anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 14 augusti 2013

Av anaby - 14 augusti 2013 21:15

Jag  hann bara med att skriva rubriken innan jag var tvungen att åka iväg! Både internet och telefonen har krånglat idag  Telefonen funkar INTE än...får se hur det är imorgon. Tur att man har mobil!!!

Jag åt frukost och dolade på lite här hemma innan jag gjorde iordning T inför en ridtur. Uteritt idag!!

Vi skrittade mot potatisåkern och idag var T MYCKET fjantig...för allt  Efter regnet som var igår har jorden blivit lite mörkare...det var INTE populärt  Sedan har de varit och betesputsat 2 åkrar så de såg INTE heller ut som tidigare. Han är rätt så känslig när det blir något nytt... min lilla plutt  

Vi tog oss förbi allt och sedan var det dags att trava på "vändtegen" och det gick fina fisken  Fick ta tag i honom 1 gång när han ångade på.. men sedan lyssnade han väldigt bra  Det blev 5 ggr fram och tillbaka. Sista gången satt jag ner och han kändes riktigt bra  

Tänkte prova och se OM han kunde galoppera "ganska" lugnt idag??

Japp! Han fattade en lugn, stor och fin vänster galopp på en gång  När han var så pass lugn kunde jag stå i fältsits och bara gunga med  Saktade av och bytte galopp och lika fin i den  

Är så otroligt nöjd och gillar bara att sitta på hästryggen  


 

Klart man måste spana in mot skogen...det KAN ju vara något läskigt där inne  


Skrittade hemåt och skrittade över de röda bommarna på åkern utan problem. Idag var vi svettiga både T och jag!! Det var en aning kvavt och varmt....fortfarande sommar med andra ord  

T fick mat, liniment och magneter. Och jag gick in för att äta lunch. Sedan började internet att krångla....rejält...och telefonen funkade inte heller. Typiskt!!

Gick ut för att fixa det sista med T och hoppade sedan in i duschen. Försökte med internet igen?? Utan att lyckas?? Varför skrev jag INTE upp gatunr till Skatteverket?? Till slut kom jag in på internet och då var det en annan gata som kom fram på hemsidan?? WHATA?? Det gick INTE att komma in på den andra?? Många frågetecken. Jag blev ju tvungen att åka till den adress som visades på hemsidan. Tror ni att det var rätt? NEJ, DÅ INTE ALLS  Internet är ju bra men visa för böveln RÄTT ADRESS så man slipper åka runt halva stan  När jag kom fram till "rätt adress" så hade de nyss stängt...typ nyss!! MEN SUCK!! Får nu åka efter frukost imorgon istället. Vill gärna ha det där fixat så fort som möjligt!! Fortsättning följer!!

Gick in på en affär där jag hittade en disktrasa med den här texten:


 
Något att bita i för mina vänner nere i södra sverige  


Sedan gick jag till en restaurang och tog plast för att invänta C ...då vi skulle äta middag tillsammans. Skönt att få sitta i lugn och ro och äta och prata om ditt och datt  Väldigt trevligt!!

Efter att ha ätit både varmrätt och efterätt åkte jag hem för att skriva handlingslista och sedan åkte jag och Henrik och handlade mat på Willys. Han och flickvännen ska ha med sig lite vegitarisk mat nu när vi åker till svärfar och svärmor i helgen. Nu är allt  på plats och jag håller på att landa här hemma.

Jag håller nu tummarna att det INTE regnar imorgon!! Henrik ska hjälpa mig med hindren och filma då jag har tänkt hoppa. Vi får se hur det blir men man kan ju alltid hoppas på fint väder på fm!!

Nu ska jag svara på lite kommentarer igen och sedan gå ner och göra iordning tränset med pelhamet så att det är klart tills imorgon...sedan blir det att  se på TV tills det blir dags för bädden!!

Ha en fortsatt jättebra onsdagkväll!!

Chilla lugnt   

Mvh anaby  

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards