anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 20 augusti 2013

Av anaby - 20 augusti 2013 20:08

Det gick bra att jobba inatt. Satte mig ner och skrev in mitt schema när alla Brukare hade lagt sig och sedan satte jag igång med städningen. Lagom till midnatt var allt klart och då blev det "faste-mat" för mig  

Åkte hem för att sova och sov sedan 3 timmar innan jag gick upp. Jag var VÄLDIGT seg...så det tog några timmar innan jag kunde ta mig i kragen och gå ut för att rida på T.

Idag blåste det halvstorm igen!! Ännu värre motför igår  Det blev samma runda som igår...skritt efter åkerkanten och sedan trav 3 x 2 = 6 vändor i trav. Red lätt och satt ner varannan på de sista 4 vändorna. T skötte sig jättebra  Det går knappt att beskriva hans trav när den blir så där stor och luftig och härlig  Nu för tiden kan jag sitta ner rätt så bra i traven trots att den blir stor emellanåt men idag fick jag jobba hårt! Det blev nästan passage till slut  Det är en sån otroligt häftig känsla när han får sån där schwung i steget  Det är bara att le och vara nöjd och glad uppe i sadeln  

Skrittade sedan hemåt och upptäckte att både jag och T var svettiga....det rann efter ryggen på mig!! Helt otroligt att vi har så otroligt varmt fortfarande och det är i slutet på augusti månad  

När vi landade hemma i paddocken tog jag några bilder med mobilen men det är inte det lättaste att ta på sig själv minsann  Här kommer de bilderna som man ser VAD det är för motiv på  


Observera att vi är GULA bägge 2  


Kan inte riktigt bestämma mig men jag tycker att den här övre bilden är ganska ok!! Man ser att jag är svettig i håret som sticker fram under hjälmen om inte annat  


     

T fick mat och magneter och jag gick in för att äta lite middag. Jag har tagit det lugnt sedan. Energin är inte på topp om man säger så. Jo, jag har fått svampleverans idag som jag har lagt på tork  

Det blev 3 st plåtar som ligger på tork nere i pannrummet. Tar bilder på dem imorgon så får ni se!!

  Har varit ute och tagit av magneterna och grimma på T. Hade inte världens bästa matchning på kläderna....gul T-shirt....orangea shorts och röda skor  Oppppssss!!! Kan trösta er med att ingen annan var ute och såg mig  

Nu blir det lite TV och chill i soffan resten av kvällen!! Har nu 2 lediga kvällar innan jag jobbar 3 nätter igen och sedan är jag långledig  

Men tills vidare ska jag njuta av mina 2 lediga dagar!!!

Ha en fortsatt jättebra tisdagkväll!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards