När vi kom hem från Alingsås kom Per och frågade om jag ville åka på Loppis? Endast några km bort....så klart att jag ville det   

Kan säga att det var det finast Loppiset jag någonsin varit på  Jättefina grejer och fräscha!!! Mycket nytt till bra pris  Om jag hittade någonting?? Jo, då en hel del men köpte till slut en jättefin röd höstjacka helt ny för 200 kr 

NU ska jag chilla framför datorn tills det blir dags för middag!!!

Ha en fortsatt jättebra fredag!!
Chilla lugnt   

Mvh anaby  

Av anaby - 19 juli 2013 11:22

När jag ringde till pappa igårkväll för att få uppdatering om T fick jag tråkiga nyheter om katten!! T mår som sagt bra och är som vanligt...vilket känns väldigt bra   Men katten är krasslig på något sätt. Pappa hade hållit henne inne igår då hon inte verkade riktigt kry. Dock hade hon ätit som vanligt men sedan igår morse har han INTE sett till henne inne?? Både mamma, pappa och Fredrik har letat ÖVERALLT efter henne...i alla rum...under varje säng och vrå utan resultat!! Fredrik letade sent igår kväll vid midnatt utan resultat. Nu ska mamma och pappa göra ett nytt försök och gå med ficklampa idag under em för att se OM de hittar igen henne. Hon gick för egen maskin när pappa tog in henne men verkade slö på något sätt. Har hon blivit påkörd så syntes INGENTING på henne allafall. Det jag känner rent spontant är att hon kanske har fått en stroke, hjärnblödning eller liknande och gått och gömt sig för att hon är krasslig!! Hon är 13 år gammal och har ALDRIG varit sjuk tidigare i hela sitt liv så hon har varit väldigt frisk måste jag säga. Det känns så typiskt att det här ska hända när vi är borta just nu  Både mamma och pappa är ju gråtfärdiga pga att de är oroliga över vad som har hänt henne och är sitte jag 100 mil bort....suck!!

Även om hon är sjuk och måste tas bort så vill vi hitta henne så att hon får somna in och slippa plågas...man vill ju det bästa för sina djur!! Förhoppningsvis piggnar hon till och kommer fram senast på söndag.

Hittar de inte igen henne ska de fylla på ny mat varje dag så får vi se OM hon har varit och ätit någonting. Det går inte att göra så mycket annat förrän vi har kommit hem. Jag hoppas verkligen att de hittar igen henne under em!! Vi får se vad som händer!!

Är tacksam att det INTE är T som är sjuk då hade jag varit tvungen att åka hem direkt!!

Känner mig lite låg just nu även om jag inte än tror det värsta...även om det "bara" gäller en katt!!

Jag och L-O ska åka in till Alingsås och besöka en Jaktaffär och en Ridsportaffär  Japp!! Det blev så ändå!! Hi hi!! Just nu känns det skönt att tänka på någonting annat. Vi ska även hälsa på en Bloggkompis till L-O och fika med honom. Det ska bli väldigt trevligt!!

Nej, nu ska jag surfa runt lite och titta vad ni andra har gjort och ska göra idag  

Ha en fortsatt jättebra fredag!!
Chilla lugnt   

Mvh anaby  

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards