anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 28 juli 2013

Av anaby - 28 juli 2013 23:17


Efter frukosten åkte jag iväg till ÖB för att se om jag hittade en sån där liten värmefilt till Kerstin (stallrosen.bloggplatsen.se). Det låg 1 likadan utan förpackning. Jag frågade en personal i butiken om förpackningen fanns någonstans men det gjorde den inte. Han sa att det skulle finnas 2 st....jo, det upptäckte jag i förrgår när jag köpte 1 av dem. Då var det bara den "pås-lösa" kvar!!! Tala om tur    Så jag gick till kassan och betalade  



 Tog med mig den blåa färgen idag också så att jag slipper måla en dag till...vill ju gärna göra bort allt i samma veva så att man blir KLAR någongång!! Hi hi!! T ville ju vara med och stog i vägen och skulle slicka på mig så jag blev alldelens blöt  TOKHÄST!!! Hi hi!! Det blev allafall jättebra och jag är riktigt nöjd  Det enda som måste bytas ut är en av skivorna som har knäckts....den sitter på T:s "kli-ställe" så han trycker in rumpan där. Vi ska byta ut skivan och förstärka bakom med några plankor så att det blir lite motstånd. Men förutom det så är det ingenting annat som måste göras inne i vindskyddet  Får försöka ordna det under veckan  

Mamma ringde medans jag höll på att måla och funderade på om vi skulle äta middag tillsammans. Vi har ju ett gäng med kupongar från Restaurangchansen som vi behöver använda upp  Vi var 7 st som åt så att då underlättar det om man kan få lite billigare mat. Gott var det och trevligt hade vi  

Sedan blev det dags att bege sig ut och rida på T  Det har varit så sjukt varmt idag så jag kände att varken jag eller T ville göra någonting då. Bättre att vänta tills efter middagen istället.

Det visade sig vara ett smart drag då det inte var så mycket folk ute heller  

Det blev samma runda som i lördags. Tänkte att det kunde vara bra med lite "fågel-terapi" för "Herr´n"  Var lite taktisk och tog på martingalen idag så att det blir lite lättare att få kontroll när han kastar sig runt. Jag trodde dock att fåglarna hade flugit sin kos men se där hade jag fel.....helt plötsligt började det bli ett otroligt tjatter med fågelläten bakom träden!! Tror att både jag och T blev lika rädda idag  Han kastade sig runt men det är inga problem att komma på rätt köl igen som tur är. Lite skeptisk var han innan vi skrittat förbi men han gör det jag säger åt honom att göra så då kan man inte klaga  Sedan skrittade han riktigt trevligt tills vi kom till nästa kritiska hörn....där det också är några fåglar...då blir han lite skeptisk även om han skrittar förbi. För att sedan skritta på lång tygel resten av ridturen  


 


Skrittar hemåt på vägen genom skogen  Lugnt och fridfullt ute  


 


Genar över pappas åker!! Man ser stallet i bakrunden i mitten bakom träden.


 

Innan vi landade inne i paddocken hade vi lite "röda plastdunkar-träning"  T är ju inte så där jätteförtjust i färgglada grejer....eller bommar  Men idag skrittade han mellan dunkarna som om inget hade hänt!! Bådar gott inför lite hoppning sedan om några veckor  


Måste säga att det var knappt några flugor eller andra flygfän ute ikväll?? Vad har hänt??

Passade på att prova den nya turkosa grimman som jag köpte på Ge-kås för 20 kr idag. Var lite orolig att den skulle vara för liten men jag fick t.o.m spänna in den lite....det var inte illa!! Jag kan så här i efterhand konstatera att det var välanvända 20 kr som jag betalade för grimman  

T fick mat och lite liniment på bakbenen. Kan inte känna någon svullnad eller känna att han känns konstig när jag rider. Såg även när han travade i hagen idag och han ser ut som "vanligt" så förhoppningsvis blev det ingenting allvarligt när han blev skrämd av smällaren i fredag!! Bara atthålla tummarna!!

Öppnade upp mellan paddock och sommarhagen innan jag och katten gick in för att äta paj respektive äta mat  

Henrik och hans flickvän var snälla och bakade en röd & vitvinbärspaj medans jag var ute och red  

Var väldigt gott att få äta av den när jag kom tillbaka efter ridturen!! Ibland har man tur minsann  

Ikväll har jag bokat Biobiljetter tills imorgon!! Vi är ett gäng på 10 st som ska se på Wolverine 3D  Det ska bli trevligt!! 

Nu ska jag se klart på en film och sedan blir det bädden för mig!!

Ha de bra så länge och sov gott!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  

Av anaby - 28 juli 2013 22:51

Nu var det väldigt länge sedan jag kom med något "bra tips"!!!!

I våras köpte jag ett par shortchaps i syntetmaterial från Hööks för 179 kr artikelnr:210220. Såg att de var höjda till 189 kr nu. De finns i svart och brun. Hade tänkt använda dem under vår och höst för att jag tänkte att de kunde vara lätta att hålla rena. Men jag har även använt dem HELA sommaren!! De är nämligen INTE så varma nu när det har varit så otroligt varmt ute  Jag är jättenöjd med dem!!


 

Inte superbra bilder då jag hade mobilen....men man ser på ett ungefär hur de ser ut allafall  


 

Dragkedjan går nerifrån och upp istället för uppifrån och ner. Sedan är det tryckknappar både uppe och nere så de sitter väldigt bra  Det finns bättre bilder på Hööks hemsida  

Mvh anaby  


Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards