anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 9 augusti 2013

Av anaby - 9 augusti 2013 20:16

Jag steg upp tidigt idag för att vara mig....och tog det lugnt på fm efter frukost. Hade bestämt mig redan igår att T skulle vila idag. Så jag har bla gått bort med gammalt foder, kaninbajs, blast från rabarberna. Smidigt när man har en bra skottkärra  Sedan har jag ätit lite smultron och 1 jordgubbe. Spanat på björnbären som verkar bli MÅNGA!! Tänk om det blir så pass många att man göra lite sylt...hade ju varit hur trevligt som helst!! Jag får se...de är inte mogna än.

Jag har även fortsatt att röja och plocka undan här hemma. Känns som ett evighetsjobb  Idag blev det mitt kombinerade "nattsov & hästrum" som fick sig en genomgång. Nu tror jag att jag har rätt bra koll på VAD jag har här uppe också  Jag har 2 oöppnade stora paket med bomull och 2 som är öppnade!! Jag har även kollat i "mugg-sjuk-lådan" och lagt tillbaka sånt som "hör" dit som jag inte har använt i sommar. Det är alltid bra att veta vart allt sånt är OM jag skulle behöva det igen.


Jag håller även på att "köpa upp ett litet förråd" från www.alyose.se med lite "sånt som kan behövas"....har hittills köpt på mig:

Hudhela (mugg, eksem och annat)

Gröngröt (smörja knän och ligament vid ansträgning)

Fotbot (mugg mm)

och har tänkt köpa till..

Vårtmota (till T:s finne/vårta i örat)

Knutlösa (ska visst vara superbra till hårda muskler på både människa och häst)

Vallörtsblad (som verkar bra till de flesta svullnader på ben, knä och senskador)

Det känns som om vissa produkter kan vara bra att ha "ut-i-fall-att" det blir någonting med T.


Jag har även inventerat regntäckena och det ser bra ut så att säga. Jag kommer att kunna byta ut det strimlade mot ett nytt och ändå ha 2 st helt ny om något fler täcke går sönder. Har lagat de 2 han har nu otaliga ggr fram i bogen och det går nog snart INTE att laga mer är jag rädd  Tur att jag har köpt alla nya regntäcken på rea på ca halva priset!! Försöker alltid att köpa minst 1 nytt regntäcke varje år då jag byter ut minst 1 varje år pga att det blir för trasigt för att användas. Det blir inte så dyrt om man köper på rea och har hemma på lager motför att man ska åka och panikhandla någonstans  Men jag är ju en "hamster"  Visslar lite lätt....

Nu är jag riktigt nöjd med hur ordningen är här uppe. Det enda är att jag ska lägga bort de nya regntäckena som ska ligga på lager på ett vettigt ställe där de inte tar upp så mycket plats  Men det gör jag imorgon!!!

T stog nere i vinterhagen när jag kom ut med mat...han hade just vänt sig om och galopperat ner...typiskt  Ropade på honom 2 ggr och gissa vem som kom galopperande upp i full fart upp till paddocken igen!! Hi hi!! Japp!! En hungrig häst  Han såg jättefin ut i sina rörelser och det är ju smidigt att få se honom när han rör på sig de dagar han vilar  Så har jag lite koll på honom ändå...trots vilan.

Nu ska jag umgås med min kära man som just kom hem från middag med jobbet!!

Ha en fortsatt jättebra fredagkväll!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  


Av anaby - 9 augusti 2013 16:43

Jag har tänkt börja med 5:2-dieten. Tror att den kommer att passa mig bra då jag ibland glömmer bort att äta  Är ju INTE bra att glömma bort att äta men just den här dieten går ut på att man fastar 2 ggr i veckan...och sedan äter som vanligt de resterande 5 dagarna Om man fastar 1 dag förbänner man bättre dagen därpå...motför om man fastar 2 dagar så händer det inte så mycket med förbränningen.

Just att fasta kommer inte att vara några problem utan det kommer att gå bra för mig. Därför känns det spännande att prova och se OM det gör någon verka!! UTVÄRDERING KOMMER!!!

Så idag har jag börjat med min "första fasta" och imorgon äter jag som vanligt  

Planen är att fasta på måndagar och torsdagar. Jag ska prova i 1 månad och utvärdera för att se OM det blir någon viktnedgång. Jag ska också sätta igång och jogga igen nu när det är svalare ute. Har inte haft någon energi eller ork till det nu när det har varit så himla varmt ute  Men f.r.o.m måndag ska jag börja jogga igen  

Då ska jag även "mäta & väga" mig så att jag har något riktmärke att gå efter. Har ju 5-6 kg som jag vill gå ner och mer tror jag inte blir bra. Jag vill inte vara smal utan ha normal vikt  Jag är ju 40 + och det blir svårare och svårare att hålla vikten ju äldre man blir...så man får göra sitt bästa helt enkelt att hålla en någorlunda normal vikt!! Med normal vikt menar jag en vikt som man kan hålla själv + att man ska må bra i både kropp & knopp... och den vikten är ju olika från person till person.

Så på måndag smäller det så att säga!! Då kör jag ingång "på riktigt"   

Mvh anaby  



Av anaby - 9 augusti 2013 09:49
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards