anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 2 augusti 2013

Strimlat regntäcke....igen....suck!! Hästspöke:S

Av anaby - 2 augusti 2013 12:04

Japp!!! Vid det senaste regnet för några dagar sedan när det regnade 1 helt dyngn och T hade på sig regntäcke...var täcket strimlat framme vid bogen på morgonen  Jag borde ju vara van men man blir lite less för varje gång ändå   Jag har 2 st ofodrade regntäcken "på lager" som jag kan ta fram och använda. Och jag vill alltid ha minst 2 st uppe samtidigt så att det alltid finns 1 som är torrt och går att använda. Då det senaste regntäcket som jag köpte på Ge-kås var fodrat var det bara att sätta igång och leta efter 1 ofodrat på REA någonstans.....

Gick in på Haglunds/Riders Sport då jag vet att de har MEGAREA just nu. Och hittade ett ofodrat regntäcke i hallon för endast 225 kr  Det fanns i rätt storlek också...vilket inte är så lätt att hitta när det är rea alla ggr  Sedan blev det ett rött (det enda schabraket jag har varit ute efter förutom det blå som jag köpte på Ge-kås) allroundschabrak i sånt där lite glansigt tyg också på rea....vita stigbygelplattor till mina säkerhetsstigbyglar med magnetlås för nästan inga pengar alls. Och slutligen ett till rakt ledat westernbett (liknande det på Hööks) då jag gärna vill ha ett till likadant bett på ett 3:e träns för att slippa byta mellan hela tiden. Allt kostade bara halva priset!! Helt sjukt billigt för det jag köpte  Dock gick det inte att få på faktura utan jag fick göra en direktbetalning via min bank..vilket i sig inte var något problem MEN när jag fick kvittensen via mailen står det att jag har valt faktura trots att betalningen gått igenom via min bank?? WHATA?? Skickade ett mail där jag förklarade att jag hade betalat direkt och ifrågasatte varför det står att jag ska betala via faktura.....igen?? Tycker att sånt där är ganska obehagligt när man betalar på ett sätt och det står ett annat på kvittensen man får som kvitto   Problemet med betalningen var att jag INTE kunde skriva ut ett kvitto som man vanligtvis gör när man gör en betalning via banken då den här betalningen gick via deras hemsida. Jag fick bara ett meddelande att betalningen gått igenom och sedan syntes det på MITT konto att "rätt summa" var dragen. Lite synd att det blir så för då har man inget "riktigt" kvitto att visa upp om det blir några frågetecken!!  Fick allafall ett mail idag där det stog att de fått svar på att jag betalat via min bank och att de skulle kolla upp varför det stog att jag skulle betala via faktura. Hoppas verkligen att det inte blir något problem med detta nu!!! Tycker samtidigt att synd om dem om det ska krångla på det här viset!! Kan ju inte bara vara jag som blivit drabbad!!


Det kändes otroligt skönt att de kollade upp detta direkt de fått mitt mail. Så ett stort + för bra kundrespons och snabbt mailsvar  Och pakeket skickas idag  

Behöver jag säga att nu är det köpstopp på mycket utrustning resten av året!! Nu när Hööks kommer till stan inom kort kommer mina årliga Börjesbeställningar x flera att krympa rejält kan jag säga  Blir enklare och billigare att åka ut till Hööks och handla det man behöver istället. Känns både bra och sorgligt på samma gång...då jag har beställt från Börjes sedan 1983   Ska ta och inventera mina "förbrukningsvaror" och utrustning jag har hemma någon regnig dag framöver. Kan nog behövas att jag skriver upp och samlar allt på samma ställe så det är lättare att ha en översikt. Schabrak, täcken, flughuvor, grimmor och träns har jag bra koll på just nu..men resten behöver jag gå igenom  Åhhh! Vad jag kommer att spara mycket pengar till nästa sommar nu när jag har köpstopp på det mesta  

Håll nu tummarna att lagret på ofodrade och fodrade regntäcken jag har köpt på mig och har hemma... kommer att räcka året ut för min huliganhäst!!!

Mvh anaby  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards