anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 26 juli 2013

Shoppat med mamma och handlat;)

Av anaby - 26 juli 2013 16:59

Jag och mamma åkte iväg innan lunch för att shoppa lite. Jag var bla ute efter rödfärg, penslar och ett brunt sängöverkast. Rödfärgen hade jag hittat både på ÖB och Rusta men på ÖB var det lite billigare och även samma hink som jag redan har hemma= samma märke  


 

Jag betalade 89 kr på ÖB och när jag sedan var förbi Jula kostade en likadan hink 169 kr!!! WHATA?? STOR SKILLNAD AV PRIS FÖR SAMMA PRODUKT!!!

Jag hittade även en mindre modell av en värmefilt som endast täcker skulderbladet...också på rea så klart  


 

Tror att den här kommer att funka ungefär som en rispåse vintertid  


Sedan åkte vi vidare till Rusta och där hittade jag mitt bruna sängöverkast på REA!!! Det kan ju tyckas väldigt tråkigt med ett brunt överkast men vi har en brun mörkläggningsgardin som vi använder som gardin för att slippa ha flera gardiner inne i sovrummet och då tycker jag att det matchar rätt så bra med ett brunt överkast  Har hittills haft gammelrosa och mer mot det lila hållet vilket också funkar..men nu provar jag en ny färg  


 

Det var ungefär det som jag shoppade idag och endast det som jag hade tänkt mig. Har ju shoppat en hel del under Ullaredsresan så nu måste man tänka sig för vad som handlas ett tag framöver  

När jag landade hemma skrev jag bara en handlingslista och sedan åkte jag oiväg för att handla mat. Men först förbi på Jula för att handla solcellslampor till mamma. De var så billiga och fina så jag beslut mig  för att köpa några till  rabatten också. 10 kr st och i rostfritt stål!!!

Sedan in på Willys för att handla mat och vi hade verkligen "torka" i kylskåpet 

Passade på att köpa sötpotatis för att kunna göra den där otroligt goda sötpotatisgratängen som Marianne (marresmams.blogg.se) bjöd på när vi var och hälsade på!! DEN VAR HELT FANTASTISK  Ska bara se till att få receptet på den!!!



 

Det ska svetsas fast 1-2 stag till och sedan ska sadelhängaren svetsas fast i dem. Tanken är att sadelhängaren ska sitta ovanför det befintliga staget så att sadeln kommer upp lite. Sedan får jag se om det funkar!!! Bara att hålla tummarna  


Nu vankas middag och sedan ska jag ta en skrittur med T  Den första på 2 veckor!!! Tror att både han och jag har behövt vilan...det brukar bara göra gott så att säga  

Imorgon är det tillbaka till verkligenheten igen med att måla vindskyddet! Blir rester från igår....potatisgratäng, fisk och både varm och kall sås  

Ha en fortsatt jättebra fredagkväll!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  



 
 
Kerstin

Kerstin

26 juli 2013 23:24

Blir nog toppen med sadelvagnen. Har sett liknande hemmabyggen. :)

http://stallrosen.bloggplatsen.se

anaby

29 juli 2013 10:22

Jag hoppas att det blir bra med sadelvagnen!! Den är lätt att dra och har skapligt stora hjul. Vill bara ha den klar NU;) Men förhoppningsvis blir det under veckan:D

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards