anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 7 augusti 2013

Latdag idag....inte mycket gjort men lite.....imorgon blir en ny dag istället:D

Av anaby - 7 augusti 2013 20:19

Jag vaknade i skaplig tid och åt frukost. Sedan har jag surfat, titta på film, tvättat, fixa med lite foder och vitaminer till T, plockat undan kortonger efter Horze och Haglundspaketen, plockat undan utrustning osv osv.

Det blev ingen ridning idag då det skulle regna... men det har inte regnat någonting på hela dagen!! Skönt med lite skugga dock  Det har varit rätt så varmt även fast solen inte har lyst!!

Dock har jag haft minimal ork idag   Har ingen aning om varför men ibland blir det bara så att man INTE orkar med varken sig själv eller annat. Jag tar nya tag imorgon istället  Då är en ny dag med nya möjligheter  

Jag åkte iväg en snabbsväng till Biltema nu ikväll innan stängning för att köpa kompostgaller som jag ska ha till ett projekt i stallet. Kollade runt lite och det var billigast på Biltema...endast 90 kr och 99 kr på både Jula och Rusta. Eftersom alla affärerna ligger i anslutning till varandra var valet lätt vart jag skulle handla mitt kompostgaller  Passade på att köpa 2 nya borstar till T också...en med kortare strån som är lite hårdare och en med längre strån som är mjukare. Måste säga att Biltema har borstar som är helt ok...både i utförande och pris  Sedan är de bruna också  

Sedan åkte jag förbi en affär för att hämta ut Nyponbeställningen som kommit!! HÄRLIGT!! Nu klarar vi oss i några månader till  Det är ännu fler qvinnor som vill vara med på sambeställningen nästa gång!! HELT OTROLIGT!!



När jag står på affären och väntar på paketet hör jag någon som säger: Hej!!... bakom mig.  Det visar sig vara en kille som hade en hund för några år sedan och han gick förbi oss dagligen på promenader med den. Han hade skaffat en ny hund som var riktigt fin!!  En utländsk hund som kom från en seriös kennel och var väldigt lugn och fin i temperamentet  Jag kunde ju så klart inte hålla mig utan frågade hur han trivdes med den nya hunden?? Han sitter ute i bilen om du vill träffa honom säger han då!! Ja, men så klart att man nappar på det  

Hunden ser ut som en boxer i ansiktet....leopardfärgad med en lång smal svans...kuperade öron då de visst har väldigt stora och tunga öron normalt sett. Men det är gjort av en veterinär och hunden blev sövd så allt var ok   Den kommer att ligga på kring 55 kg när den är fullvuxen!! OPPSSS! Men verkligen hur snäll som helst  Det ska bli riktigt roligt att följa utveckligen på den här herren som heter Spike  Som L sa...vi lär ju träffas fler ggr eftersom jag går förbi er varje dag  Spike är just nu 5 månader. Men man ser redan nu att det kommer att bli en STOR hund!! Han har mycket överskottsskinn och rejäla ben.

Annars har dagen varit lugn men imorgon blir det att fixa desto mer!!

Nu ska jag hänga lite tvätt och fixa lite mer nere i källaren innan jag tar kväll och ser lite på TV  


 

Ha en fortsatt jättebra onsdagkväll!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards