anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 19 augusti 2013

Av anaby - 19 augusti 2013 20:00

Jag tog sovmorgon imorse då jag ska jobba första natten efter semestern inatt!! Det har redan gått 5 veckor!!

Förra veckan var hektiskt på många sätt....och det var helt och hållet mitt eget fel  Men jag ville få undan så mycket som möjligt då jag jobbar 4 nätter den här veckan. Och jag visste även att det skulle "straffa sig"...dvs att jag skulle bli trött och orkeslös. Men det var som sagt väntat!! Så idag har jag inte gjort så mycket mer än det viktigaste....dvs "måsten". Det har funkat bra!!

Det regnade tyvärr vid lunchtid. Ett skyfall!! Så jag väntade några timmar innan jag gjorde mig iordning för ridtur. Mest för att jag ville att gräset skulle torka upp lite innan vi begav oss ut.

Det var varmt...kvavt och rejält blåsigt....typ halvstorm!! Så idag kändes det bra med en huva på T  

Idag var vi GULA  


     

Bilderna är tagna med mobilen. Så kvaliten är inte så bra men man ser vad det är  

Jag skrittade mot älvutsikten idag. Fast jag red inte runt potatisåkern idag pga halvstormen utan skrittade på åkernkanten tur & retur istället. Sedan blev det trav 3 x 2 = 6 ggr fram och tillbaka på åkertegen. Varvade med att rida lätt och sitta ner de sista 4:a gångerna. Red lätt bort från stallet och satt ner hemåt. För att få lite "gratis" framåtbjudning  Funkade bra!!! Det blev ingen galopp idag. Behövs så himla lite för att han ska flippa OM det kommer fram någon på vägen som han inte är beredd på  Han har ju trots allt vilat i 3 dagar och med tanke på det skötte han sig superbra  Trodde att han skulle vara betydligt tjafsigare än han var. Så det var en stor och bra överaskning att han kändes så lugn och fin  

Däremot så har kommunen ställt ut en parkbänk i cement bredvid vägen...och den var SUPERDUPERJÄTTELÄSKIG tyckte T  Han gick ungefär som en sengångare....i slowmotion....och med ögon som var som tefat  Men vi tog oss förbi och han stannade inte och kastade sig inte heller åt sidan eller runt  Han var något lugnare på vägen hem när vi passerade för 2:a gången  Blir nog bra på några dagar!!

Träffade en fd hästtjej som jag tävlat i hoppning tillsammans med på 80- och 90-talet. Hon tyckte att T var jättefin   När jag berättade att han var en fd travhäst...hoppade hon till och sa direkt: Det syns absolut inte!! Det tar jag som en komplinmang  Många ridtravarägare tycker att det är kränkande när någon säger att deras häst INTE ser ut som en travhäst eller ser ut som ett halvblod. Men jag tar det enbart postivit för då vet jag att jag har lyckats jobba upp "ridhäst-muskler" på min häst så att han ser ut som en ridhäst  Sedan ser nog T inte ut som den "typiska" travhästen mycket pga sin storlek. Men det gör inte mig någonting!! Han hade kunnat vara i princip vilken ras som helst...det hade inte gjort mig någonting....han skulle ändå vara T   

Ja, nog svamlat om det  

T fick mat och magnetbehandling och jag gick in för att äta...eller rättare sagt idag är min "fastedag" så jag dricker mest och äter smarsamt kan man säga. För mig funkar det jättebra att fasta 1 dag i taget och 2 dagar i veckan. Men det är nog inte någonting för alla att eftersträva!! Man MÅSTE känna sig fram VAD som funkar för just mig och köra på det  Kropp & knopp ska må bra också annars funkar INTE vardagen!!

Jag har nyss varit ute och tagit av T magneterna och nu ska jag hoppa in i duschen och sedan packa matsäcken inför jobbarnatten!!

Orken till att fotografera grejerna jag köpt under helgen fanns tyvärr inte idag  Jag får ta det senare under veckan istället!!

Ha en fortsatt jättebra måndagkväll!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards